Virtual Reality (VR) – med fremtidens briller på?

Onsdag 31. januar 2024 kl. 10:00-16:00,
VID vitenskapelige høgskole, Stavanger (adr: Misjonsmarka 12, 4024 Stavanger).

Velkommen til nasjonal konferanse om VR for opplæring innen helse- og sosialfag.

Publisert Sist oppdatert
vr

Det ønskes velkommen til nasjonal konferanse om bruk av Virtual Reality (VR) for opplæring innen helse- og sosialfag. Arrangementet finner sted på VID vitenskapelige høgskole i Stavanger den 31. januar 2024.

Konferansen tar sikte på å utforske bruken av VR som et verktøy for læring og praksis innen helse- og sosialfaglig utdanning. Deltakere vil få innsikt i den nyeste forskningen og innovasjonen på dette området gjennom spennende foredrag fra, Helen Berg (NTNU) og Rune Krumsvik (UiB). I tillegg vil det bli presentert praktiske VR-prosjekter fra ulike helse- og sosialfaglige settinger.

Konferansen arrangeres av VID i samarbeid med HelseCampus Stavanger. Programkomite: Silje Stangeland Lie (VID)Kari Røykenes (VID)Line Hurup Thomsen (UiS/HelseCampus Stavanger) og Nikolina Helle (VID)

Mer informasjon om program og hvordan du kan delta finner du på nettsiden til VID vitenskapelige høgskole.