Hopp til hovedinnhold

Hildegunn Støle

Førsteamanuensis

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-24151
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Støle, Hildegunn; Mangen, Anne; Schwippert, Knut

      (2020)

      Assessing children's reading comprehension on paper and screen: A mode-effect study.

      Computers & Education

      ISSN 0360-1315.

      Volum 151.

      DOI: 10.1016/j.compedu.2020.103861

    • Støle, Hildegunn; Wagner, Åse Kari H.; Schwippert, Knut

      (2020)

      The importance of parents own reading for 10-year-old students reading achievement in the Nordic countries. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education.

      Springer

      ISBN 9783030616472.

      s.363-384.

      DOI: 10.1007/978-3-030-61648-9_14

    • Mangen, Anne; Begnum, Anne Charlotte; Kuzmičová, Anežka; Nilsson, Kersti; Steenberg, Mette; Støle, Hildegunn

      (2018)

      Empathy and literary style : A theoretical and methodological exploration.

      Orbis Litterarum

      ISSN 0105-7510.

      Volum 73.

      Hefte 6.

      s.471-486.

      DOI: 10.1111/oli.12193

    • Schulz-Heidorf, Katrin; Støle, Hildegunn

      (2018)

      Gender differences in Norwegian PIRLS 2016 and ePIRLS 2016 results at test mode, text and item format level.

      Nordic Journal of Literacy Research

      ISSN 2464-1596.

      Volum 4.

      Hefte 1.

      s.167-183.

      DOI: 10.23865/njlr.v4.1270

    • Støle, Hildegunn; Mangen, Anne; Frønes, Tove Stjern; Thomson, Jenny

      (2018)

      Digitisation of reading assessment. I: Learning to read in a digital world.

      John Benjamins Publishing Company

      ISBN 9789027201225.

      s.205-224.

      DOI: 10.1075/swll.17

    • Støle, Hildegunn

      (2018)

      Why Digital Natives Need Books: The Myth of the Digital Native.

      First Monday

      ISSN 1396-0466.

      Volum 23.

      Hefte 10.

      DOI: 10.5210/fm.v23i10.9422

    • Kuzmičová, Anežka; Mangen, Anne; Støle, Hildegunn; Begnum, Anne Charlotte

      (2017)

      Literature and readers’ empathy: a qualitative text manipulation study..

      Language and Literature

      ISSN 0963-9470.

      Volum 26.

      Hefte 2.

      s.137-152.

      DOI: 10.1177/0963947017704729

    • Støle, Hildegunn; Schwippert, Knut

      (2017)

      Norwegian results from ePIRLS - Online Informational Reading. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv.

      Universitetsforlaget

      ISBN 9788215030241.

      s.50-74.

      DOI: 10.18261/9788215030258-2017

    • Rønneberg, Vibeke; Støle, Hildegunn

      (2014)

      Lesing i engelsk. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-40457-4.

      s.167-179.

  • Bøker og kapitler
    • Støle, Hildegunn; Gabrielsen, Egil; Hovig, Johanne Birgitte; Rongved, Elisabeth; Toft, Trond Egil

      (2017)

      Godt nytt! Norske resultater fra PIRLS 2016.

      ISBN 82-7649-085-9.

    • Støle, Hildegunn; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2017)

      Rapport: Nasjonal prøve i lesing for 5. trinn 2016.

    • Gabrielsen, Egil; Hovig, Johanne Birgitte; Rongved, Elisabeth; Strand, Olaug; Støle, Hildegunn; Toft, Trond Egil

      (2016)

      Godt nytt! Norske resultater fra PIRLS 2016.

      ISBN 82-7649-085-9.

    • Støle, Hildegunn

      (2013)

      Interjections in Late Middle English play texts.

      ISBN 978-82-7644-526-8.

      Hefte 188.

  • Formidling
    • Støle, Hildegunn

      (2020)

      Dyp læring - hva er det?.

    • Støle, Hildegunn

      (2020)

      Why digital natives need books: The myth of the digital native. .

      International Publishers Association

      s.33-44.

      DOI: 12.10.2020

    • Støle, Hildegunn

      (2020)

      Elever måste få lära sig strategier som stödjer läsförståelse vid skärmläsning .

      Specialpedagogiska skolmyndigheten

      Volum online.

    • Støle, Hildegunn

      (2019)

      Some findings from e-PIRLS 2016 in Norway.

    • Støle, Hildegunn; Strand, Olaug

      (2019)

      "Digital assessment of reading: digital-PIRLS and e-PIRLS".

    • Otterdal, Øystein; Støle, Hildegunn

      (2018)

      Lesing på papir og digitalt - konferanse på UiS.

    • Otterdal, Øystein; Støle, Hildegunn

      (2018)

      Lesing på papir og digitalt https://radio.nrk.no/serie/distriktsprogram-rogaland/DKRO02019818/03-10-2018 .

    • Støle, Hildegunn

      (2018)

      Lesing og språklærig i engelsk på videregående.

    • Støle, Hildegunn

      (2018)

      How to measure Reading Comprehension.

    • Støle, Hildegunn

      (2018)

      What did Norway do to improve Reading results as measured by international assessment?.

    • Støle, Hildegunn

      (2018)

      Reading Assessment - a workshop for teachers.

    • Støle, Hildegunn; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      De ivrigste bokleserne forstår også mest av internett-tekster.

    • Støle, Hildegunn

      (2018)

      What can we [Slovakia] do to improve assessment results?.

    • Støle, Hildegunn

      (2017)

      Paper vs. CBA reading test: Differences in fifth grade student performance.

    • Støle, Hildegunn; Schwippert, Knut

      (2017)

      Norske resultater fra ePIRLS.

    • Støle, Hildegunn

      (2017)

      ePIRLS - hva er det og hvordan gikk det?.

    • Støle, Hildegunn

      (2017)

      Forskjeller i barns leseprestasjon i digital vs papirbasert prøve.

    • Mangen, Anne; Støle, Hildegunn; Begnum, Anne Charlotte; Kuzmicova, Anezka; Nilsson, Kersti

      (2016)

      Experiential deep-reading: a pilot study among students in teaching training programs in the Nordic countries..

    • Støle, Hildegunn

      (2016)

      Digital og papirbasert læring - hva funker?.

    • Støle, Hildegunn

      (2016)

      Lesing og skriving i norsk og YF: Frå FYR til Språkløyper.

    • Mangen, Anne; Støle, Hildegunn; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2016)

      Nasjonal prøve i lesing 5. trinn 2015.

    • Støle, Hildegunn

      (2015)

      Exploring the effect of literary reading - the IGEL North project.

    • Støle, Hildegunn; Begnum, Anne Charlotte

      (2015)

      Hva synes lærerstudenter om litteratur?.

    • Støle, Hildegunn

      (2015)

      review of Ursula Lutzky. 2012. Discourse Markers in Early Modern English.

      Journal of Historical Pragmatics

      ISSN 1566-5852.

      Volum 16.

      Hefte 1.

      s.142-147.

    • Støle, Hildegunn

      (2015)

      Digital nasjonal prøve i lesing på 5. trinn.

    • Mangen, Anne; Støle, Hildegunn; Begnum, Anne Charlotte; Kuzmicova, Anezka; Steenberg, Mette; Therman, Cecilia; Nilsson, Skans Kersti

      (2015)

      IGEL North: An empirical study of literary reading in the Nordic countries.

    • Kuzmicova, Anezka; Mangen, Anne; Støle, Hildegunn; Begnum, Anne Charlotte

      (2015)

      Foregrounding, reading strategy, and theory of mind..

    • Støle, Hildegunn

      (2015)

      Fagmiljøsamling om NP og VfL.

    • Støle, Hildegunn

      (2015)

      Språk og fag i flerspråklige klasserom vgo.

    • Støle, Hildegunn

      (2014)

      Testing i norsk skule og elevar med anna morsmål.

    • Støle, Hildegunn

      (2014)

      Lesing og programfag.

    • Støle, Hildegunn

      (2014)

      Lesing i engelsk og design & håndverk.

    • Støle, Hildegunn

      (2011)

      The interjection ALAS in Middle English drama texts - a corpus study.

    • Støle, Hildegunn

      (2010)

      Primary interjections in medieval English drama.

    • Støle, Hildegunn

      (2010)

      Primary interjections in Middle English drama Methods - a description of a purposebuilt database.

    • Støle, Hildegunn

      (2010)

      Methods in Historical Pragmatics.

    • Støle, Hildegunn

      (2009)

      Medieval English Drama - a Pragmatic Approach "O - my harte hoppis for joie!".

    • Støle, Hildegunn

      (2009)

      The Primary Interjection 'a/ah' in Late Medieval English Drama.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Brok, Lene Storgaard; Eiksund, Hjalmar Trond; Kvithyld, Trygve; Støle, Hildegunn

      (2019)

      NOLES-konferansen: Literacy i opplæringa.

    • Støle, Hildegunn; Rangnes, Brita Strand

      (2008)

      "Tradisjon i moderne form" Mysteriespel i Stavanger Domkyrkje Pasjon 2008.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway