Hopp til hovedinnhold

Inga Kjerstin Birkedal

Universitetslektor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Mossige, Margunn; Birkedal, Inga Kjerstin; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Billington, Mary Genevieve

      (2016)

      En stadig pågående prosess. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.8-13.

    • Birkedal, Inga Kjerstin; Mossige, Margunn

      (2016)

      Spørreundersøkelse 3 - deltakerne i utviklingsarbeidet. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.35-42.

  • Formidling
    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2019)

      Desentralisert ordning for kompetanseutvikling og partnerskap mellom Nordreisa og Lesesenteret. Inn i LK20.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin; Sandø, Heidi

      (2018)

      Å samarbeide om barn og elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      På sporet skriv.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Startsamling Lindås- Kulturmøter.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Tidlig innsats i skolen.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Skoleutvikling og endring.

    • Fuglestad, Unni ; Gjestsen, Åse Kathrine; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Språkkommunearbeid - for eier, leder og PPT.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Planleggingsdag for Kviteseid: utvikling av profesjonelle læringsfellesskap, skoleutvikling og endring, å planlegge undervisning, elever som strever med lesing.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Oppstartsamling Språkløyper.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2018)

      Språkløyper og begynneropplæring.

    • Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2017)

      Hva med guttene....

    • Birkedal, Inga Kjerstin; Billington, Mary Genevieve; Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Mossige, Margunn

      (2017)

      Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Introduksjonsamling overgangen barnehage-skole - kulturmøter.

    • Billington, Mary Genevieve; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Å lede arbeid med Språkløyper på skolen.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Hva strever elever på 4. og 5. trinn med? -fokus på avkodingsferdigheter.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Hva strever elever med på mellomtrinnet?.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Språkløyper, begynneropplæring og lesestrategier.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Introduksjonssamlinger Språkløyper.

    • Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Billington, Mary Genevieve; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      When expert teachers use open educational resources in school based professional development.

    • Birkedal, Inga Kjerstin; Ofstad, Gunn Helen; Mørk, Peter

      (2016)

      Språkløyper Overgang fra barnehage til skole Kulturmøter.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2014)

      Når to skal skrive på data.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Aasen, Marit; Birkedal, Inga Kjerstin; Sæbø, Johanne Ur

      (2019)

      Leseforståelse.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Metoder i begynneropplæringen.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Overgangen barnehage-skole - kulturmøter.

    • Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Veiledet lesing i begynneropplæringen.

    • Melberg, Jorunn; Birkedal, Inga Kjerstin

      (2016)

      Arbeidsmåter i begynneropplæringen- Drama som arbeidsmåte.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway