Aurora vil jobbe med medisinsk utstyr og kunstig intelligens

– Jeg håper å en dag kunne gjøre en forskjell når det kommer til medisinsk utstyr og kunstig intelligens.

Kvinne med mørkt hår og hvit t-skjorte ser inn i kamera. Foto.

Navn og alder: Aurora Holm Hagen, 19 år.
Hjemsted: Hamar.
Her bor jeg i Stavanger: Jeg bor i et kollektiv med tre andre jenter like ved Stavanger sentrum. Det er gangavstand til byen, og god busskommunikasjon mellom hjemme og skolen.
Dette studerer jeg nå: Bachelor i medisinsk teknologi.

Jeg studerer medisinsk teknologi fordi:

Jeg skrollet nedover utdanningene som fantes her i Stavanger (dette gjorde jeg fordi jeg synes Stavanger er en fantastisk by), og fant utdanningen medisinsk teknologi. Jeg har alltid hatt lyst til å studere noe som indirekte hjelper mennesker, og jeg har alltid hatt sansen for matte og naturfag. Så da jeg leste meg opp på medisinsk teknologi virket dette som en utdanning som passet meg midt i blinken, og der hadde jeg rett.

Mitt favorittemne på studiet er:

Matematikk har vært mitt favoritt fag/emne gjennom hele skolegangen, og det er fortsatt det i dag. Dette er nok fordi jeg alltid har vært glad i å løse lange matematiske problemer. Pappa beskriver at når jeg var mindre jubla jeg når jeg fikk til en lang og komplisert utregning.

Dette er mitt beste studietips:

Starte dagen tidlig, og gjøre dette til en rutine. Sitte et annet sted enn hjemme å studere, for eksempel på en kafe, på biblioteket eller en av salene på UiS. Diskutere problemer du støter på med medstudenter.

Slik ble jeg kjent med medstudenter på UiS:

Jeg ble kjent med mine medstudenter gjennom fadderuken. Vi har også en egen gruppe for jentene som studerer noe innfor linjeforeningen LED, der det er mange felles arrangementer for å bli bedre kjent med dine medstudenter.

Dette liker jeg å gjøre på fritiden:

Mye av min fritid går til trening og venner. Men jeg har også en deltidsjobb på siden.

Dette er typisk Stavanger:

Folk med godt humør, som lyser opp de mange grå dagene Stavanger har å by på.  Stavanger har også et veldig godt studentmiljø.

Dette er min drømmejobb:

Nå har ikke jeg komme så langt inn i mitt studieløp. Men jeg håper, og en dag kunne gjøre en forskjell når det kommer til medisinsk utstyr og kunstig intelligens. Jeg ser også at mine jobbmuligheter er gode både i inn- og utland.