Elektro-student Malin liker labarbeid

– I laboratorieøvingene får vi se at teorien stemmer overens med praksis, og vi har flere kule prosjekter i løpet av bacheloren.

Malin Harr Overland, elektrostudent

Jeg studerer automatisering og elektronikkdesign fordi:

Jeg gikk forkurs først og fant jeg ut at jeg liker realfag veldig godt. Jeg undersøkte hvilke muligheter som fantes og syntes rett og slett elektro-ingeniør hørtes veldig interessant ut! Jeg liker veldig godt at det er en god blanding av praktisk arbeid og teori. I laboratorieøvingene får vi se at teorien stemmer overens med praksis, og vi har flere kule prosjekter i løpet av bacheloren.

Mitt favorittemne er:

Jeg likte best ELE210, datamaskinarkitektur. Det handler om hvordan en datamaskin er bygd opp og fungerer. Veldig flink foreleser og gøy å få testet teorien vi lærer på laben.

Dette er mitt beste studietips:

Prøv å gjøre oppgaver og se forelesninger jevnt gjennom hele semesteret istedenfor å ta skippertak på slutten. Det kan føles som veldig mye i starten, men lønner seg veldig i eksamensperioden.

Slik ble jeg kjent med medstudenter på UiS:

Jeg ble kjent med veldig mange via linjeforeningen for elektro- og datastudentene, LED.

Dette liker jeg å gjøre i fritiden:

På fritiden trener jeg polesport. Jeg er også veldig glad i å strikke, gå turer og være med venner.

Dette er typisk Stavanger:

Veldig koselig sentrum med godt studentliv.

Her treffer du Malin:

Instagram-story: @unistavanger
Facebook-gruppe: Bli med i gruppa Studere ved UiS?
for å få svar på alle spørsmål du måtte ha!

Instagram ikon