-
Lundetræ, Kjersti
(2020)
Allerede før skolestart har jentene et forsprang
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2020)
En vill lek med tall i kvalitetsmeldingen
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
s.774-74.
-
-
Solheim, Oddny Judith;
McTigue, Erin ;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning;
Schwippert, Knut
(2019)
Hvor tidlig oppstår kjønnsforskjeller i lesing? En studie av hvordan gutter og jenters leseferdighet utvikler seg gjennom de to første årene på skolen
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2019)
Jo, norske elever har lært mer
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2019)
La vekk mobilen, tok frem bøkene
-
-
Thomson, Jenny;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Njå, Morten Bergsten;
Uppstad, Per Henning
(2019)
Can childrens instructional gameplay Activity be used as a diagnostic indicator of Reading difficulties?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2019)
Dagsnytt 18, NRK. Norske 15-åringer med dårligere leseferdigheter.
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Abrahamsen, Nina Kristin
(2019)
Brødre leste 312 bøker i sommer
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2019)
På sporet – et eksempel på tidlig intensiv opplæring i lesing.
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Volum 31.
Hefte 3.
s.50-55.
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2019)
På sporet –et forskningsbasert eksempel på tidlig innsats
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Frijters, Jan;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2019)
Effectiveness of an early reading intervention: a group randomized trial
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Frijters, Jan C.;
Uppstad, Per Henning;
Lundetræ, Kjersti
(2019)
Early reading intervention – a promising way to reduce inequity in education?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2019)
Vi vet for lite om skjermbruk og leseferdigheter
-
-
Esmaeeli, Zahra;
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Familial risk and environmental protective factors of literacy skill: A multifactorial perspective
-
-
Sunde, Kristin;
Furnes, Bjarte Reidar;
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Introducing the letters in a faster pace - does it contribute to the development of children's literacy skills in grade 1?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2018)
På sporet. Workshop om innholdet i intervensjonen
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2018)
Hva er viktig i utformingen av intensive tiltak for elever som strever med lesing? Erfaringer fra På sporet – prosjektet
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Den samme leseleksa passer ikke for alle
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Sunde, Kristin
(2018)
God begynneropplæring i lesing
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Kyle, Fiona;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2018)
Does Early reading intervention in first grade reduce the incidence of reading difficulties?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Leseflyt
Store Norske Leksikon (Nettutgaven)
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Lesing (og skriving), lek og læring
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Svært begrenset læringsutbytte av lekser
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Når skal barnet begynne på skolen?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Store skilnader mellom born fødd tidleg og seint på året
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2018)
Hva kan en lære om elevens leseferdighet gjennom å høre dem lese ukjent tekst
-
-
Kyle, Fiona;
Lundetræ, Kjersti;
Schwippert, Knut;
Frijters, Jan;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet - effekt av tidlig innsats for andrespråkselever
med risiko for å utvikle lese- og
skrivevansker
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Elever som strever med lesing
-
-
Rongved, Elisabeth;
Lundetræ, Kjersti;
Sunde, Kristin
(2017)
Førsteklassingene lærer bokstavene raskere
-
-
Sunde, Kristin;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2017)
Progresjon i bokstavinnlæringen - stor endring på kort tid
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet: resultater fra intervensjonen på 1 og 2 trinn
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Tidlig lese- og skriveopplæring i Norden
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Buben lesen anders
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Are girls really better at reading than boys?
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet - tidlig intervensjon for elever i faresonen for å utvikle lese- og skrivevansker
-
-
Kyle, Fiona;
Lundetræ, Kjersti;
Schwippert, Knut;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Reading Tests At School: Why Are Girls Better Than Boys?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Are girls really better at reading than boys – or are the tests painting a false picture?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Tyttöjen lukutaito ei ehkä olekaan poikia parempi – Kokeet vain suosivat tyttöjä
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Können Mädchen doch nicht besser lesen als Jungen?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Lettura, le ragazze sono più brave dei maschi? Uno studio smentisce
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Lecture: pourquoi des différences entre garçons et filles?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Are girls really better at reading than boys, or are the tests painting a false picture?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Mange i Norden leser så dårlig at det kan gå på helsa løs
-
-
Gabrielsen, Egil;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Indikerer de norske PIRLS-resultatene et behov for å justerenretningslinjene for skolestart?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Poor reading skills in Nordic countries link to poor health
-
-
Uppstad, Per Henning;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari H.
(2016)
Effect of early intervention for minority children at-risk for reading difficulties
-
-
Uppstad, Per Henning;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2016)
Anbefaler to bokstaver i uka
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Jan, Frijters;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2016)
ON TRACK READING INTERVENTION IN GRADE ONE FOR
CHILDREN AT-RISK FOR READING DIFFICULTIES: A GROUP RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL
-
-
Gabrielsen, Egil;
Lundetræ, Kjersti
(2016)
Health-related skill differences
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2016)
Hjernens utvikling hos barn: La barna avbryte høytlesningen
-
-
Rongved, Elisabeth;
Lundetræ, Kjersti
(2016)
Children’s risk of reading and writing difficulties can be identified early
-
-
Esmaeeli, Zahra;
Lundetræ, Kjersti;
Kyle, Fiona
(2016)
MODELING THE EARLY PATH OF WORD READING: EFFECT OF EMERGENT LITERACY, HOME LITERACY ENVIRONMENT AND FAMILY BACKGROUND
-
-
Uppstad, Per Henning;
Lundetræ, Kjersti
(2016)
På sporet – effekt av tidlig innsats for minoritetsspråklige elever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Thomson, Jenny;
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Rhythmic timing in school starters as a predictor of poor word reading and spelling skills at end of grade 1.
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2016)
Identifisering av elever med økt risiko for vansker med lesing og skriving
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2016)
Effekt av På sporet-intervensjonen i 1. og 2. klasse
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2016)
Is the PISA test more female friendly than PIAAC measurement of skills? New evidence on gender differences
-
-
Esmaeeli, Zahra;
Lundetræ, Kjersti;
Kyle, Fiona
(2016)
Children at Family-Risk of Reading Difficulties: Modeling the Early Path of Emergent Literacy Skills and Home Literacy Environment (HLE) at School Start.
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2016)
De raske bokstavene
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2015)
On Track; Why early reading intervention?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Lærer å lese på feil måte
-
-
Rasmussen, Ann Elin;
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Bokstavinnlæring og metodevalg i norske skoler
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Fordeler ved å lese bøker
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Bli kjent med På sporet opplegget og kartleggingsappen Lesestart
-
-
Esmaeeli, Zahra;
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Emergent Literacy Skills of Children by Reading Onset: First-Language, Bilingual, and Second-Language Learners of Norwegian
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Springbrett til rask læring
-
-
Uppstad, Per Henning;
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Oppdager ikke dysleksi hos minoritetsspråklige
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Hva kartleggingsprøvene kan brukes til
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Feil å øve til kartleggingsprøvene
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Resultater og erfaringer fra det første året i På sporet
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
På tide med raske bokstaver?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Prøvene brukes feil i Oslo
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Suksess for lese- og skriveprosjektet På sporet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2015)
ABC, LES, SKRIV, FORSTÅ - en hermeneutisk tilnærming til tidlig intervensjon i lesing
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Tønnessen, Finn Egil;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Misbruk av hjerneforskning
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Birkedal, Inga Kjerstin;
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Identification of at-risk children: Teacher based judgements versus On Track assessment
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Exploring gaming data to predict severity of reading difficulty in minority children
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Identification of at-risk children in the On Track project
-
-
Bergersen, Vibeke;
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Sammenhengen mellom leseaktiviteter i hjemmet og leseferdighet
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning;
Håland, Anne
(2014)
God praksis i begynneropplæringen i lesing og skriving
-
-
Esmaeeli, Zahra;
Lundetræ, Kjersti
(2014)
Emergent literacy skills and Vocabulary: First- and Second-language children
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Nettbrettløsninger i På sporet-prosjektet
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Hva kjennetegner god begynneropplæring
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning;
Håland, Anne
(2014)
Hva kjennetegner god begynneropplæring i lesing og skriving?
God praksis i begynneropplæringen.
-
-
Mykletun, Reidar J.;
Gabrielsen, Egil;
Lundetræ, Kjersti;
Furunes, Trude
(2014)
Reading skills and work life participation among adults aged 41 years or more?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Presentasjon av På sporet prosjektet
-
-
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Lundetræ, Kjersti;
Reikerås, Elin Kristi Lie
(2013)
They will catch up, right? gender differnces in toddlers language
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
-Bli ferdig før jul!
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Reading Is Good for Your Health
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2013)
På sporet-prosjektet
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Leseferdighet og egenopplevd helse
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Wagner, Åse Kari H.
(2013)
Kamp om å få bli med
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Rødt lys dersom barnet ditt bare leser det han/hun må
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Fortsatt grunn til bekymring for norske gutters lesing?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Leseferdighet viktig for å kunne ta vare på helsa
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Hvor store er egentlig kjønnsforskjellene? En sammenligning av PIRLS og nasjonale prøver i lesing på 5. trinn
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2013)
On track
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Gode lesere føler seg friskere
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning;
Nybø, Lene
(2013)
Må leksa lese fem ganger?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Bokstaver er ikke til besvær
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2012)
Lese- og skrivevansker – Hva gir grunn til bekymring på mellomtrinnet?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2012)
Hva vet vi om den norske befolknings lesing nå?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2011)
Skills and employment
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2011)
Ungdom og basisferdigheter
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2011)
Fanges opp, men følges ikke opp
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Reikerås, Elin Kristi Lie
(2011)
Matematikkutvikling hos premature barn, hva vet vi?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Gabrielsen, Egil;
Stokke, Reidar
(2011)
Leseferdigheter og egenopplevd helse
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2010)
Bekymret for lesesvake
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2010)
20 000 bergensere sliter med å lese: -Redde for å dumme seg ut. -Slik kan du bli bedre
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2010)
Hva er lesing i internasjonale leseundersøkelser?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2010)
Regnevansker og tiltak
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2009)
Ha papira i orden
-
-
Mykletun, Reidar J.;
Gabrielsen, Egil;
Lundetræ, Kjersti;
Furunes, Trude;
Mykletun, Arnstein
(2008)
DOCUMENT READING SKILLS AND PARTICIPATION IN WORKING LIFE FOR WORKFORCE AGED 26-65 YEARS
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2007)
Assessment of own mathematical skills - dependent on gender?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2007)
Hvordan står det egentlig til med voksnes lesing i Norge?
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2007)
Numeralitet - matematikken hverdagen krever
?
Hefte jan.07.
s.41-45.
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2007)
Øvelse gjør mester - også for leseferdighetene
-
-
Lundetræ, Kjersti
(2007)
Om lesing, lese- og skrivevansker og tilrettelegging av teoriprøven
-