9 resources
Voksen person går i gang med tre barn. Hun holder den ene i hånden og en annen på hofta
Kunnskapsoversikt

Empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2021 - forskningskartlegging og vurdering

Kartleggingen for 2021 viser blant annet at antall publikasjoner om skandinavisk barnehagefors­kning...

Voksen mann med skjegg og regnjakke leker i sandkassen med tre barn
Kunnskapsoversikt

Kvalitet som tema i norsk barnehageforskning i årene 2010-2021

Systematisk kunnskapsoversikt fra Kunnskapssenter for utdanning og Læringsmiljøsenteret har...

Hånd skriver på pc
Podkast

Podkaster fra GrunnDig-prosjektet

Her finner du podkastene som er produsert i GrunnDig-prosjektet - Digitalisering i grunnopplæring...

Lærer står på arbeidsrom
Kunnskapsoversikt

Å rekruttere og beholde lærere i barnehage og skole – et kunnskapsgrunnlag

Denne systematiske kunnskapsoppsoversikten har som mål å undersøke årsaker til manglende...

Illustrasjonsbilde: Hvit tekst: Oppsummert kunnskap og logo for Kunnskapssenter for utdanning foran en bokhylle.
Podkast

Oppsummert kunnskap: What is meta-analysis and why do we need it?

I denne episoden av podkasten Oppsummert kunnskap får du høre om hva meta-analyse er og hvordan det...

Kunnskapsoversikt

En sammenligning av barns lesing på papir versus nettbrett

En omfattende metaanalyse av tidligere forskning har funnet at barn i alderen ett til åtte år har...

forside til kunnskapsoversikten Partnerskap i lærerutdanningen
Kunnskapsoversikt

Partnerskap i lærerutdanningen

Samfunnet er i vedvarende utvikling og elevers og foreldres forventninger til skolen forandrer seg...

forside til kunnskapsoversikten LÆRERUTDANNING SOM PROFESJONSUTDANNING
Kunnskapsoversikt

Lærerutdanning som profesjonsutdanning

For å bidra med kunnskapsgrunnlag til utviklingen av en femårig profesjonsutdanning for lærere har...

forside til kunnskapsoversikten Praksisopplæring i lærerutdanninger
Kunnskapsoversikt

Praksisopplæring i lærerutdanninger i Norge

Formålet med denne rapporten er å presentere og å vurdere forskningsbasert kunnskap om...