9 resources
Voksen person går i gang med tre barn. Hun holder den ene i hånden og en annen på hofta
Kunnskapsoversikt

Empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2021 - forskningskartlegging og vurdering

Kartleggingen for 2021 viser blant annet at antall publikasjoner om skandinavisk barnehagefors­kning...

Barn sitter i møte med to voksne ved et bord
Kunnskapsoversikt

Utviklingssamtaler i skolen - foreldres, læreres og elevers roller

En systematisk kunnskapsoversikt og metasyntese fra Kunnskapssenter for utdanning.

Skjermbilde kunnskapsoversikt lærerutdanning Norden
Kunnskapsoversikt

Kunnskapsoversikt over forskning på lærerutdanning i Norden

Kunnskapssenter for utdanning (KSU) ved Universitetet i Stavanger har systematisert forskning på...

Elev ved pult, lærer står ved siden av
Kunnskapsoversikt

Forskning på elever med særskilte behov i Norden - en systematisk kartlegging

Forskere fra Kunnskapssenter for utdanning og Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger...

Mann sett bakfra, digitalisert bilde
Kunnskapsoversikt

Sluttrapport og vedlegg til GrunnDig-prosjektet

Et bredt og dyptgående kunnskapsgrunnlag om digitalisering i skolen.

Kunnskapsoversikt

En sammenligning av barns lesing på papir versus nettbrett

En omfattende metaanalyse av tidligere forskning har funnet at barn i alderen ett til åtte år har...

forside kunnskapsoversikt EFFECTS OF ICT ON LEARNING OUTCOMES
Kunnskapsoversikt

Effects of ICT in education

Does ICT provide a positive influence on academic performance and if it does are there subjects or...

forside til kunnskapsoppsummeringen Hvordan fysisk aktivitet i skolen kan fremme elevers helse, læringsmiljø og læringsutbytte
Kunnskapsoversikt

Hvordan fysisk aktivitet i skolen kan fremme elevers helse, læringsmiljø og læringsutbytte

Hvilke former for fysisk aktivitet har positiv effekt på ungdomsskoleelevers læringsutbytte, fysiske...

Forside til kunnskapsoversikten DE YNGSTE BARNA I SKOLEN: LEK OG LÆRING, ARBEIDSMÅTER OG LÆRINGSMILJØ
Kunnskapsoversikt

De yngste barna i skolen

Hva kjennetegner arbeidsmåter og læringsmiljø som fremmer læring for de yngste barna i skolen?