Oppsummert kunnskap: Barnehageforskning – for deg som jobber i barnehage eller lærerutdanning

I denne episoden av podkasten Oppsummert kunnskap får du høre mer om hva rapporten Trender i empirisk barnehageforskning i de skandinaviske landene 2006-2019 – en forskningskartlegging» har funnet ut om barnehageforskningen de seneste årene.

Publisert Sist oppdatert

Oppsummert kunnskap

Dette er en podcast for deg som er interessert i forskning fra utdanningssektoren. Her oppsummerer smarte folk relevant forskning for deg, slik at du kan holde deg oppdatert – enklest mulig.

Du kan høre episoden her, eller søke etter Oppsummert kunnskap der du pleier finne podkaster.

Om episoden

Nylig ble forskningsrapporten «Trender i empirisk barnehageforskning i de skandinaviske landene 2006-2019 – en forskningskartlegging» offentliggjort, utarbeidet av Kunnskapssenter for utdanning (KSU) og FILIORUM. I denne podkasten får du høre mer om hva rapporten sier om moderne barnehageforskning i Skandinavia, og den tilhørende databasen Nordic Base of Early Childhood Education and Care (NB-ECEC). Senterleder Elaine Munthe ved KSU leder samtalen.

De som er med:

Senterleder