All tomorrow's parties - post-pandemic- dancing

Brynjar Åbel Bandlien, førsteamanuensis i dans ved Fakultet for utøvende kunstfag har premiere for sin forestilling All tomorrow's parties den 1. september.

Brynjar Åbel Bandlien
Brynjar Åbel Bandlien. Foto: Tord F Paulsen.

All tomorrow's parties

På 80- og 90-tallet tok HIV og Aids livet av flere homofile som var aktive dansere i det norske scenekunstmiljøet uten at dette har blitt dokumentert eller markert på nevneverdig vis. Hvem var de? Hva gjorde de? Hvor stort er hullet de etterlot seg i dansekunsten? Og ikke minst; hva ville de ha danset dersom de ikke hadde blitt borte?

Med det kunstneriske utviklingsarbeidet All Tomorrow´s Parties post-pandemic-dancing vil Brynjar Åbel Bandlien, førsteamanuensis i dans ved Fakultet for utøvende kunstfag, kartlegge tapet dansen led til HIV og Aidsepidemien på 80- og 90-tallet.

Brynjar Åbel Bandlien vil, sammen med dansekunstneren Lars Jacob Holm, forsøke å iscenesette dans som ville ha kunnet finne sted.

All tomorrows parties
Foto: Helene Levand, design: Kjetil Brandsdal.

Deltakere

Danseforestillingen har premiere på RIMI/IMIR scenekunst i Stavanger den 1 september.

Ide: Brynjar Åbel Bandlien
Dans: Lars Jacob Holm og Brynjar Åbel Bandlien
Scenografi, kostyme og lysdesign: Corentin JPM Leven
Musikk: Borusiade, Leonard Bernstein, Marvin Hamlisch og The Velvet Underground
Informanter: Dag Johan Haugerud, Simen Sand, Morten Rudå, Geir Morstad, Randi Urdal, Lars Jacob Holm og Arne Fagerholt
Teoretisk overbygning: Ingvil Førland Hellestrand og Henriette Thune

Takk til RIMI/IMIR Scenekunst, Danseinformasjonen, Skeivt Arkiv, Stavanger kommune, Rogaland Fylkeskommune, Universitetet i Stavanger og FRI Rogaland/Rogaland på Skeivå.

1+2+3 September @ 20.00 (dørene åpner @ 19.00)
All Tomorrow's Parties av Brynjar Åbel Bandlien (NO)
Billetter: 150kr/ 100Kr student