
iPAR - I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale...
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale...
Prosjektet «Design av digitalt støttet praksislæring i lærerutdanning» er et samarbeidsprosjekt...
Lærarstudentar som fekk kunstbasert undervisning løpet av utdanninga, blei tryggare på å ta i bruk...
Se hvordan undervisningsmetoden «Tenkende klasserom» foregår i praksis i en ungdomsskoleklasse i...
For å lykkes med å øve lærerstudenter i kritisk tenkning, må læreinstitusjonene fokusere på...
Skolelys er en podkast-serie laget av Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson, høgskolelektorer i...
Denne artikkelen om aksjonslæring, skrevet av tre forskere ved UiT, ser på denne typen læring som...
Et forsknings- og utviklingsprosjekt om konstruksjon av opplevelsesbaserte undervisningsopplegg på...
Kva må til for at lærarstudentar skal utvikle seg profesjonelt gjennom praksisopplæringa? Denne...
Denne systematiske kunnskapsoppsoversikten har som mål å undersøke årsaker til manglende...
Lærerutdanningene har ansvar for å forberede studentene på at det kan være dyslektikere i alle...
I denne ressursen får du se en video i tre deler, som skal gi lærerutdannere og lærerstudenter et...
Hvilken kompetanse trenger fremtidens lærere for å kunne ivareta behovene til elever med...
I denne doktorgradsstudien undersøkes praksisopplæringens betydning for lærerstudenters...
En kunnskapsoversikt over praksisopplæring i lærerutdanning trinn 1-10 fra årene 2005–2020.
Høgskolen i Innlandet med prosjekt som skal hindra praksissjokk for studentane.
Denne artikkelen baserer seg på ein gjennomgang av 70 studiar av kvalitetskriterium ved rettleiarar...
Det finnes knapt noe som over tid har sterkere innflytelse på kvaliteten i barnehagene og skolene...