
Forskning på bærekraft i utdanning
Forskergruppa COSER holder til ved Universitetet i Oslo. COSER er en forkortelse for Challenges of sustainability in educational research.
Forskergruppa COSER holder til ved Universitetet i Oslo. COSER er en forkortelse for Challenges of sustainability in educational research.
Meta-analyse er et fagfelt Kunnskapssenter for utdanning (KSU) satser på. På denne siden finner du ressurser som hjelper deg å lære mer om temaet.
Lærerutdanningene har ansvar for å forberede studentene på at det kan være dyslektikere i alle klasser. På denne nettsiden er det samlet filmer og oppgaver som gir en innsikt i temaet, både for lærerutdannere og studenter.
I denne ressursen får du se en video i tre deler, som skal gi lærerutdannere og lærerstudenter et innblikk i praksishverdagens problemstillinger.
I denne doktorgradsstudien undersøkes praksisopplæringens betydning for lærerstudenters profesjonelle utvikling ved å innta studentperspektivet.
Høgskolen i Innlandet med prosjekt som skal hindra praksissjokk for studentane.
Høgskolen i Innlandet leiar eit samarbeidsprosjekt som skal bruke blant anna VR-teknologi for å avdekke eventuelle rasistiske haldningar i norske lærarutdanningar.
En doktoravhandling viser at lærerstudenter ser for seg at de i framtiden skal jobbe i en enspråklig skole. Samtidig blir norske klasserom stadig mer flerspråklige. Avhandlingen gir innspill om hvordan lærerutdanningen kan forberede studentene sine på denne virkeligheten.