Hopp til hovedinnhold
14 resources
Forside av rapport Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen
Rapport og melding

Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen

Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål.

Forside rapport Lokal kompetanseutvikling
Rapport og melding

Lokal kompetanseutvikling

Evaluering av implementeringen av ny tilskuddsordning i grunnopplæringen

Podkaststudio
Podkast

Podkast gir tips om god veiledning av lærerstudenter

Reflektert veiledning kan gjøre overgangen til praksis lettere for studentene. I denne podkasten får du som lærerutdanner innspill fra forskningen.

Fire unge mennesker som står sammen og smiler foran Big Ben i London
Rapport og melding

Meld. St. 7

En verden av muligheter — Internasjonal studentmobilitet i høyere utdanning

Mange lyse spillebrikker står i ring rundt fem fargede spillebrikker
Rapport og melding

Meld. St. 12

Nasjonale minoriteter i Norge - En helhetlig politikk

Bilde av mennesker som går sammen langs en gate. Du ser kun skyggene til personene og føttene deres
Rapport og melding

Meld. St. 34

Sammen mot barne-, ungdoms- og gjengkriminalitet

Samenes flagg som vaier i vinden
Rapport og melding

Meld. St. 31

Samisk språk, kultur og samfunnsliv - Digitalisering

Lærer som underviser flere elever i et klasserom
Rapport og melding

Meld. St. 14

Kompetansereformen - Lære hele livet

Tegning på tavle av fem mennesker med ulike religiøse symboler over hodene
Podkast

KRLEpodden

Podcasten om KRLE-faget og religion i skolen formidler ikke bare ferdig produsert kunnskap fra eksperter, men inviterer lytterne til selv å delta i den faglige utforskningen.

forside til strategien Lærerutdanning 2025
Rapport og melding

Kunnskapsdepartementet: Lærerutdanning 2025. Nasjonal strategi for kvalitet og samarbeid i lærerutdanningene

Det finnes knapt noe som over tid har sterkere innflytelse på kvaliteten i barnehagene og skolene enn lærerutdanningene. Lærerutdanningene bidrar ikke bare med fagkunnskaper og pedagogiske metoder til hver enkelt lærer; de former de norske lærerprofesjonenes grunnleggende syn på læring og danning, og dermed kvaliteten på all aktivitet i landets barnehager og skoler. Lærerutdanningenes attraktivitet og prestisje påvirker også hvem som søker seg til læreryrket.

Fem små barn klemmer læreren sin
Rapport og melding

Meld. St. 11

Læreren - Rollen og utdanningen

Studenter som noterer under en forelesning
Rapport og melding

Meld. St. 16

Kultur for kvalitet i høyere utdanning

Tre ungdommer holder på med elektronikk
Rapport og melding

Meld. St. 21

Lærelyst – tidlig innsats og kvalitet i skolen

Illustrasjonsfoto digital undervisning
Podkast

Digital læring og undervisning

Prosjektet Læring og undervisning i digitale omgivelser (LUDO) skal forberede lærerstudentene på en yrkeskarriere med digitale rammer.