Delrapporter fra Følgegruppen for lærerutdanningsreformen

Følgegruppen har sett nærmere på ulike sider ved lærerutdanningen etter reformen.

I august 2010 startet de første studentene i de nye grunnskolelærerutdanningene (GLU) for 1.-7. trinn og 5.-10. trinn ved 20 lærerutdanningsinstitusjoner i Norge.

Følgegruppen for lærerutdanningsreformens ansvar for de videre årene, er å følge utdanningene og studentene for å undersøke hva som skjer utdanningene og gi råd om eventuelle endringer.

Følgegruppen har levert flere hovedrapporter, og nedenfor kan du lese og laste ned delrapportene deres (pdf-format):

Grunnskolelærerstudenter. Første semester i de nye utdanningene. Delrapport 1. (2011)

Lærerutdanningsfagene norsk, engelsk, naturfag og kroppsøving. Delrapport 1. (2014)

Første steg som forsker - en gjennomgang av bacheloroppgaver i grunnskoleutdanningene. Delrapport 1. (2015)