Hvordan gjøre eksamen til en lærerik opplevelse

I denne episoden av Skolelys har podkasten besøk av lærerutdanner og førsteamanuensis i pedagogikk, Kjersti Lien Holte, og lærerstudent Madeleine Rasmussen. De forteller om hvordan de har gjennomført en litt annerledes eksamensform i et emne på lærerutdanningen.

student i eksamenssituasjon
(Illustrasjonsfoto: Getty Images)

Denne formen for eksamen som førsteamanuensis i pedagogikk, Kjersti Lien Holte, og lærerstudent Madeleine Rasmussen har gjennomført kaller de for et eksamens-bokbad.

I podkasten sier Madeleine at hun hadde lavere eksamensskuldre, at hun har lært mer og, ikke minst, fått med seg viktige tanker om å drive vurderingsarbeid som lærer.

Du hører podkasten her.

Skolelys er en podkast-serie laget av Stine Brynildsen og Cecilie Olandersson, høgskolelektorer i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold.