Pedagogisk lærings-app kopler sammen teori og praksis om bevegelseslæring

Appen fra Universitetet i Stavanger er allerede tatt i bruk i undervisningen ved barnehagelærerutdanningen ved universitetet.

Skjermdump fra Bevegelseslek
Appen Bevegelseslek, slik den kan lastes ned. (Skjermfoto)

«Bevegelseslek» er en gratis applikasjon til mobil og nettbrett. Den er tilgjengelig på Google Play for brukere med androidsystem og på App Store for iOS-brukere.

Appen er gitt ut av Universitetet i Stavanger (UiS) og utviklet av universitetslektor Synnøve Eikeland i samarbeid med NettOp - avdeling for utvikling av digitale læringsressurser ved UiS. Eikeland underviser i fysisk fostring innenfor kunnskapsområdet Natur, helse og bevegelse for barnehagelærerstudentene, og er ansatt ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved UiS, heter det i info-artikkelen om applikasjonen.

Appen er allerede tatt i bruk i undervisningen ved barnehagelærerutdanningen ved UiS, og tilbakemeldingene har vært gode.