Gunita Mudhar vil forsvare sin doktorgradsavhandling fredag 3. oktober. Hennes forskning viser blant annet at at selv om emosjonell støtte fra læreren er spesielt viktig for sårbare elever, så opplever de mindre støtte enn sine medelever.

Torsdag 2. og fredag 3. oktober disputerer Gunita Gurveer Kaur Mudhar for ph.d.-graden ved Universitetet i Stavanger. Tittel på avhandlingen hennes er "Exploring teacher emotional support and at-risk students’ perceptions in upper secondary schools: The role of student and teacher characteristics".
Les omtale av doktorgradsarbeidet til Gunita Mudhar her
Informasjon om disputasen
Prøveforelesningen er satt til torsdag 2. oktober kl. 15:00, og tildelt emne for prøveforelesningen er:
"Conceptions of Being ‘At-Risk’ in Education: Navigating Equity Through Intervention". Både prøveforelesningen og disputasen vil finne sted i Kjølv Egelands hus (rom E-164) på campus Ullandhaug, UiS. I tillegg kan du følge prøveforelsningen digitalt via denne Teams-lenken. Møte-ID: 358 505 152 114 2 / Passord: M2um7De9
Selve disputasen vil finne sted fredag 3. oktober kl. 14:00, men du kan også følge disputasen digitalt via denne Teams- lenken. Møte-ID: 331 002 604 247 0 / Passord: D8eT7PL7.
Leder for disputasen vil være Kjersti B. Tharaldsen, prodekan for forskning og innovasjon, UiS. Hovedveileder erprofessor Sigrun Karin Ertesvåg, Læringsmiljøsenteret, og medveileder er førsteamanuensis Maren Stahl Lerang, Læringsmiljøsenteret og professor Eija Kristiina Pakarinen ved University of Jyväskylä i Finland.
Bedømmelseskomitéen består av:
- Professor Jason T. Downer, University of Virginia, USA
- Førsteamanuensis Astrid Hoås Morin, NTNU
- Professor Ulrich Dettweiler, Universitetet i Stavanger