CIESL-prosjektet ville utvikle kunnskap om korleis lærarar vidareutviklar interaksjonen med elevane i klasserommet gjennom deltaking i ein intervensjon som fokuserer på klasseleiing.
CIESL står for Classroom Interaction for Enhanced Student Learning
2014-2018
CIESL er et samarbeid mellom IGIS og Læringsmiljøsenteret ved UiS og Høgskulen i Telemark
CIESL-prosjektet er avslutta
Sjøl om CIESL-prosjektet formelt er avslutta, blir dataene frå prosjektet fortsatt forska på. Det kjem difor framleis nye artiklar frå prosjektet.

Eit anna mål er å undersøkje korleis faktorar i organisasjonen kan fremme eller hemme implementeringa, og i neste omgang ha innverknad på elevane sitt læringsutbytte.
CIESL står for Classroom Interaction for Enhanced Student Learning.
Vi har mykje kunnskap om kva som karakteriserer effektiv interaksjon mellom lærarar og elevar men vi veit langt mindre korleis lærarar kan omsette denne kunnskapen til praktisk handling i klasseromet. Ei sentral målsetting i prosjektet er å utvikle meir kunnskap om korleis lærarar omset forskingsbasert kunnskap til praktisk handling i klasserommet.
Dei seinare åra har det vore auka merksemd på læraren si utøving av klasseleiing både fagleg, politisk og innan forsking. Læraren si samhandling med elevane er ein av dei viktigaste faktorane for å skape gode læringsmiljø sosialt og fagleg.
Trass i auka merksemd på støttande relasjonar mellom lærarar og elevar er det framleis eit gap mellom den kunnskapen ein har om støttande relasjonar til elevar og det som kjem elevane til gode i klasserommet.
Resultat vert formidla til ei rekke brukar (lærarar, studentar, lærarutdannarar, skulefagleg tilsette i kommunar, forskarar o.l.) nasjonalt og internasjonalt. Prosjektet vil medverke med kunnskap til lærarstudentar og lærarar i ulike fasar av karrieren på eit område som kan vere avgjerande for elevar si læring og læringsutbytte. Kunnskap frå prosjektet kan òg redusere utfordringar for nyutdanna lærarar og såleis medverke til å redusere fråfall frå yrket.
CIESL er eit samarbeid mellom Institutt for grunnskuleutdanning, idrett og spesialpedagogikk (IGIS, Universitetet i Stavanger), Fakultetet for estetiske fag, folkekultur og lærarutdanning (EFL, Høgskulen i Telemark) og Nasjonalt senter for læringsmiljø og åtferdsforsking (Læringsmiljøsenteret, Universitetet i Stavanger) som leder prosjektet.
Prosjektet er støtta av FINNUT-programmet til Forskingsrådet.
Forskargruppa i CIESL-prosjektet
Les meir om klasseleiing
Ledig stipendiatstilling innen skoleutvikling og klasseledelse
Forskningsprosjektet INTERACT har ledig doktorgradsstipendiatstilling fra 1. august 2023. Søknadsfrist: 16.04.23.
CLASS-S dimensjonsguide
Norsk oversettelse av Dimensjonsguiden som er tilpasset Classroom Assessment Scoring System (CLASS)-secondary. Bestillin...
– Godt å vere i gong med INTERACT-prosjektet
INTERACT-prosjektet er i gong for alvor, og no er rekrutteringsprosessen av lærarar over. Til saman skal lærarar frå 12 ...
Avhandling: Instructional support in Norwegian classrooms
Maren Stahl Lerang har i sin avhandling funnet ut at kvaliteten på undervisningsstøtte varierer mellom klasserom. Bestil...
INTERACT – kvalitet i klasseromsinteraksjoner
Målet med INTERACT-prosjektet er å undersøke hvordan digital videobasert dialog kan støtte lærere i arbeidet med å styrk...
Bok: Problemløsningsmodeller
Boka "Problemløsningsmodeller" handler om kollektive atferdsvansker, dvs. der grupper eller klasser har utviklet en nega...
– Viktig å etablere et godt læringsmiljø fra start
Ved Frogn vgs har de ansatte ved skolen arbeidet strukturert og systematisk for å få til en god skolestart. – Det fører ...
– Vil bruke observasjonsverktøyet CLASS for å heve kvaliteten i skolen
– Dette er et veldig godt verktøy som fokuserer på de sentrale områdene for hva som bør være på plass i et klasserom, si...
Gode erfaringer med å fjerne karakterer i orden og atferd
Skoler som har vært med i forsøket med å fjerne karakterer i orden og atferd opplever at relasjonene mellom lærere og el...
Med teksten i fokus
Førsteamanuensis Hanne Egenæs Staurseth arbeider i desentralisert ordning i Utdanningsregion Midt-Rogaland med å legge t...
Slik kan lærere bli gode ledere for klassen
Lærerens lederskap er den viktigste faktoren for hvordan klassemiljøet blir.
Klasseledelse: filmer med refleksjonsoppgaver
På denne siden har vi samlet filmer om klasseledelse og refleksjonoppgaver til filmene.
Elever blir mer engasjerte av lærere som bryr seg
Gløden for skolen synker med alderen om ikke læreren gir følelsesmessig støtte til den enkelte elev, viser en ny studie ...
Læreren er viktig for hvilke mål elevene setter seg på skolen
Hvordan læreren ser på læring er viktig for elevenes målorientering på skolen. Det viser forskning gjort ved Læringsmilj...
Lærers klasseledelse er avgjørende for å forebygge skolefravær
Lærerens klasseledelse kan ha en indirekte betydning for å forebygge mobbing og sosial ekskludering blant jevnaldrende. ...
Lunde universitetsskole har fått et kull nye praksislærere
Det ble endelig tid for vårens koronautsatte eksamineringsdager. Over tre ettermiddager har lærerne på Lunde presentert ...
Har elevane utbytte av lærarane si vidareutvikling i klasseleiing?
Det er eit godt spørsmål. I tillegg til å kunne svare «ja», vil vi gjerne også seie noko om kva faktorar som er avgjeran...
Lærarstøtta elevstyrt læring - autonomistøtte i klasserommet
Autonomi er eit av områda som er avgjerande for å forstå elevane sin motivasjon og engasjement i læringsaktivitetar. Aut...
Verdsetting av elevane si livsverd
Resultata frå CIESL-studien tyder på at lærarar generelt er dyktige til å skape positivt læringsklima og er sensitive fo...
En stresset (kunnskaps)nasjon
Gagner det alle elever at vi har en prestasjons- og konkurranseorientert skole? Hvordan går det for de elevene som opple...
Klasseledelse og den viktige relasjonen mellom lærer og elev
Læreres relasjonsbygging til elevene er et sentralt tema innen klasseledelse. Det blir belyst gjennom lærernes egen stem...
Selvbestemmelse og struktur i klasserommet
Selvbestemmelse synes å være nedfelt i mennesker fra naturens side. Vi kan gjøre de mest slitsomme ting så lenge vi velg...
Klasserommet minutt for minutt
Læraren kan orkestrere det som skjer sosialt i klasserommet. Kva rolle dette spelar i undervisning og korleis ein kan op...
Observasjonsmanualen CLASS
CLASS er en forkortelse for Classroom assessment scoring system, og er en observasjonsmanual utviklet av Robert C. Piant...
Lærar-elev-dialogen og elevane si læring
CIESL-prosjektet ser mellom anna på korleis læraren støttar elevane sine læringsprosessar og legg til rette for utvidand...
Hvordan unngå stress i klasserommet?
Klarer læreren å være en god leder i klasserommet og samtidig ha tro på seg selv, kan hun unngå å bli stressa.
Vil øke elevengasjementet i klasserommet
Kan engasjementet øke hos elevene ved at lærere får tilbakemelding på sin egen praksis i klasserommet? Det ønsker nyansa...
VITE – Videobased Improvement for TEachers
Prosjektets hovedmål er å utvikle og pilotere et tiltak for profesjonell utvikling for lærere.
Bok: Snu-metoden mot kollektive atferdsvansker
Snu-metoden er et verktøy for lærere som har mistet kontrollen over klassen. Erling Roland har skrevet bok om metoden.
Avhandling: Teachers´ learning in classroom interaction
Ksenia Solheim har i sin avhandling funnet ut at lærere ønsker å lære mer om interaksjoner i klasserommet fordi de erfar...
Avhandling: Relational aggression in adolescents
Tove Flack ser i sin avhandling på hvorfor noen ungdommer blir utestengt av sine medelever. Bestillingsnummer: 4803.
Avhandling: Pupil aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour
Grete Vaaland Sørensen ser i sin avhandling på aggressivitet hos elever, lærerautoritet og disiplinproblem i klasseromme...
Avhandling: School non-attendance: A study of the role of school factors in school refusal
Trude Havik ser i sin doktorgradsavhandling på hvordan forhold i skolen påvirker skolevegring. Bestillingsnummer: 4799.
Bok om leiarskap i klasserommet
I boka «Ledelse i klasserommet» vert ny kunnskap om læraren si leiing i klasserommet presentert. – Lesarane vil i tilleg...
Lærere som støtter elevene faglig trives bedre på jobben
En av tre lærere sier de utvikler seg innen faglig støtte til elevene. Lærerne som opplevde fremgang er mer fornøyde med...
Norske lærarar er gode på utvikling av positive læringsmiljø
Lærarar i Noreg er generelt dyktige til å utvikle positive læringsmiljø og organisere undervisninga i klasserommet. Men ...
Observerer vi det vi er ute etter å observere på en pålitelig måte?
Denne studien undersøker om observasjonsinstrumentet CLASS-S kan brukes i forbindelse med observasjoner i norske ungdoms...
Lærere på ungdomsskolen lærer mye av hverandre
Samarbeid mellom lærere er vel så viktig som egen innsats for at ungdomsskolelærere skal bli enda bedre pedagoger.
God klasseledelse henger sammen med jobbtilfredshet
En studie basert på data fra CIESL-prosjektet viser at lærere som er skårer høyt på emosjonell støtte, klasseromsorganis...
Elevenes engasjement i skolen
Elevengasjement handler blant annet om elevenes interesse, entusiasme, deltakelse og involvering i skolen og i skolearbe...