Hopp til hovedinnhold

Marianne Ree

Universitetslektor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for barnehagelærerutdanning
HL K-261
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Ree, Marianne

      (2021)

      Hva er problemet med at medvirkning er individorientert?-medvirkning som en juridisk rettighet og som et pedagogisk fellesskapsanliggende.

      Barn

      ISSN 0800-1669.

      s.71-81.

      DOI: 10.5324/barn.v39i1.4033

    • Ree, Marianne

      (2020)

      Personalets beskrivelser av medvirkning fortolket ut fra et fellesskapsperspektiv.

      Barn

      ISSN 0800-1669.

      Volum 38.

      Hefte 2.

      s.75-87.

      DOI: 10.5324/barn.v38i2.3707

    • Ree, Marianne; Alvestad, Marit; Johansson, Eva Marianne

      (2019)

      Hallmarks of participation–children's conceptions of how to get access to communities in Norwegian Early Childhood Education and Care (ECEC) .

      International Journal of Early Years Education

      ISSN 0966-9760.

      Volum 27.

      Hefte 2.

      s.200-215.

      DOI: 10.1080/09669760.2019.1607262

    • Ree, Marianne; Emilson, Anette

      (2019)

      Participation in communities in ECEC expressed in child-educator interactions.

      Early Child Development and Care

      ISSN 0300-4430.

      DOI: 10.1080/03004430.2019.1566230

  • Bøker og kapitler
    • Ree, Marianne

      (2020)

      Vilkår for barns medvirkning i fellesskap i barnehagen.

      Universitetet i Stavanger

  • Formidling
    • Ree, Marianne

      (2021)

      Vilkår for barns medvirkning i fellesskap.

    • Ree, Marianne

      (2021)

      Gruppeintervjuer med barn i barnehagen- muligheter og utfordringer.

    • Ree, Marianne

      (2019)

      Medvirkning i fellesskap i barnehagen.

    • Ree, Marianne

      (2019)

      Medvirkning i fellesskap.

    • Særheim, Marianne Ree; Alvestad, Marit; Johansson, Eva Marianne

      (2017)

      Hallmark for participation-children´s conceptions on how to get access to communities in preschool.

    • Særheim, Marianne Ree

      (2017)

      Hvordan beskriver barna deres felleskap i barnehagen,og hva oppfatter de som vilkår for å delta i slike felleskap?.

    • Særheim, Marianne Ree

      (2017)

      "En pågående Phd studie om barns medvirkning i felleskap i barnehagen» .

    • Særheim, Marianne Ree

      (2017)

      Medvirkning i felleskap-Barnehagens verdigrunnlag.

    • Særheim, Marianne Ree

      (2017)

      Participation in kindergarten-a question of Quality.

    • Særheim, Marianne Ree

      (2016)

      Medvirkning i barnehagen-et spørsmål om kvalitet.

    • Særheim, Marianne Ree

      (2016)

      Medvirkning i felleskapet.

    • Særheim, Marianne Ree

      (2015)

      Barn lærer best gjennom lekfull kommunkasjon.

      Første steg

      ISSN 1504-1891.

      Hefte 3.

      s.36-39.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway