Hopp til hovedinnhold

Marit Aasen

Universitetslektor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-24113
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Klakegg, Øystein; Myhren, Siri; Juell, Rosemary Alice; Aasen, Marit; Salonius, Kira; Sørum, Henning

      (2020)

      Improved health and better survival of farmed lumpfish (Cyclopterus lumpus) after a probiotic bath with two probiotic strains of Aliivibrio.

      Aquaculture

      ISSN 0044-8486.

      Volum 518.

      s.1-8.

      DOI: 10.1016/j.aquaculture.2019.734810

  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Aasen, Marit; siri, ingvaldsen

      (2019)

      Skulebiblioteket som pedagogisk ressurs.

    • Aasen, Marit; Skaftun, Atle

      (2019)

      Muntlighet mellom teori og praksis.

    • Aasen, Marit

      (2019)

      Språkløyper - Skolebibliotek som pedagogisk ressurs .

    • Aasen, Marit

      (2019)

      "Lærer, hvorfor skal jeg lese dette?" Om å skape mening fra tekst.

    • Aasen, Marit

      (2019)

      Skolebibliotek som pedagogisk ressurs.

    • Aasen, Marit

      (2019)

      Lesing som grunnleggende ferdighet i alle fag.

    • Aasen, Marit

      (2019)

      "Fagfornyelsen: Hva og hvorfor -hvordan?.

    • Aasen, Marit

      (2019)

      Fagdag om å lede Språkløyper.

    • Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Aasen, Marit

      (2019)

      Fagfornyelsen og verdigrunnlaget i overordnet del.

    • Aasen, Marit

      (2018)

      Lesing og skriving i begynneropplæring -noen praksiseksempler fra lærere i videreutdanning.

    • Aasen, Marit

      (2018)

      Kartlegging av arbeid med skjønnlitterære tekster.

    • Aasen, Marit

      (2018)

      Ulike tilnærminger til litteratur.

    • Aasen, Marit

      (2018)

      Kva skjer når me les skjønnlitteratur.

    • Aasen, Marit

      (2018)

      Litterære samtaler.

    • Skaftun, Atle; Aasen, Marit; Sæbø, Johanne Ur

      (2018)

      Muntlighet mellom teori og praksis på mellomtrinnet.

    • Aasen, Marit

      (2017)

      Hva er språk, og hvordan lærer vi språk?.

    • Aasen, Marit

      (2017)

      Klasseromsdialogen.

    • Aasen, Marit

      (2017)

      Nyankomne minoritetsspråklige elever.

    • Hoem, Toril Frafjord; Aasen, Marit

      (2016)

      La det bli et eventyr å lese lærebøker.

    • Rangnes, Hege; Aasen, Marit

      (2016)

      Arbeid med ord i førlesingsfasen - del 1.

    • Hoem, Toril Frafjord; Aasen, Marit

      (2016)

      La det være et eventyr å lese lærebøker.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Håland, Anne; Aasen, Marit

      (2016)

      Lesing og skriving i norskfaget.

    • Aasen, Marit

      (2015)

      Lesing og leseopplæring i klasserom preget av mangfold.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Aasen, Marit; Birkedal, Inga Kjerstin; Sæbø, Johanne Ur

      (2019)

      Leseforståelse.

    • Rangnes, Hege; Aasen, Marit

      (2017)

      Arbeid med språk og vokabular.

    • Berge, Ingeborg Margrete; Njå, Morten; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Aasen, Marit; Mørk, Peter; Lorentzen, Vibeke; Kringstad, Trude; Lønnum, Marthe

      (2016)

      Å være lese- og skrivelærer - Introduksjonspakke i Språkløyper.no.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway