Morten tar et dypdykk i sitt eget kreative univers

- På grunn av mange dyktige og gøyale folk på fakultetet, tenkte jeg at et par år her kunne gjøre også meg mer dyktig og gøyal.

Morten Dahlseng Røsbak - deltid master foto privat
Photo: privat
  • Navn og alder: Morten Røsbak, 34 år
  • Hjemsted: Stavanger
  • Dette studerer jeg nå: Master i utøvende piano (deltid)

Det er topp!

Morten Røsbak , masterstudent

Jeg valgte dette studiet fordi:

Jeg ønsket å ta et dypdykk i mitt eget kreative univers, og utforske alle musikalske kriker og kroker av både meg selv og pianoet. Og, på grunn av at det er så mange dyktige og gøyale folk på fakultetet, tenkte jeg at et par år her kunne gjøre meg mer dyktig og gøyal også.

Hvordan er studiehverdagen på master?

Variert! Spilling, skriving, henging, prating, fundering og diskutering, blant annet. Emnene legger i stor grad opp til refleksjon rundt egen utøvende praksis, gjerne sammen med andre studenter og veileder. Det er topp! Ellers er studiehverdagen preget av timevis med detaljarbeid på instrumentet, og generelt god stemning i gangene på fakultetet.

Dette er min drømmejobb:

Å spille musikk!

Mine favorittaktiviteter på campus Bjergsted er:

Å spille musikk!

Dette er typisk Stavanger:

Hva er det som ikke er typisk Stavanger? Stavanger har stort sett alt. Joda, noen ting er mindre typiske enn andre, noe som også er typisk i seg selv. Dessuten er det ofte der potensialet ligger!

Dette liker jeg å gjøre på fritiden:

Enten har jeg ikke fritid, eller så er fritid det eneste jeg har. Litt usikker. Jeg liker uansett å skape ting, tenke, være ute, henge med familie og venner, være inne, klatre på lyktestolper – sånne ting.

Hva er dine tre beste råd til dagens søkere:

• Øv målrettet
  • Slipp deg løs