Her finn du ressursar og informasjon om korleis ein kan lese i ulike fag for å finna informasjon i tekstar, og om å tolka og reflektera kritisk kring innhaldet.
Lesing er ikkje noko som berre tilhøyrer norskfaget. Dei fleste fag nyttar lesing i ei eller anna form. Når elevane møter tekstar i ulike fag med formål om at dei skal læra faget, kan lesinga opplevast som meiningsfull. Det å lesa i eit fag, uansett kva for eit fag det er, handlar det å kunna finna informasjon, for vidare å tolka og reflektera kritisk rundt informasjonen. Samstundes har tekstar i ulike fag sine eigne språk og må lesast på sine eigne premissar. Der ein samfunnsvitar i møte med tekst er opptatt av å tolka bodskapet og reflektera kritisk over dette, så treng kokken å skaffa seg oversikt over alle deler, oppgåvene og ingrediensane for å laga seg en tidslinje for matlaginga. På denne sida har vi samla ressursar som kan danne grunnlag for diskusjon i kollegiet og eksempel på undervisningsopplegg. Her finn du ressursar som blant anna viser korleis læraren kan støtta elevane i møte med tekst, blant anna gjennom å stilla spørsmål til teksten og modellere korleis ein erfaren lesar tenker undervegs i lesinga. Undervisningsopplegga er utforma i tråd med prinsippa bak Leseplanleggaren som sikrar samanheng mellom mål for undervisninga, innhald, arbeidsmåtar og vurdering.

Til bruk i kollegiet:

Webinar: Lesing i fag
Korleis les man i norsk? I matematikk? Sjå webinarene våre knytt til det å lese i fag
Utforske skjønnlitterære tekster i norskfaget
For deg som jobber på mellomtrinnet
Fagstoff:

Tid for lesing er ei nasjonal satsing som skal gje støtte til lærarar og skulane for å utvikla elevane sine leseferdigheiter og lesemotivasjon.