Kenneth jobber som psykolog og går på det digitale dirigentstudiet ConductIT

- Jeg ønsker å videreutvikle meg som dirigent med mulighet for praksis med profesjonelle musikere med fokus på symfonisk musikk.

Kenneth Hoås Gudmundsen _ Tomas Björn / Bjornphotos
Foto: Tomas Björn / Bjornphotos
  • Navn og alder: Kenneth Gudmundsen, 43 år
  • Hjemsted: Skien
  • Dette studerer jeg nå: ConductIT - nettbasert dirigentstudie

Jeg valgte dette studiet fordi:

Jeg ønsker å videreutvikle meg som dirigent med mulighet for praksis med profesjonelle musikere med fokus på symfonisk musikk. Samtidig med dette at jeg får veldig god veiledning i ensemblene jeg dirigerer til daglig med særlig fokus på kor. Dette med mål om å videreutvikle det å kunne dirigere opera, med dirigering av operakor som en del av dette.

Hvordan er studentmiljø og nettverk gjennom studiet?

Flott og støttende studiegruppe med gode og inspirerende samlinger. God oppfølging av lærer månedlig på praksisen jeg har som dirigent i ensemblene/korene jeg dirigere til daglig.

Stol på deg selv og følg drømmene dine selv om de virker vanskelige å nå.
Gi drømmen tid.

Kenneth Gudmundsen

Dette er min drømmejobb:

Dirigent for et profesjonelt symfoniorkester.

Utenom studie jobber jeg som:

Psykolog.

Hva er dine beste råd til dagens søkere:

• Stol på deg selv og følg drømmene dine selv om de virker vanskelige å nå.
  • Gi drømmen tid. «Bygg stein for stein».

Har selv siden 2009 tatt jevnlig dirigenttimer og mesterklasser og var i 2013 for første gang deltaker på Dirigentuka. Alt med stor glede og læringsutbytte. Har kommet tilbake til Dirigentuka over flere år, noe som har ført til videre dirigentstudier. Først Digitale dirigentstudier ved Universitetet i Stavanger i 2017 og nå nåværende studie ConductIT samme sted.

Mer fra Fakultet for utøvende kunstfag