NOA – digital oppmøteregistrering for utvalgte emner

"NOA – Notice Of Attendance" er appen for å registrere oppmøte digitalt på utvalgte emner. Du som student sjekker selv inn på timene dine.

Publisert Sist oppdatert

Din innsjekk registreres direkte til forelesers klasseliste og du får full oversikt over din timeplan og oppmøtestatistikk.

Kom i gang

• Etter at du har lastet ned appen, logger du inn med FEIDE-brukeren din.
  • Du må ha bekreftet studieplanen din for å bruke appen. Etter studieplanen er bekreftet, tar det opp til 24 timer før tilgangen i NOA er tildelt.
  • Svar JA til spørsmålet om du vil oppgi stedsplasseringen din (du må være på universitetets lokasjon for å få sjekke inn dersom det er fysisk oppmøte).

Verdt å vite

• Du sjekker inn på hele bolken i et fag i samme innsjekk.
  • Innsjekking er mulig i 10 minutter før og 15 minutter etter at forelesningen har startet.
  • Har du ikke smarttelefon eller reserverer du deg mot å laste ned appen, må du be foreleseren registrere deg manuelt når hen foretar oppmøteregistreringen.
  • Dersom du ikke sjekker inn, blir det automatisk registrert som fravær.
  • Dersom du glemte å sjekke inn, må du be foreleseren om å sjekke deg inn i løpet av undervisningsøkten.

Slik sjekker du inn

• Dersom det er geolokasjon-basert, må du trykke på riktig campus inne i appen mens du er i undervisningslokalet og trykke "sjekk inn".
  • Dersom det er kodebasert, trykker du på "sjekk inn med kode" i appen og skriver inn koden som blir gitt av underviser.
  • Dersom det er innsjekk med QR-kode, trykker du på "sjekk inn med kamera" i appen og skanner QR-koden.

Personvern

Opplysningene NOA får om deg er fornavn, etternavn, e-post, samt mobilnummer og emnetilhørighet. Informasjonen lagres ikke i NOA ved endt semester. Du oppgir din stedplassering på mobilen for å kunne sjekke inn på undervisning og dermed bekrefte ditt oppmøte. Data om stedplassering brukes kun til dette og lagres eller spores ikke. Du vil ikke motta reklame og irrelevant informasjon.

Kontorsjef
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IGIS