Norskkurs og samfunnsvitenskap for utlendinger med høyere utdanning

Vi tilbyr norskkurs og samfunnsvitenskap for voksne med bakgrunn fra høyere utdanning. Kursene våre er intensive og har en rask progresjon. Vårkurs vil være åpne for påmelding i midten av oktober, med oppstart fra slutten av januar. Høstkurs vil være åpne for påmelding i midten av april, med oppstart fra slutten av august. All utfyllende informasjon finner du via lenken nedenfor.

Sist oppdatert
ECTS

Nivå

A1 - A2 - B1 - B2

Undervisningsform

Klasserom

Neste oppstart

Høsten 2024

Søknadsfrist

05.08.2024

Pris

8.500,- per norskkurs 7.500,- 75 timer med samfunnsvitenskap Påmelding og betalingsbetingelse

Det er viktig å komme raskt i gang, for det å snakke og forstå norsk er avgjørende for å delta i samfunnet

Tidligere statsminister , Erna Solberg

Kursinnhold

Kursene fokuserer på å utvikle dine språkferdigheter innen skriving, lesing, lytting og snakking på norsk, samtidig som vi gir deg en dypere forståelse av norsk kultur.

Tre studenter studere norskkurs

A1, A2, B1 og B2

Disse kursene har som mål å forbedre dine ferdigheter innen skriving, lytting, snakking og lesing av norsk, samtidig som de gir innsikt i norsk kultur. Undervisningen bruker kommunikasjons metoder og krever aktiv deltakelse, med forventning om at deltakerne gjør lekser. Pensum følger standardiserte mål fra det europeiske rammeverket for språknivå (A1, A2, B1). Kursene holdes ved Universitetet i Stavanger.

75 timers samfunnsvitenskap

Dette kurset gir en introduksjon til det norske samfunnet. Undervisningen er kommunikativ, og studentene blir utfordret til å aktivt bruke den nye kunnskapen. Pensum følger standardiserte mål fra det europeiske rammeverket for språknivå, og læreplanene følger nasjonale retningslinjer for norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere.

Ufyllende informasjon om kursene finner du her: Norwegian courses and social science for foreigners with higher education | Universitetet i Stavanger (uis.no)

Administrativ kontaktperson

Seniorkonsulent