Ny stipendiat ved Fakultet for utøvende kunstfag

Vi sier velkommen til vår nye stipendiat i klassisk musikk, Héloïse Baldelli.

Stipendiat ved UK Héloïse Baldelli.
Héloïse Baldelli begynner som stipendiat den 1 desember. Foto: Privat.

Héloïse Baldelli avsluttet i høst sin master i utøvende musikk ved Fakultet for utøvende kunstfag ved UiS med klassisk sang som hovedinstrument og masteroppgaven «The comic repertoire for the classical singer». Héloïse begynner nå sin ansettelse på Fakultet for utøvende kunstfag den 1 desember. Temaet for Héloïse sin doktoravhandling omhandler utviklingen av kunstnerisk utviklingsarbeid basert på samlingen i Norsk lydinstitutt.

-Jeg skal forske på utøvende av franske melodier fra den første delen av 1900-tallet med fokus på Satie sine siste sykluser. Jeg tar utgangspunkt i de innspillinger vi har i Norsk lydinstitutt og vill se på hvordan en kan fremføre Satie for et moderne publikum, sier hun.