-
Foldnes, Njål;
Solheim, Oddny Judith
(2021)
The GAMEPLAY Project
Machine learning prediction of reading difficulties based on
school starters’ serious gameplay
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solheim, Oddny Judith
(2020)
Teacher Quality: Emotional Support and Classroom Climate
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solheim, Oddny Judith
(2020)
Teacher Relationship Skills and Student Learning
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2020)
On Track: an example of how we combine high quality research with meeting the needs of the practice field at the Norwegian Reading Centre.
-
-
Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre;
Rege, Mari;
Solheim, Oddny Judith
(2020)
Teacher Quality: Emotional Support and Classroom Climate
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2020)
Fire vanlige utfordringer når man skal gjennomføre intervensjonsstudier i utdanningssektoren.
-
-
Walgermo, Bente R.;
Frijters, Jan;
Solheim, Oddny Judith
(2019)
First Grade Reading Intervention and Motivation Dynamics.
-
-
Solheim, Oddny Judith;
McTigue, Erin ;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning;
Schwippert, Knut
(2019)
Hvor tidlig oppstår kjønnsforskjeller i lesing? En studie av hvordan gutter og jenters leseferdighet utvikler seg gjennom de to første årene på skolen
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2019)
På sporet – et eksempel på tidlig intensiv opplæring i lesing.
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Volum 31.
Hefte 3.
s.50-55.
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Frijters, Jan;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2019)
Effectiveness of an early reading intervention: a group randomized trial
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2019)
På sporet - tidlig innsats for elever som kan være i faresonen for å utvikle lesevansker
-
-
Thomson, Jenny;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Njå, Morten Bergsten;
Uppstad, Per Henning
(2019)
Can childrens instructional gameplay Activity be used as a diagnostic indicator of Reading difficulties?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Frijters, Jan C.;
Uppstad, Per Henning;
Lundetræ, Kjersti
(2019)
Early reading intervention – a promising way to reduce inequity in education?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2018)
På sporet. Workshop om innholdet i intervensjonen
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Barn og ungdom med lese- og skrivevansker - tiltak basert på hva forskningen sier virker
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2018)
Hva er viktig i utformingen av intensive tiltak for elever som strever med lesing? Erfaringer fra På sporet – prosjektet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
På sporet: forebyggende tiltak for elever i faresonen for å utvikle lese- og skrivevansker
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lærertetthet og tidlige tiltak: erfaringer for to forskningsprosjekt på Lesesenteret
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Slik gir de intensiv opplæring
-
-
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lese- og skrivevansker: Intensive forebyggende tiltak nytter
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Slik kan lese- og skrivevansker forebygges allerede fra første klasse
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Flere skal få hjelp tidlig - færre vil trenge spesialundervisning
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Kyle, Fiona;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2018)
Does Early reading intervention in first grade reduce the incidence of reading difficulties?
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Hvilke skrivepraksiser finnes på 1. trinn i norske klasserom?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lærernormen stopper skoleforskning
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Lærernorm fra høsten fører til endringer i Two Teachers
-
-
Jensen, Maria Therese;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Associations and gender differences between emotional support, reader self-concept and reading achievement
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2018)
Tidlig innsats i skolen - til en høy pris
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Kan vi redusere andelen elever som strever med lesing gjennom tidlige intensiv opplæring? Erfaringer fra På sporet prosjektet.
-
-
Walgermo, Bente R.;
Foldnes, Njål;
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
First Grade Reading Skill and Motivation Dynamics
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lærertetthet og intensiv opplæring: erfaringer fra to forskningsprosjekt på Lesesenteret
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Torppa, Minna;
Uppstad, Per Henning;
Lerkkanen, Marja-Kristiina
(2018)
School entry prediction of poor reading by the end of Grade 1. A Norwegian – Finnish comparison.
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lærte mer med intensiv opplæring
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Tidlig innsats virker
-
-
Kyle, Fiona;
Lundetræ, Kjersti;
Schwippert, Knut;
Frijters, Jan;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lerkkanen, Marja-Kristiina
(2017)
Hvordan kan vi trekke valide slutninger om lesing, lesevansker og effekt av intervensjon på tvers av språk i tidlige faser av leseutviklingen
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Buben lesen anders
-
-
Rege, Mari;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Kunnskap om lærertetthet
Morgenbladet
ISSN 0805-3847.
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Djuve, Karoline Jårvik
(2017)
Tilpasset begynneropplæring i lesing og skriving. Utgangspunktet: elevenes ferdigheter og lærernes kompetanse.
-
-
Rege, Mari;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
En gang til om norm for lærertetthet og forutsigbarhet
Morgenbladet
ISSN 0805-3847.
-
-
Kyle, Fiona;
Lundetræ, Kjersti;
Schwippert, Knut;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?
-
-
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Et vellykket førsteår i Two Teachers
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Are girls really better at reading than boys – or are the tests painting a false picture?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet: resultater fra intervensjonen på 1 og 2 trinn
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Können Mädchen doch nicht besser lesen als Jungen?
-
-
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Er det viktig med to lærere i klasserommet?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Lecture: pourquoi des différences entre garçons et filles?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Are girls really better at reading than boys?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Are girls really better at reading than boys, or are the tests painting a false picture?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Førsteklassingene lærer bokstavene raskere
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Sjekk hvor og når brukerkonferansene blir arrangert
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Klassestørrelse og lærertetthet – hva er forskjellen?
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Kunnskap om lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Buben lesen anders
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Bli forskningsassistent i Two Teachers!
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Forskere jakter på svar om lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Klasse 1 C er spesielt heldige
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Mest effektivt å gi førsteklassinger hjelp for lesevansker
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Forsker på læring
-
-
Håland, Anne;
Hoem, Toril Frafjord;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Skriveopplæring i norske klasserom – egnet for å møte elevmangfoldet?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lerkkanen, Marja-Kristiina;
Uppstad, Per Henning
(2017)
Challenges in measuring growth in early reading development in two transparent orthographies
-
-
McTigue, Erin ;
Solheim, Oddny Judith;
Walgermo, Bente R.;
Foldnes, Njål;
Frijters, Jan c
(2017)
Measuring multiple dimensions of early literacy motivation through self-report at school entry
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Sjekker om dobbelt opp med lærere gir dobbel læring
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2017)
Reading Tests At School: Why Are Girls Better Than Boys?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet - tidlig intervensjon for elever i faresonen for å utvikle lese- og skrivevansker
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Two Teachers
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Tyttöjen lukutaito ei ehkä olekaan poikia parempi – Kokeet vain suosivat tyttöjä
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Lettura, le ragazze sono più brave dei maschi? Uno studio smentisce
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Ny lærernorm skaper trøbbel for forskere
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2017)
På sporet - effekt av tidlig innsats for andrespråkselever
med risiko for å utvikle lese- og
skrivevansker
-
-
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Gutte- og jentelesere i topp og bunn. En utforsking av leserprofiler
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Gabrielsen, Egil
(2017)
Er det sammmenheng mellom skolemiljø og elevenes leseferdigheter?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Delt av skyvedøren
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Misvisende om Two Teachers
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal finne ut hvor mye lærertetthet betyr
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Framsnakk skulen så mykje de kan
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Skal forske på effekten av flere lærere i klasserommet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal forske på effekten av økt lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Får ekstra lærer i forskningsprosjekt
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Klipp fra andre
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Forsker på lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Vestbyskolene deltar i unikt leseprosjekt
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Jan, Frijters;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2016)
ON TRACK READING INTERVENTION IN GRADE ONE FOR
CHILDREN AT-RISK FOR READING DIFFICULTIES: A GROUP RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Ny feil følger
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
1. klasse studeres
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Toso tester effekten av å ha ekstra lærer
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Disse elevene får dobbelt opp med lærere
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Toso tester effekten av å ha ekstra lærer
-
-
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Hva skjer når elevene får flere lærere?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Enge skule i stort forskningsprosjekt
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Viktig lærerforsking
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Tester leseferdigheter
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Flere skoler i Vestby er med på forskningsprosjekt
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Drøbak skole jubler for en lærer ekstra i klassen
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Desse elevane får to norsklærarar i fire år
-
-
Walgermo, Bente R.;
Frijters, Jan;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
FIRST GRADE READING INTERVENTION AND MOTIVATION DYNAMICS
- Can early intervention change the course of low emergent readers motivational developemnt?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Tester lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Er fortsatt i bånn på lærerdekning
-
-
Walgermo, Bente R.;
Frijters, Jan;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
SCHOOL STARTERS MOTIVATION FOR READING
Literacy Interest and Reader Self-concept for students with different levels of emergent literacy skills
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Førsteklassinger får to lærere i norsk
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal se om økt lærertetthet virker
-
-
Walgermo, Bente R.;
Frijters, Jan;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Motivation for reading at school entry
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Disse elevene har to lærere i norsk
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Dobler antall lærere
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Tester lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal bidra i forskning
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
To lærere i samme klasserom
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal forske på lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Deltar i forskningsprosjekt
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Thomson, Jenny;
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Rhythmic timing in school starters as a predictor of poor word reading and spelling skills at end of grade 1.
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Tester flere lærere
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal forske på Os-elevar
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skulen får vera med på unikt forskingsprosjekt
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
- Har elevene lært mer?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2016)
Identifisering av elever med økt risiko for vansker med lesing og skriving
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Førsteklassinger i Jevnaker, Ringerike og Hole skal forskes på
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2016)
Effekt av På sporet-intervensjonen i 1. og 2. klasse
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Førsteklassinger skal forskes på
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Forsker på lokale klasser
-
-
Uppstad, Per Henning;
Foldnes, Njål;
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari H.
(2016)
Effect of early intervention for minority children at-risk for reading difficulties
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Tester barnas lese- og skriveferdigheter
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Desse elevane får to norsklærarar i fire år
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skal forske på effekten av økt lærertetthet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Disse Halden-elevene får noe som kan være en stor fordel
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
6000 førsteklassingar vert forsøkskaninar
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Forsker på læring
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Skadberg-elevene har to lærere i norsk
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Vil Timian og Emilia Mai lære å lese raskere enn de andre?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Førsteklassinger tester ut to lærere
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Deltar i unikt forskningsprosjekt
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Testar ut to lærarar
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Med i "Two Teachers"
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Ekstra spennende skolestart
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Ida har to lærarar i norsk
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Birkedal, Inga Kjerstin;
Lundetræ, Kjersti
(2015)
Identification of at-risk children: Teacher based judgements versus On Track assessment
-
-
Husveg, Heidi Anita;
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Kva meinar lærarane må til for å lukkast med tidleg innsats?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2015)
On Track; Why early reading intervention?
-
-
Birkedal, Inga Kjerstin;
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Hvilke elever bekymrer lærere seg for?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Er små klasser bedre?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Bli kjent med På sporet opplegget og kartleggingsappen Lesestart
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Regjeringen vil ha svar på om flere lærere gir bedre resultater
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Resultater og erfaringer fra det første året i På sporet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2015)
ABC, LES, SKRIV, FORSTÅ - en hermeneutisk tilnærming til tidlig intervensjon i lesing
-
-
Walgermo, Bente Rigmor;
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Motivation for reading at school entry for children with and without risk of reading difficulties.
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Suksess for lese- og skriveprosjektet På sporet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Forskerar skal finne ut om fleire lærarar gir betre skule
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Hjelper det med flere lærere i skolen?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Exploring gaming data to predict severity of reading difficulty in minority children
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Identification of at-risk children in the On Track project
-
-
Sunde, Kristin;
Solheim, Oddny Judith
(2015)
Tidlig identifisering - er det nok?
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning;
Håland, Anne
(2014)
God praksis i begynneropplæringen i lesing og skriving
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Nettbrettløsninger i På sporet-prosjektet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2014)
Nasjonale prøver 2013: resultater og oppfølging
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning;
Håland, Anne
(2014)
Hva kjennetegner god begynneropplæring i lesing og skriving?
God praksis i begynneropplæringen.
-
-
Lundetræ, Kjersti;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Hva kjennetegner god begynneropplæring
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2014)
Presentasjon av På sporet prosjektet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2013)
De skal redde lærelysten
-
-
Wagner, Åse Kari H.;
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Uppstad, Per Henning
(2013)
På sporet-prosjektet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2013)
On track
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2013)
Nasjonale prøver 2012: resultater og oppfølging
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Fortsatt grunn til bekymring for norske gutters lesing?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2013)
Hvor store er egentlig kjønnsforskjellene? En sammenligning av PIRLS og nasjonale prøver i lesing på 5. trinn
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2012)
Hva vet vi om den norske befolknings lesing nå?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2012)
Gutter bruker skolemuskler der det lønner seg
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2012)
Hva sier egentlig prøveresultatene noe om? Om sammenhengen mellom formål, prøveutforming, resultater og slutninger
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2012)
Nasjonale prøver i lesing på 5. trinn
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2012)
Hva sier egentlig prøveresultatene noe om?
-
-
Walgermo, Bente Rigmor;
Solheim, Oddny Judith;
Skaftun, Atle
(2011)
Vurdering av ordforståelse i relasjon til leseforståelse
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2011)
Lese- og arbeidsmåter hos elever med ulik grad av tiltro til egne leseferdigheter
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2011)
Tiltro til egne leseferdigheter og øyebevegelser
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti
(2011)
Fanges opp, men følges ikke opp
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2011)
Dette er Drammens beste lesere
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Skaftun, Atle;
Uppstad, Per Henning
(2010)
The role of writing in demonstrating reading comprehension
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2010)
Motivasjon og mestring som drivkraft. En utfordring for elever med lese- og skrivevansker?
-
-
Skaftun, Atle;
Solheim, Oddny Judith
(2010)
Nasjonale prøver og debattvilje på villstyr
Utdanning
ISSN 1502-9778.
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2010)
Vurdering i skolen - utfordringer knyttet til innføring av nye prøveformer
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2010)
Språk og lesing på mellomtrinnet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2010)
Gutter og lesing i lys av PISA-undersøkelsen
-
-
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Andreassen, Anne Brit
(2010)
Språk og lesing. Foredrag i anledning statsråd Kristin Halvorsens besøk ved Lesesenteret
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2009)
Learning to write: the role of taking another?s perspective
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Nome, Sture
(2009)
Nasjonale prøver i lesing. Et ledd i et sammenhengende prøve- og vurderingssystem
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2008)
Leseforståelse: hva og hvordan?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2008)
Nasjonale prøver i lesing - et ledd i vurderingsarbeidet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2007)
Students integration of text and illustration in an assessment of reading comprehension: reading during writing
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2007)
Students integration of text and illustration in an assessment of reading comprehension: relations between reading and reading while answering
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2007)
Eye tracking and reading of science text books. Some pedgagogical reflections
-
-
Røskeland, Marianne;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2007)
Are there age differences in in utilization of illustrations in reading science textbooks?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2007)
What is Reading Literacy?
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2007)
What is Reading Literacy?
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith
(2006)
Forsker på lesing med hjelm
-
-
Skaftun, Atle;
Solheim, Oddny Judith
(2006)
Lesing og literacy: Diskursive livssfærer og livsfarlige testdiskurser
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Røskeland, Marianne
(2006)
Tror du dine egne øyne?
-
-
Røskeland, Marianne;
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Røskeland, Marianne
(2006)
Tror du dine egne øyne
-
-
Uppstad, Per Henning;
Wagner, Åse Kari Hansen;
Solheim, Oddny Judith;
Røskeland, Marianne
(2006)
Tror du dine egne øyne?
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Wagner, Åse Kari Hansen
(2006)
The doubling of consonants in a text-writing task
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith
(2006)
Forsker på lesing med hjelm
-
-
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith
(2006)
Forsker på lesing med hjelm
-
-
Røskeland, Marianne;
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2006)
Elever som leser læreboktekst
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Skaftun, Atle
(2005)
Kommentarer til leseprøven for 2005
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Skaftun, Atle
(2005)
Nærlesing av spørsmål og og svaralternativ i prøven for 2005
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Skaftun, Atle
(2005)
Gjennomgang av vurderingsguide og praktisk arbeid med vurdering
-
-
Skaftun, Atle;
Solheim, Oddny Judith
(2005)
Presentasjon av og begrunnelse for prøvens oppbygning
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2005)
Utviklingsarbeidet
-
-
Solheim, Oddny Judith
(2005)
Utviklingsarbeidet
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2004)
Kva er lesing?
-
-
Solheim, Oddny Judith;
Uppstad, Per Henning
(2004)
Spelling - strategy or skill?
-