Institutt for grunnskulelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

IGIS utdannar grunnskulelærarar og tilbyr idrettsstudiar, samt masterutdanning i spesialpedagogikk. Instituttet har óg eit rikt tilbod innan etter- og vidareutdanning.

Publisert Sist oppdatert
Fakta
Studentar

1000

Tilsette

86

Besøksadresse

Hulda Garborgs hus

Norge treng mange dyktige lærarar i åra som kjem. Vebjørn er på god vei til å bli en av dem!

Om instituttet

Me arbeider med undervisning, forsking og formidling innafor felta lærarutdanning, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og idrett.

Instituttet har fleire studieprogram som dekkjer både master- og bachelornivå, samt etter- og vidareutdanning.

Me har eit omfattande forskings- og utviklingsarbeid knytt til utdanningsområda våre, der kjerneområda er pedagogikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og idrettsvitskap. Gjennom kunnskap, kompetanse og praksiserfaringar ønsker vi å ruste studentane våre best mogleg til å møte arbeidslivet.

Me samarbeider tett med praksisfeltet og arbeidslivet gjennom ulike partnarskapsavtalar, og er ein stor regional aktør i vidareutdanning og i kompetanseutvikling i skulen. Dette skjer mellom anna gjennom desentralisert ordning for lokal kompetanseutvikling.

Instituttet er óg involvert i utvida partnarskap med utvalde universitetsskuler og universitetsbarnehagar i regionen med mål om å styrke mellom anna praksisstudiet for grunnskulelærarstudenter.

Instituttet sine forskarar samarbeider med andre miljø ved UiS, har sentrale roller i norske nettverk og har eit internasjonalt forskings- og utdanningssamarbeid med institusjonar i ei rekke land.

Studietilbod

Instituttet tilbyr masterutdanning innanfor grunnskole, spesialpedagogikk, idrettsvitskap, migrasjon og internasjonale relasjonar i tillegg til fleire bachelorutdanningar, årseiningar og vidareutdanningar.

Elev og lærer

5-årig masterutdanning

Som valfag tilbyr vi kjernefaga norsk, matematikk, engelsk, samfunnsfag og naturfag, i tillegg til drama, kroppsøving, mat og helse, kunst og handverk, KRLE og digital didaktikk på barnetrinnet.

3-årig masterutdanning (deltid)

2-årig masterutdanning

3-årig bachelorutdanning

Årseiningar

Vidareutdanningar

Forsking og utvikling ved IGIS

Illustrasjonsbilde vitenskapelig artikkel. Foto: Shutterstock

Kjerneområda for forskings- og utviklingsarbeidet er pedagogikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og idrettsvitskap.

Me har eit omfattande forskings- og utviklingsarbeid knytt til utdanningsområda våre. Instituttet har tre strategiske programområder for forsking, fleire forskingsgrupper og anna tverrfagleg forskingssamarbeid. Sjå meir om dette under.

Strategiske programområder for forsking ved instituttet

Forskingsgrupper ved instituttet

Forskingsgruppa Idrettsvitskap (FORSKI) studerer korleis fysisk aktivitet og trening kan optimaliserast for å fremje helse og idrettsprestasjon og ønskjer å skape eit fagleg og sosialt miljø som fremjar auka kunnskap om trening. Meir informasjon finn du her.

Føremålet til forskingsgruppa er å produsere kunnskap relatert til undervisning og læring innan kroppsøvingsfaget ved lærerutdanninga, grunnskulen og i vidaregåande opplæring. Meir informasjon finn du her.

Faggrupper ved instituttet

Faggruppa i pedagogikk arbeider med forsking som er med på å styrkje lærarstudentar, lærarar og spesialpedagogar si profesjonsfaglege læring og utvikling, i samarbeid og partnerskap med praksisfeltet. Å møte elevmangfaldet i norsk skule inneber å måtte ta omsyn til eit vidt spekter av forskjellar. Pedagogar si profesjonsfaglege kompetanse er difor avgjerande for alle elevar sine vilkår for deltaking, læring og identitetsutvikling.

Instituttet har eit aktivt miljø som forskar på matematikkundervisning og utvikling av matematikklærarar. Dei har vore sterkt involvert i forsking knytta til Lesson Study gjennom Teachers as Students-prosjektet (korleis lærarstudentar utviklar kunnskap, dugleik og kompetanse som dei treng som framtidige lærarar), og har i mange år samarbeida med University of Malawi for å utvikle kvaliteten og kapasiteten ved matematikklærarutdanninga i Malawi. No jobbar dei mykje med "vertikale tavlar" som ei metodisk tilnærming i faget.

Faggruppa innan norsk har ei variert forskingsprofil. Me forskar på tema knytt til lesing og skriving, litteratur og litteraturundervisning, tekstskaping, fleirspråklegheit, norskfaget si historie, multimodalitet, kunstig intelligens, digitale tekstar, berekraftig utvikling, lesevanskar, begynneropplæring, litterære samtalar og meir. Me samarbeider med skular i regionen gjennom universitetsskulesatsinga og lokal kompetanseutvikling, samt med fagmiljø ved andre universitet, både nasjonalt og internasjonalt.

Faggruppa i engelsk har aktivt forska på tema knytte til engelsk språk, litteratur og kultur. Dei er involverte i fleire forskingsområde, så vel som i internasjonale prosjekt, og samarbeider aktivt med fleire universitet internasjonalt. Forskinga kjem til uttrykk i ei rekkje internasjonale publikasjonar, noko som legg til rette for forskingsbasert undervisning. Forskarane i faggruppa arbeider særleg innanfor det kvalitative forskingsparadigmet.

Forskningsaktivitetene til faggruppen er delt inn i seks overordna forskingsfelt:

  • Applied Linguistics
  • Critical Literacy
  • Intercultural Competences
  • Methodology of English Language Teaching
  • Participatory research
  • Second Language Pragmatics

Finn ein ekspert:

CLIL: Nina Lazarevic

Critical literacy: Cecilie Waallann Brown, Silje Normand

Intercultural Competence: Cecilie Waallann Brown, Nina Lazarevic, Silje Normand

Literature in ELT: Silje Normand

Methodology of English Language Teaching: Cecilie Waallann Brown, Nina Lazarevic, Anders Myrset, Silje Normand, Milica Savic, Ingeborg Vangsnes

Materials design: Nina Lazarevic

Participatory research: Anders Myrset, Cecilie Waallann Brown, Milica Savic, Silje Normand Second Language Pragmatics: Anders Myrset, Milica Savic

Faggruppa innan kristendom, religion, livssyn og etikk, ofte forkorta til KRLE, er ei lita og aktiv faggruppe som tilbyr 2 x 30 studiepoeng i KRLE, og som òg bidreg i faget Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærarutdanningane. Faggruppa har utvikla nettstøtta undervisningstilbod i KRLE og er aktive i formidlingsarbeid.

Les meir frå fagmiljøet innanfor religion og filosofi her.

Faggruppa i samfunnsfag har brei kompetanse innan felt som afrikansk historie og menneskerettar, urfolk, identitetar og fellesskap, migrasjon, lokal- og mikrohistorie, oljehistorie og andre verdskrigen. Vi samarbeider med skular i regionen, utviklar lokal kompetanse og har samarbeid med universitet både nasjonalt og internasjonalt.

Vi tilbyr emne i samfunnsfag innan politikk, historie, geografi og fagdidaktikk. På masternivå i grunnskulelærarutdanninga har vi eigne emne i menneskerettar og fellesskap. Vi rettleier òg oppgåver i samfunnsfag på BA-, MA- og PhD-nivå.

Som partnar underviser og rettleier vi på Erasmus Mundus-programmet European Master of Migration and Intercultural Relations (https://www.emmir.org/programme). Her er viktige tema utvandring og innvandring i ein nordisk kontekst, inkludering, transnasjonale liv, utdanning og fleirkulturelle klasserom.

Faggruppa idrettsvitskap og kroppsøving bidreg aktivt med planlegging og gjennomføring av flerie forskningsprosjekt som skal være med på å styrke livskvalitet og folkehelse, leggje til rette for livslang rørsleglede og forbedre einskilde individers prestasjonar, mestring og læring på ulike livsarenaer som idrett, skule og fritid.

Forskarane i faggruppa har en breid kompetanse i ulike forskingsdesign, kvantitative og kvalitative metodar og samarbeider tett med fleire universiteter og organisasjonar nasjonalt og internasjonalt.

Gjennom kunstnerisk utviklingsarbeid og forskning søker faggruppen i kunst og handverk å gje nye perspektiv på estetisk læring og handverkets meining for personleg vekst og samfunnsutvikling. 

Fagmiljøet i kunst og handverk arbeider med forskingsprosjekt som har som mål å fremje skaparglede, styrkje handverksferdigheiter og utdjupe forståinga av kunstens rolle i ulike kontekstar, som utdanningssystemet, kreative yrke og kvardagslivet. Gjennom kunstnarisk utviklingsarbeid og forsking søkjer faggruppa å gje nye perspektiv på estetisk læring og handverket si tyding for personleg vekst og samfunnsutvikling.

Finn ein ekspert:

Pia S. Wall
Hildegunn Kalviknes Tessmann

Faggruppen Mat og helse bidreg aktivt til å planleggje og gjennomføre forskingsprosjekt som skal styrkje undervisninga i skulefaget mat og helse og slik gje ei betra folkehelse. Utdanning av studentar og etterutdanning av lærarar bidreg til å løfte kvaliteten i faget. Vi arbeider mellom anna med å utvikle engasjerande undervisningsmateriell som gjer læringa både morosam og meir relevant for dagens elevar.

Kontakt

Instituttleder
51833474
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Inst. for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Kontorsjef
5183 3085
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IGIS