Ny podkast: Student i Stavanger!

Hva er best med Stavanger? Hvordan er det å studere ved UiS? Podkasten Student i Stavanger er laget av studenter ved Universitetet i Stavanger.

10 studenter gående ute på campus i fint vær.

– Vi tar opp temaer rundt det sosiale studentlivet her på UiS. Hva er det gøy å finne på i Stavanger by? Hvor henger vi på campus? Hvor får du tak i den beste iskaffen? Hvordan er det å bo i studentbolig? sier Ida Kvinen.

Til vanlig er hun grunnskolelærerstudent, men nå opererer hun altså også som programleder for podkasten «Student i Stavanger!». Rollen som programleder vil hun dele sammen med Karl-Erik Martinsen, han er økonomistudent ved Handelshøgskolen UiS.

Logo for podkasten "Student i Stavanger"

De har et godt kobbel av gjester å velge mellom, totalt er femten studenter med i podkast-produksjonen:

– Studentene i podkaststudioet er fra ulike studieprogram. Annenhver uke framover vil de dele sine erfaringer, både fra tiden som ferske studenter og som drevne lesesalsryttere, sier Ida.

Episodene er uformelle, koselige og kjappe, og har en varighet på cirka 10 til 20 minutter.

– Du skal rekke å høre gjennom en episode på bussturen fra byen til Ullandhaug, sier Ida.

Episoder 2022