UiS innfører parkeringsavgift på campus Ullandhaug frå 1. september 2025. Studentar og tilsette skal betale maksimalt 50 kroner dagen.

Parkeringsordninga blei vedtatt i januar 2024, men satt på vent mellom anna på grunn av byggearbeid på campus. No er ordninga klar til innføring.
Prisar
- Normalprisen for studentar og tilsette er 6,25 kroner timen i tidsrommet 08.00–16.00, maksimalt 50 kroner dagen. Resten av døgnet er det gratis parkering for tilsette og studentar.
- Enkelte stader, blant anna på Hestmarka lengst øst på campus Ullandhaug, vil det vere halv pris for tilsette og studentar.
- Gjestar betaler 20 kroner timen heile døgnet og maksimalt 200 kr dagen.
- Det er 20 prosent rabatt på alle prisar ved bruk av elbil.
- Lading av elbil vil koste 2,50 kr per kilowattime for alle brukarar, slik som i dag. Ordinær parkeringsavgift kjem i tillegg.
Slik fungerer det
Apcoa blei vald som leverandør av parkeringstenester etter ein anbodsprosess. Difor skal registrering og betaling skje gjennom Apcoas mobilapp (APCOA FLOW). Appen må brukast kvar gong du parkerer – det er ikkje automatisk skiltgjenkjenning.
Alle betaler den høgare gjestesatsen dersom betalinga skjer via betalingsautomat.
Du kan også bruke Easypark-appen, men då må du betale gjestesatsen og eit administrasjonsgebyr i tillegg.
Tilsette og studentar treng ikkje lenger søkje om parkeringsbevis frå UiS, men får automatisk tilsette-/studentprisar ved bruk av Apcoa-appen. Studentar og tilsette må logge inn med Feide og registrere bilen sin. UiS kjem tilbake med ei meir detaljert rettleiing for dette etter 15. august, i denne artikkelen og andre UiS-kanalar.
Med parkeringsbevis for rørslehemma er det gratis parkering på HC-parkeringsplassar. Dette kan du få frå kommunen.
Apcoa kjem til å ha parkeringsvakter på området, og du kan få bot dersom du ikkje følgjer parkeringsreglane.
Kva gjeld før 1. september?
I tida før 1. september er det i praksis gratis parkering på universitetsområdet, med unntak av reserverte enkeltplassar som er merkt individuelt.
Kvifor betaling?
Det er i dag mangel på p-plasser ved universitetet, og tidvis umogleg å finne ledig plass å parkere. Det er ikkje aktuelt å bygge ned grøntareal på campus for å få plass til nye bygningar eller fleire parkeringsplassar. Parkeringsproblemet vil difor berre auke med framtidige bygg på campus og det nye sjukehuset som kjem.
Campusutviklingsplanen for UiS har eit mål om fleire grøne område og meir biodiversitet på campus, samstundes som vi skal bidra til internasjonale og nasjonale mål om klimakutt og naturbevaring. Grøn omstilling står i sentrum for UiS sin strategi, og inneber mellom anna eit mål om å redusere biltrafikk til og frå campus.
Det er difor behov for å regulera etterspurnaden etter parkeringsplassar. Statistikk og forsking viser at betaling kan verka formålstenleg, også for å sikre at det alltid er ledige plassar for dei som må køyre bil.
Universitetet i Stavanger blir difor eitt av fleire universitet og høgskular som dei siste åra har innført betalt parkering.
UiS betalar i dag høg leige og andre driftskostnadar for p-plassane. Parkeringsavgiftene skal bidra til å dekkje desse kostnadene, og eventuelt overskot vil gå til tiltak som fremjar alternativ til bil, som sykkelparkering og liknande.
Alternativ til biltransport
Det finst gode kollektivtilbod til og frå universitetsområdet, med gunstige prisar.
Det finst fleire sikre og låste sykkelparkeringar på UiS, ved Elise Ottesen-Jensens hus, Hagbard Line-huset, Energisentralen og SIS studenthus. Nokre av desse har gode garderobeløysingar for både studentar og tilsette.
Det finst også fleire bysykkelstativ på campus.
Samkøyring kan også vere ein ide for å spare utgifter til drivstoff, bompengar og parkeringsavgifter.