PRINCE2® 6th edition Practitioner ved Universitetet i Stavanger

Lær å styre og lede et prosjekt basert på PRINCE2® beste praksis.

Hvem bør delta?

Kurset forutsetter at en har gjennomført PRINCE2® Foundation.

Faglige kvalifikasjoner

PRINCE2® Practitioner Certificate

For å bestå må kandidaten oppnå minst 55% (44 poeng).

Læringsmål

• Forstå sammenhenger mellom prosesser, temaer, prinsipper og produkter, og kunne bruke denne forståelsen i en gitt prosjekt scenario
  • Forstå prosessene og temaene i PRINCE2®, og hva som ligger til grunn for disse
  • Vise hvordan en kan bruke PRINCE2® til styring og administrasjon av et prosjekt
  • Vise hvordan en kan bruk og skreddersy PRINCE2® for å møte behovene i et spesifikk prosjektet scenario og ulike prosjekt omstendigheter
  • Beskrive produkter er inn- eller utdata fra de syv prosesser
  • Beskrive formålet, og det sentrale innholdet, av de sentrale produkter
  • Beskrive forholdet mellom prosesser, leveranser, roller og ledelse i et prosjekt
  • Beskrive ansvar og myndighet til de som er involvert i prosjektet

Dokumentasjon

• eDokumentasjon via webportal
  • PRINCE2® System i web (html) format via egen PC/Server (Practitioner) - lastes ned fra education-portal.

Prince2® kursene gjennomføres i samarbeid med Sopra Steria.

UiS-IKT tilbyr sertifiseringer for kursene ved vårt autoriserte testsenter PeopleCert i forbindelse med kurs som gjennomføres ved Universitetet i Stavanger.

Stedsbeskrivelse

Universitetet i Stavanger, UiS-IKT, Rennebergstien 30, 4021 Stavanger

Forkunnskaper

Kurset forutsetter at en har gjennomført PRINCE2® Foundation. Kurset passer for prosjektledere, rådgivere og andre som har sentrale roller i et prosjekt.

Varighet

2 dager fra kl 9-16

Innlevering

Eksamen er en 2,5 timers scenariobasert åpen bok. Eksamen bestående av 8 spørsmål, hvert spørsmål inneholder flere underspørsmål. Hver av de åtte spørsmålene er verdt 10 poeng, noe som gir maksimalt 80 poeng. For å bestå må kandidaten oppnå minst 55% (44 poeng).

Målgruppe

Påmelding gjennom Kursguiden.no

Gå til forsiden for UiS-IKT Kurs og Kompetanse

PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under persmission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.