Hopp til hovedinnhold

Nina Grini

Universitetslektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Avdeling Porsgrunn
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Grini, Nina

      (2020)

      Oppfølging etter mobbing - individ og system fokus (klasse og skole).

    • Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

      (2020)

      Livsmestring som tverrfaglig tema.

    • Grini, Nina

      (2020)

      Social and emotional learning - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?.

    • Grini, Nina

      (2020)

      Foreldres medvirkning i læringsmiljøarbeidet.

    • Grini, Nina

      (2020)

      Mobbing og Krenkelser. Avdekke, Undersøke og stoppe mobbing .

    • Grini, Nina

      (2019)

      Forebygging- Klasseledelse.

    • Grini, Nina; Randi, Sølvik

      (2019)

      voksnes betydning for inkludering.

    • Grini, Nina

      (2019)

      Mobbingens psykologi - i SFO.

    • Grini, Nina

      (2019)

      § 9A, aktivitetsplikten og undersøkelsesfasen.

    • Grini, Nina

      (2019)

      God start - om oppstart av skoleåret og mulighetene dette gir læreren for å skape et god læringsmiljø.

    • Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

      (2018)

      Systematisk oppfølging etter mobbing.

      Bedre Skole

      ISSN 0802-183X.

      Hefte nr 4.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Problemløsning - ulike utfordringer - løsninger og konsekvenser- en del av programmet ROBUST.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Mobbingens psykologi - for foreldremøte.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Slik foregår mobbing - for Foreldremøte.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Mobbingens psykologi -stopping og avdekking av mobbing og krenkelser.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Pedagogisk analyse i avdekking av krenkelser og mobbing.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Mobbing og krenkelser- avdekking og stopping.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Pedagogisk analyse.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Problemløsning - Steg for steg modellen - ROBUST.

    • Grini, Nina

      (2018)

      God Start - klasseledelse.

    • Grini, Nina; Martinsen, Marianne Torve

      (2017)

      Systemarbeid i PPT - hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne.

    • Grini, Nina; Gusfre, Kari Stamland

      (2017)

      § 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre.

    • Grini, Nina

      (2017)

      Klasseledelse og de viktige relasjonene.

    • Grini, Nina

      (2017)

      Klasseledelse - Emosjonell støtte, organisering og Læringsstøtte.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Videreføring av LP i Våler.

    • Jahnsen, Hanne; Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Klasseledelse.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Skolen som lærende organisasjon.

    • Grini, Nina

      (2014)

      The LP model - learning enviroment and pedagogical analysis.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Veilening, Utviklingsarbeid i skolen.

    • Grini, Nina

      (2014)

      A systemic aproach to school development.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Praktisk, variert og relevant undervisning på ungdomstrinnet.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Veiledning, utvikling av klasseledelse.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljøutvikling - Hvorfor det?.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Finnes det mobbing i barnehagen?.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmmiljøutvikling og skolen som lærende organisasjon.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Relasjoner.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Nettverk for Pedagogisk psykologisk tjeneste.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø i barnehagen.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø og pedagogsik analyse, grunnopplæring.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Klasseledelse.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Veiledning Ungdomstrinn i utvikling, Pedagogisk analyse.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø og pedagogisk analyse.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Forankring av utviklingsarbeid i skolen.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljøutvikling i skolen - hvorfor?.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Hvorfor leker vi?.

    • Grini, Nina

      (2014)

      Bedre klasseledese gjennom skolebasert kompetanseutvikling.

    • Westergård, Elsa; Grini, Nina

      (2014)

      Den gode timen.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Et eksternt blikk på våre utfordringer.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse - Hva er det?.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse - Hva er det?.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Working with the learning enviroment and how to arrange the use of pedagogical analysis in schools.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Veiledning med prosjektgruppene i Ungdomstrinnsatsingen.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Klassen som sosialt system Å jobbe som en lærende organisasjon.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Fokus på læringsmiljø og pedagogisk analyse i barnehagen.

    • Grini, Nina

      (2013)

      NSLA i Ungdomstrinnsatsingen - Klasseledelse.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Kan LP-modellen hjelpe skolen med å utvikle seg mot å bli en lærende organisasjon?. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-450-1219-4.

      s.152-164.

    • Grini, Nina; Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering.

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 7.

      s.39-46.

    • Grini, Nina; Oterkiil, Tonje Constance

      (2013)

      LP- modellen barnehage.Fagdag om Relasjonskompetanse.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Veiledning av PPT i arbeidet med læringsmiljø og pedagogisk analyse.

    • Grini, Nina

      (2013)

      PPT og systemarbeid.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Gruppeledelse i LP grupper i barnehagen.

    • Grini, Nina; Nergaard, Svein Erik

      (2013)

      Veiledning av Ambulerende team i Arendal.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Læringsmiljøutvikling (LP-modellen) i barnhagen - Grunnopplæring.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Hva preger læreres språk i refleksjon om klasseromsutfordringer?.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Å være gruppeleder i lærergrupper (LP) Analyse av LP undersøkelsen.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Hva preger lærernes samtaler i reflkesjon om utfordringer i klasserommet?.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Skolen som lærende organisasjon.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Skolekultur.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Systemarbeid i PPT.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Et eksternt blikk på skolens utfordringer.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Læreren endring i språk.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Lærerens endring i språk.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse - hva er det?.

    • Grini, Nina

      (2013)

      Å jobbe systematisk med systemsaker i PPT.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Grini, Nina; Sølvik, Randi M.

      (2020)

      Arbeid med fagfornyelsen med fokus på læringsmiljø og livsmestring Modul 1:læringsmiljøets betydning for å praktisere fagfornyelsen Modul 2: det tverrfaglige temaet Folkehelse og Livsmestring .

    • Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

      (2020)

      Oppfølging etter mobbing. Se filmen om Per, som trenger litt ekstra oppfølging på skolen selv om han ikke lenger blir mobbet..

    • Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina

      (2020)

      Å ivareta de som har blitt utsatt for mobbing..

    • Grini, Nina

      (2019)

      Livsmestring hele livet - en film om relasjoner.

    • Grini, Nina; Vedholm, Fredrik Dahle

      (2017)

      En Mobbehistorie.

    • Grini, Nina

      (2015)

      Si fra til en voksen om du blir mobbet – Nina Grini henvender seg til elever.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway