Hopp til hovedinnhold

Nina Grini

Universitetslektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn
Avdeling Porsgrunn
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Grini, Nina

      (2020)

      Oppfølging etter mobbing - individ og system fokus (klasse og skole)

    • Grini, Nina; Randi, Sølvik

      (2019)

      voksnes betydning for inkludering

    • Grini, Nina

      (2019)

      Mobbingens psykologi - i SFO

    • Grini, Nina

      (2019)

      § 9A, aktivitetsplikten og undersøkelsesfasen

    • Grini, Nina

      (2019)

      God start - om oppstart av skoleåret og mulighetene dette gir læreren for å skape et god læringsmiljø

    • Grini, Nina

      (2019)

      Forebygging- Klasseledelse

    • Grini, Nina

      (2018)

      Pedagogisk analyse

    • Grini, Nina

      (2018)

      Problemløsning - Steg for steg modellen - ROBUST

    • Grini, Nina

      (2018)

      God Start - klasseledelse

    • Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle

      (2018)

      Systematisk oppfølging etter mobbing

      Bedre Skole

      ISSN 0802-183X.

      Hefte nr 4.

    • Grini, Nina

      (2018)

      Problemløsning - ulike utfordringer - løsninger og konsekvenser- en del av programmet ROBUST

    • Grini, Nina

      (2018)

      Mobbingens psykologi - for foreldremøte

    • Grini, Nina

      (2018)

      Slik foregår mobbing - for Foreldremøte

    • Grini, Nina

      (2018)

      Mobbingens psykologi -stopping og avdekking av mobbing og krenkelser

    • Grini, Nina

      (2018)

      Pedagogisk analyse i avdekking av krenkelser og mobbing

    • Grini, Nina

      (2018)

      Mobbing og krenkelser- avdekking og stopping

    • Grini, Nina

      (2017)

      Klasseledelse - Emosjonell støtte, organisering og Læringsstøtte

    • Grini, Nina; Martinsen, Marianne Torve

      (2017)

      Systemarbeid i PPT - hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne

    • Grini, Nina; Gusfre, Kari Stamland

      (2017)

      § 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre

    • Grini, Nina

      (2017)

      Klasseledelse og de viktige relasjonene

    • Grini, Nina

      (2014)

      The LP model - learning enviroment and pedagogical analysis

    • Grini, Nina

      (2014)

      Veilening, Utviklingsarbeid i skolen

    • Grini, Nina

      (2014)

      A systemic aproach to school development

    • Grini, Nina

      (2014)

      Praktisk, variert og relevant undervisning på ungdomstrinnet

    • Grini, Nina

      (2014)

      Veiledning, utvikling av klasseledelse

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljøutvikling - Hvorfor det?

    • Grini, Nina

      (2014)

      Finnes det mobbing i barnehagen?

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmmiljøutvikling og skolen som lærende organisasjon

    • Grini, Nina

      (2014)

      Relasjoner

    • Grini, Nina

      (2014)

      Nettverk for Pedagogisk psykologisk tjeneste

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø i barnehagen

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø og pedagogsik analyse, grunnopplæring

    • Grini, Nina

      (2014)

      Klasseledelse

    • Grini, Nina

      (2014)

      Veiledning Ungdomstrinn i utvikling, Pedagogisk analyse

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø og pedagogisk analyse

    • Grini, Nina

      (2014)

      Forankring av utviklingsarbeid i skolen

    • Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljøutvikling i skolen - hvorfor?

    • Grini, Nina

      (2014)

      Hvorfor leker vi?

    • Grini, Nina

      (2014)

      Bedre klasseledese gjennom skolebasert kompetanseutvikling

    • Westergård, Elsa; Grini, Nina

      (2014)

      Den gode timen

    • Grini, Nina

      (2014)

      Videreføring av LP i Våler

    • Jahnsen, Hanne; Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø

    • Grini, Nina

      (2014)

      Klasseledelse

    • Grini, Nina

      (2014)

      Skolen som lærende organisasjon

    • Grini, Nina

      (2013)

      Veiledning av PPT i arbeidet med læringsmiljø og pedagogisk analyse

    • Grini, Nina

      (2013)

      PPT og systemarbeid

    • Grini, Nina

      (2013)

      Gruppeledelse i LP grupper i barnehagen

    • Grini, Nina; Nergaard, Svein Erik

      (2013)

      Veiledning av Ambulerende team i Arendal

    • Grini, Nina

      (2013)

      Læringsmiljøutvikling (LP-modellen) i barnhagen - Grunnopplæring

    • Grini, Nina

      (2013)

      Hva preger læreres språk i refleksjon om klasseromsutfordringer?

    • Grini, Nina

      (2013)

      Å være gruppeleder i lærergrupper (LP) Analyse av LP undersøkelsen

    • Grini, Nina

      (2013)

      Hva preger lærernes samtaler i reflkesjon om utfordringer i klasserommet?

    • Grini, Nina

      (2013)

      Skolen som lærende organisasjon

    • Grini, Nina

      (2013)

      Skolekultur

    • Grini, Nina

      (2013)

      Systemarbeid i PPT

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse

    • Grini, Nina

      (2013)

      Et eksternt blikk på skolens utfordringer

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse

    • Grini, Nina

      (2013)

      Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen

    • Grini, Nina

      (2013)

      Læreren endring i språk

    • Grini, Nina

      (2013)

      Lærerens endring i språk

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse - hva er det?

    • Grini, Nina

      (2013)

      Å jobbe systematisk med systemsaker i PPT

    • Grini, Nina

      (2013)

      Et eksternt blikk på våre utfordringer

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse - Hva er det?

    • Grini, Nina

      (2013)

      Relasjonskompetanse - Hva er det?

    • Grini, Nina

      (2013)

      Working with the learning enviroment and how to arrange the use of pedagogical analysis in schools

    • Grini, Nina

      (2013)

      Veiledning med prosjektgruppene i Ungdomstrinnsatsingen

    • Grini, Nina

      (2013)

      Klassen som sosialt system Å jobbe som en lærende organisasjon

    • Grini, Nina

      (2013)

      Fokus på læringsmiljø og pedagogisk analyse i barnehagen

    • Grini, Nina

      (2013)

      NSLA i Ungdomstrinnsatsingen - Klasseledelse

    • Grini, Nina

      (2013)

      Kan LP-modellen hjelpe skolen med å utvikle seg mot å bli en lærende organisasjon?

      Fagbokforlaget

      s.152-164.

    • Grini, Nina; Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 7.

      s.39-46.

    • Grini, Nina; Oterkiil, Tonje Constance

      (2013)

      LP- modellen barnehage.Fagdag om Relasjonskompetanse

  • Kunstnerisk produksjon
    • Grini, Nina

      (2019)

      Livsmestring hele livet - en film om relasjoner

    • Grini, Nina; Vedholm, Fredrik Dahle

      (2017)

      En Mobbehistorie

    • Grini, Nina

      (2015)

      Si fra til en voksen om du blir mobbet – Nina Grini henvender seg til elever

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway