Nina Grini
Universitetslektor
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Universitetslektor
Grini, Nina
(2020)
Oppfølging etter mobbing - individ og system fokus (klasse og skole)
Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2020)
Livsmestring som tverrfaglig tema
Grini, Nina
(2020)
Social and emotional learning - a contribution to the interdisciplinary theme Public health and life mastery in the new curriculum?
Grini, Nina
(2020)
Foreldres medvirkning i læringsmiljøarbeidet
Grini, Nina
(2020)
Mobbing og Krenkelser. Avdekke, Undersøke og stoppe mobbing
Grini, Nina
(2019)
Forebygging- Klasseledelse
Grini, Nina; Randi, Sølvik
(2019)
voksnes betydning for inkludering
Grini, Nina
(2019)
Mobbingens psykologi - i SFO
Grini, Nina
(2019)
§ 9A, aktivitetsplikten og undersøkelsesfasen
Grini, Nina
(2019)
God start - om oppstart av skoleåret og mulighetene dette gir læreren for å skape et god læringsmiljø
Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2018)
Systematisk oppfølging etter mobbing
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Hefte nr 4.
Grini, Nina
(2018)
Problemløsning - ulike utfordringer - løsninger og konsekvenser- en del av programmet ROBUST
Grini, Nina
(2018)
Mobbingens psykologi - for foreldremøte
Grini, Nina
(2018)
Slik foregår mobbing - for Foreldremøte
Grini, Nina
(2018)
Mobbingens psykologi -stopping og avdekking av mobbing og krenkelser
Grini, Nina
(2018)
Pedagogisk analyse i avdekking av krenkelser og mobbing
Grini, Nina
(2018)
Mobbing og krenkelser- avdekking og stopping
Grini, Nina
(2018)
Pedagogisk analyse
Grini, Nina
(2018)
Problemløsning - Steg for steg modellen - ROBUST
Grini, Nina
(2018)
God Start - klasseledelse
Grini, Nina; Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Systemarbeid i PPT - hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne
Grini, Nina; Gusfre, Kari Stamland
(2017)
§ 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre
Grini, Nina
(2017)
Klasseledelse og de viktige relasjonene
Grini, Nina
(2017)
Klasseledelse - Emosjonell støtte, organisering og Læringsstøtte
Grini, Nina
(2014)
Videreføring av LP i Våler
Jahnsen, Hanne; Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø
Grini, Nina
(2014)
Klasseledelse
Grini, Nina
(2014)
Skolen som lærende organisasjon
Grini, Nina
(2014)
The LP model - learning enviroment and pedagogical analysis
Grini, Nina
(2014)
Veilening, Utviklingsarbeid i skolen
Grini, Nina
(2014)
A systemic aproach to school development
Grini, Nina
(2014)
Praktisk, variert og relevant undervisning på ungdomstrinnet
Grini, Nina
(2014)
Veiledning, utvikling av klasseledelse
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljøutvikling - Hvorfor det?
Grini, Nina
(2014)
Finnes det mobbing i barnehagen?
Grini, Nina
(2014)
Læringsmmiljøutvikling og skolen som lærende organisasjon
Grini, Nina
(2014)
Relasjoner
Grini, Nina
(2014)
Nettverk for Pedagogisk psykologisk tjeneste
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø i barnehagen
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø og pedagogsik analyse, grunnopplæring
Grini, Nina
(2014)
Klasseledelse
Grini, Nina
(2014)
Veiledning Ungdomstrinn i utvikling, Pedagogisk analyse
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljø og pedagogisk analyse
Grini, Nina
(2014)
Forankring av utviklingsarbeid i skolen
Grini, Nina
(2014)
Læringsmiljøutvikling i skolen - hvorfor?
Grini, Nina
(2014)
Hvorfor leker vi?
Grini, Nina
(2014)
Bedre klasseledese gjennom skolebasert kompetanseutvikling
Westergård, Elsa; Grini, Nina
(2014)
Den gode timen
Grini, Nina
(2013)
Et eksternt blikk på våre utfordringer
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - Hva er det?
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - Hva er det?
Grini, Nina
(2013)
Working with the learning enviroment and how to arrange the use of pedagogical analysis in schools
Grini, Nina
(2013)
Veiledning med prosjektgruppene i Ungdomstrinnsatsingen
Grini, Nina
(2013)
Klassen som sosialt system Å jobbe som en lærende organisasjon
Grini, Nina
(2013)
Fokus på læringsmiljø og pedagogisk analyse i barnehagen
Grini, Nina
(2013)
NSLA i Ungdomstrinnsatsingen - Klasseledelse
Grini, Nina
(2013)
Kan LP-modellen hjelpe skolen med å utvikle seg mot å bli en lærende organisasjon?
Fagbokforlaget
s.152-164.
Grini, Nina; Jahnsen, Hanne
(2013)
Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Hefte 7.
s.39-46.
Grini, Nina; Oterkiil, Tonje Constance
(2013)
LP- modellen barnehage.Fagdag om Relasjonskompetanse
Grini, Nina
(2013)
Veiledning av PPT i arbeidet med læringsmiljø og pedagogisk analyse
Grini, Nina
(2013)
PPT og systemarbeid
Grini, Nina
(2013)
Gruppeledelse i LP grupper i barnehagen
Grini, Nina; Nergaard, Svein Erik
(2013)
Veiledning av Ambulerende team i Arendal
Grini, Nina
(2013)
Læringsmiljøutvikling (LP-modellen) i barnhagen - Grunnopplæring
Grini, Nina
(2013)
Hva preger læreres språk i refleksjon om klasseromsutfordringer?
Grini, Nina
(2013)
Å være gruppeleder i lærergrupper (LP) Analyse av LP undersøkelsen
Grini, Nina
(2013)
Hva preger lærernes samtaler i reflkesjon om utfordringer i klasserommet?
Grini, Nina
(2013)
Skolen som lærende organisasjon
Grini, Nina
(2013)
Skolekultur
Grini, Nina
(2013)
Systemarbeid i PPT
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse
Grini, Nina
(2013)
Et eksternt blikk på skolens utfordringer
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse
Grini, Nina
(2013)
Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen
Grini, Nina
(2013)
Læreren endring i språk
Grini, Nina
(2013)
Lærerens endring i språk
Grini, Nina
(2013)
Relasjonskompetanse - hva er det?
Grini, Nina
(2013)
Å jobbe systematisk med systemsaker i PPT
Grini, Nina; Sølvik, Randi M.
(2020)
Arbeid med fagfornyelsen med fokus på læringsmiljø og livsmestring Modul 1:læringsmiljøets betydning for å praktisere fagfornyelsen Modul 2: det tverrfaglige temaet Folkehelse og Livsmestring
Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2020)
Oppfølging etter mobbing. Se filmen om Per, som trenger litt ekstra oppfølging på skolen selv om han ikke lenger blir mobbet.
Byrkjedal, Liv Jorunn; Øverland, Klara; Lunder, Mari Markussen; Grini, Nina
(2020)
Å ivareta de som har blitt utsatt for mobbing.
Grini, Nina
(2019)
Livsmestring hele livet - en film om relasjoner
Grini, Nina; Vedholm, Fredrik Dahle
(2017)
En Mobbehistorie
Grini, Nina
(2015)
Si fra til en voksen om du blir mobbet – Nina Grini henvender seg til elever