Hopp til hovedinnhold

Ingrid Veronika Midteide Løkken

Universitetslektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Avdeling Porsgrunn
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth; Hegna, Maren Meyer

      (2018)

      Evaluation of the Lamer social competence in preschool scale.

      Nordisk Barnehageforskning

      ISSN 1890-9167.

      Volum 17.

      Hefte 1.

      s.1-22.

      DOI: 10.7577/nbf.2424

    • Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve

      (2018)

      Vennskap og fellesskap i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.131-147.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas

      (2018)

      The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers.

      International Journal of Child Care and Education Policy

      ISSN 1976-5681.

      Volum 12:9.

      s.1-15.

      DOI: 10.1186/s40723-018-0048-z

    • Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Psykisk helse i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.59-85.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine Louise; Barnes, Jaqueline; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2018)

      Interaction-quality and children’s social competence in Norwegian ECEC..

      Varhaiskasvatuksen Tiedelehti

      ISSN 2323-7414.

      Volum 7.

      Hefte 2.

      s.338-361.

      DOI: 10.1186/s40723-018-0048-z

    • Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Midteide

      (2015)

      Chronotopic Thresholds, Reflection, and Transformation of Supervision Experiences for Preschool Assistants in Norwegian Preschools.

      International Journal of Early Childhood

      ISSN 0020-7187.

      Volum 47.

      Hefte 2.

      s.331-345.

      DOI: 10.1007/s13158-015-0137-x

    • Løkken, Ingrid V. Midteide; Gradovski, Mikhail

      (2014)

      Barnehagen som lærende organisasjon: bruk av nære læringsformer som veiledning og simulatortrening i forhold til kompetanseutviklingen for assistentene. I: FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.

      Akademika forlag

      ISBN 978-82-321-04215.

  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen

      (2021)

      Håndtering av negative handlinger mellom barn i småbarnsgrupper.

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen

      (2020)

      Personalets håndtering av negative handlinger i samspill mellom barn i småbarnsgrupper.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Relasjonskvalitet og sammenhengen med barns sosiale-emosjonelle kompetanse .

    • Løkken, Ingrid Midteide; Melhuish, Edward; Martine Louise, Broekhuizen

      (2019)

      Associations between interaction-quality and self-regulation skills in ECEC for toddlers.

    • Elvethon, Ellen; Brennås, Helene Berntsen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Fostering peer interactions to prevent bullying behavior in toddler groups in Norwegian ECEC..

    • Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Berntsen Svensson, Helene

      (2019)

      Personalets rolle i jevnalderrelasjoner for å forebygge mobbeatferd..

    • Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

    • Løkken, Ingrid Midteide; Roland, Erling Georg

      (2019)

      Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

    • Sølvik, Randi M.; Martinsen, Marianne Torve; Lunde, Svanaug; Plischewski, Henning; Løkken, Ingrid Midteide; Ellen, Elvethon; Vangsnes, Elin Nesvoll; Brennås, Helene Berntsen

      (2019)

      Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC. .

    • Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas

      (2018)

      The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna. Barnehagebasert kompetanseutvikling..

    • Jahnsen, Hanne; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Tiltak for å forebygge og stoppe mobbing i barnehage og skole.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø. .

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Implementering av utviklingsarbeid.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Livsglede og livsmestring.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Barns trivsel – voksnes ansvar. Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen. .

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Barnehagens læringsmiljø med vekt på forebygging av begynnende mobbeatferd i barnegruppa.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og sosial kompetanse.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth

      (2017)

      "Interactionquality and differential associations on children’s social and emotional skills in Norway".

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth

      (2017)

      Effects of staff-child interaction-quality on children’s social skills in Norwegian ECEC–centers.

    • Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide

      (2017)

      Barns trivsel er voksnes ansvar.Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen..

    • Løkken, Ingrid Veronika Midteide

      (2016)

      Relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen, og sammenhengen med barns sosiale og emosjonelle utvikling..

    • Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas

      (2016)

      The relationship between caregiver-child interaction-quality, and children’s social and emotional skills in Norwegian ECEC..

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2016)

      Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling .

    • Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2016)

      Measurement tools.

    • Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Veronika Midteide

      (2016)

      The ethical dilemmas of video supervision in the age of social media.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2015)

      “Measuring childrens social and emotional competence in ECEC”. .

    • Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas

      (2015)

      Måling av sosiale ferdigheter.

    • Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth

      (2015)

      Measurments tools.

    • Løkken, Ingrid Midteide

      (2015)

      Måling av barns sosiale og emosjonelle kompetanse..

    • Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve

      (2015)

      Kindergarten leaders assessments of the staffs relational competence in Norwegian kindergartens. .

    • Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve

      (2014)

      How "Punisment and reward" is expressed in kindergarten teacher’s behavior practices..

  • Kunstnerisk produksjon
    • Fredriksen, Torunn Helene Lindstad; Løkken, Ingrid Midteide

      (2021)

      Læringsmiljø i skole og barnehage: Episode 5: Den nye barnehageloven.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway