Ingrid Veronika Midteide Løkken
Universitetslektor
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Universitetslektor
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth; Hegna, Maren Meyer
(2018)
Evaluation of the Lamer social competence in preschool scale
Nordisk Barnehageforskning
ISSN 1890-9167.
Volum 17.
Hefte 1.
s.1-22.
DOI: 10.7577/nbf.2424
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Vennskap og fellesskap i barnehagen
Cappelen Damm Akademisk
s.131-147.
Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas
(2018)
The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers
International Journal of Child Care and Education Policy
ISSN 1976-5681.
Volum 12:9.
s.1-15.
Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Psykisk helse i barnehagen
Cappelen Damm Akademisk
s.59-85.
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine Louise; Barnes, Jaqueline; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2018)
Interaction-quality and children’s social competence in Norwegian ECEC.
Varhaiskasvatuksen Tiedelehti
ISSN 2323-7414.
Volum 7.
Hefte 2.
s.338-361.
Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Midteide
(2015)
Chronotopic Thresholds, Reflection, and Transformation of Supervision Experiences for Preschool Assistants in Norwegian Preschools
International Journal of Early Childhood
ISSN 0020-7187.
Volum 47.
Hefte 2.
s.331-345.
Løkken, Ingrid V. Midteide; Gradovski, Mikhail
(2014)
Barnehagen som lærende organisasjon: bruk av nære læringsformer som veiledning og simulatortrening i forhold til kompetanseutviklingen for assistentene
Akademika forlag
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen
(2021)
Håndtering av negative handlinger mellom barn i småbarnsgrupper
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Midteide; Brennås, Helene Berntsen
(2020)
Personalets håndtering av negative handlinger i samspill mellom barn i småbarnsgrupper
Løkken, Ingrid Midteide; Roland, Erling Georg
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC)
Sølvik, Randi M.; Martinsen, Marianne Torve; Lunde, Svanaug; Plischewski, Henning; Løkken, Ingrid Midteide; Ellen, Elvethon; Vangsnes, Elin Nesvoll; Brennås, Helene Berntsen
(2019)
Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC.
Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Relasjonskvalitet og sammenhengen med barns sosiale-emosjonelle kompetanse
Løkken, Ingrid Midteide; Melhuish, Edward; Martine Louise, Broekhuizen
(2019)
Associations between interaction-quality and self-regulation skills in ECEC for toddlers
Elvethon, Ellen; Brennås, Helene Berntsen; Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Fostering peer interactions to prevent bullying behavior in toddler groups in Norwegian ECEC.
Elvethon, Ellen; Løkken, Ingrid Veronika Midteide; Berntsen Svensson, Helene
(2019)
Personalets rolle i jevnalderrelasjoner for å forebygge mobbeatferd.
Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC)
Jahnsen, Hanne; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Tiltak for å forebygge og stoppe mobbing i barnehage og skole
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av utviklingsarbeid
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Livsglede og livsmestring
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barns trivsel – voksnes ansvar. Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø med vekt på forebygging av begynnende mobbeatferd i barnegruppa
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og sosial kompetanse
Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas
(2018)
The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna. Barnehagebasert kompetanseutvikling.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2017)
Barns trivsel er voksnes ansvar.Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth
(2017)
"Interactionquality and differential associations on children’s social and emotional skills in Norway"
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Broekhuizen, Martine; Bjørnestad, Elisabeth
(2017)
Effects of staff-child interaction-quality on children’s social skills in Norwegian ECEC–centers
Gradovski, Mikhail; Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2016)
The ethical dilemmas of video supervision in the age of social media
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2016)
Relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen, og sammenhengen med barns sosiale og emosjonelle utvikling.
Løkken, Ingrid Midteide; Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas
(2016)
The relationship between caregiver-child interaction-quality, and children’s social and emotional skills in Norwegian ECEC.
Løkken, Ingrid Midteide
(2016)
Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2016)
Measurement tools
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2015)
Kindergarten leaders assessments of the staffs relational competence in Norwegian kindergartens.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2015)
“Measuring childrens social and emotional competence in ECEC”.
Løkken, Ingrid Midteide; Moser, Thomas
(2015)
Måling av sosiale ferdigheter
Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth
(2015)
Measurments tools
Løkken, Ingrid Midteide
(2015)
Måling av barns sosiale og emosjonelle kompetanse.
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2014)
How "Punisment and reward" is expressed in kindergarten teacher’s behavior practices.