Maren Stabel Tvedt
Stipendiat
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Stipendiat
Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin
(2021)
Intentions to quit upper secondary education among first-generation immigrants and native Norwegians: The roles of loneliness and peer victimization
Social Psychology of Education
ISSN 1381-2890.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2019)
Et motivasjonsfremmende og stressdempende læringsmiljø
Fagbokforlaget
s.47-72.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin; Idsøe, Thormod
(2019)
Perceived Teacher Support and Intentions to Quit Upper Secondary School: Direct, and Indirect Associations via Emotional Engagement and Boredom
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
Størksen, Ingunn; Ellingsen, Ingunn T; Tvedt, Maren Stabel; Idsøe, Ella Maria C.
(2013)
Norsk vokabulartest (NVT) for barn i overgangen mellom barnehage og skole : psykometrisk vurdering av en nettbasert test
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Volum 78.
Hefte 4.
s.41-54.
Stornes, Tor; Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2013)
Best med test? Et motivasjonsteoretisk perspektiv på bruk av normative tester i grunnskolen
Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052.
Volum 97.
Hefte 4-5.
s.315-325.
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin
(2019)
Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Evalueringen av forsøket uten karakterer i orden og atferd i videregående skoler i Rogaland 2016–2017
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2019)
Betydning av kjedsomhet på skolen
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Kjedsomhet kan føre til frafall i skolen
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Perceived teacher support and intentions to quit upper secondary school: Direct, and indirect associations via emotional engagement and boredom
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Trajectories of intentions to quit in upper secondary school, and the longitudinal associations with perceived emotional support from teachers and loneliness. A latent growth curve approach.
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Se videre-prosjektet. Opplevelse av læringsmiljø i videregående skole, motivasjon og fullføring av opplæringen
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Ulike typer motivasjon - betydning for psykisk helse
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Å fjerne karakter i orden og atferd kan være bra
Tvedt, Maren Stabel
(2018)
Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relations
Tvedt, Maren Stabel
(2018)
Skolevise tilbakemeldinger fra Se videre-prosjektet. Endringer i opplevelse av læringsmiljø, motivasjon og psykisk helse fra T1-T3.
Tvedt, Maren Stabel
(2018)
Perceived learning environment in upper secondary school: Its' contribution to motivation, mental health and school completion
Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin
(2018)
Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relation
Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Hva skjer når skoler dropper karakterer i orden og atferd?
Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Emotional engagement and disaffection among upper secondary school students: the role of the learning environment
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Hva skjer når skoler kutter ut karakterer i orden og atferd?
Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Tilbakemelding på skolevise resultater i Se videre-prosjektet
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2016)
Dobbelt så mange elever føler at de ikke passer inn i skolen
Laringsmiljosenteret.uis.no
Tvedt, Maren Stabel
(2016)
The learning environment in upper secondary school: It’s contribution to motivation, mental health and school completion