Hopp til hovedinnhold

Maren Stabel Tvedt

Stipendiat

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-250
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin

      (2019)

      Et motivasjonsfremmende og stressdempende læringsmiljø

      Fagbokforlaget

      s.47-72.

    • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin; Idsøe, Thormod

      (2019)

      Perceived Teacher Support and Intentions to Quit Upper Secondary School: Direct, and Indirect Associations via Emotional Engagement and Boredom

      Scandinavian Journal of Educational Research

      ISSN 0031-3831.

      DOI: 10.1080/00313831.2019.1659401

    • Størksen, Ingunn; Ellingsen, Ingunn T; Tvedt, Maren Stabel; Idsøe, Ella Maria C.

      (2013)

      Norsk vokabulartest (NVT) for barn i overgangen mellom barnehage og skole : psykometrisk vurdering av en nettbasert test

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Volum 78.

      Hefte 4.

      s.41-54.

    • Stornes, Tor; Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin

      (2013)

      Best med test? Et motivasjonsteoretisk perspektiv på bruk av normative tester i grunnskolen

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 97.

      Hefte 4-5.

      s.315-325.

  • Bøker og kapitler
    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin

      (2019)

      Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Evalueringen av forsøket uten karakterer i orden og atferd i videregående skoler i Rogaland 2016–2017

  • Formidling
    • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin

      (2019)

      Betydning av kjedsomhet på skolen

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Kjedsomhet kan føre til frafall i skolen

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Perceived teacher support and intentions to quit upper secondary school: Direct, and indirect associations via emotional engagement and boredom

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Trajectories of intentions to quit in upper secondary school, and the longitudinal associations with perceived emotional support from teachers and loneliness. A latent growth curve approach.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Se videre-prosjektet. Opplevelse av læringsmiljø i videregående skole, motivasjon og fullføring av opplæringen

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Ulike typer motivasjon - betydning for psykisk helse

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Å fjerne karakter i orden og atferd kan være bra

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2018)

      Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relations

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2018)

      Skolevise tilbakemeldinger fra Se videre-prosjektet. Endringer i opplevelse av læringsmiljø, motivasjon og psykisk helse fra T1-T3.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2018)

      Perceived learning environment in upper secondary school: Its' contribution to motivation, mental health and school completion

    • Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin

      (2018)

      Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relation

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Hva skjer når skoler dropper karakterer i orden og atferd?

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Emotional engagement and disaffection among upper secondary school students: the role of the learning environment

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Hva skjer når skoler kutter ut karakterer i orden og atferd?

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Tilbakemelding på skolevise resultater i Se videre-prosjektet

    • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin

      (2016)

      Dobbelt så mange elever føler at de ikke passer inn i skolen

      Laringsmiljosenteret.uis.no

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2016)

      The learning environment in upper secondary school: It’s contribution to motivation, mental health and school completion

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway