Marianne Torve Martinsen
Førstelektor
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Førstelektor
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Vennskap og fellesskap i barnehagen
Cappelen Damm Akademisk
s.131-147.
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Barnehagerommet forstått som pedagogisk tekst – på vei fra en lekdiskurs til en læringsdiskurs?
Fagbokforlaget
s.81-97.
Martinsen, Marianne Torve
(2015)
Structural conditions for children's play in kindergarten
Nordisk Barnehageforskning
ISSN 1890-9167.
Volum 10.
Hefte 1.
DOI: 10.7577/nbf.1426
Martinsen, Marianne Torve
(2012)
Databarn? En undersøkelse om bruk av IKT i barnehagen
Tapir Akademisk Forlag
s.307-316.
Moser, Thomas; Martinsen, Marianne Torve
(2012)
De yngste barns barnehage. Kvalitetsaspekter i tilbudet for ett- og toåringer
Tapir Akademisk Forlag
s.317-329.
Martinsen, Marianne Torve; Moser, Thomas
(2011)
Barnehagens rom og barnas hverdag - utvalgte funn om organisering av barn, rom og tid
Tapir Akademisk Forlag
s.317-329.
Moser, Thomas; Martinsen, Marianne Torve
(2010)
The outdoor environment in Norwegian kindergartens as pedagogical space for toddlers' play, learning and development
European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X.
Volum 18.
Hefte 4.
s.457-471.
Martinsen, Marianne Torve; Moser, Thomas; Janson, Harald; Nærde, Ane
(2009)
Barnehagen som arena for sosial utvikling - en pilotstudie
Tapir Akademisk Forlag
s.275-284.
Jernes, Margrethe; Meland, Aud Torill; Knaben, Åse Dagmar; Martinsen, Marianne Torve; Brathagen, Kjersti
(2015)
Rapport fra SAK-prosjekt i region Sørvest
Lunde, Svanaug; Martinsen, Marianne Torve; Roland, Pål; Moser, Thomas
(2019)
Exploring the understanding of bullying behavior in ECEC – a pilot study.
Sølvik, Randi M.; Martinsen, Marianne Torve; Lunde, Svanaug; Plischewski, Henning; Løkken, Ingrid Midteide; Ellen, Elvethon; Vangsnes, Elin Nesvoll; Brennås, Helene Berntsen
(2019)
Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC.
Lunde, Svanaug; Martinsen, Marianne Torve; Roland, Pål; Moser, Thomas
(2019)
En undersøkelse om forståelsen av mobbing i norske barnehager – en pilotstudie
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av utviklingsarbeid
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Livsglede og livsmestring
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barns trivsel – voksnes ansvar. Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen.
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø med vekt på forebygging av begynnende mobbeatferd i barnegruppa
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna. Barnehagebasert kompetanseutvikling.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Trygge og gode barnehagemiljø ser og stopper mobbing. Fagsamling for barnehager i Østre Toten kommune.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Barnehagens inntreden i læringsmiljøprosjektet; barnehagepiloten.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Relasjoner i barnehagen - den autoritative voksne.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Foreldresamarbeid knyttet til arbeidet med mobbing og krenkelser.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Barn, rom og relasjoner - Hvordan kan personalet legge til rette for et fysisk læringsmiljø som fremmer, støtter og verner om lek og samspill for alle barn?
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Trygge og gode barnehagemiljø ser og stopper mobbing.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Trygge og gode barnehagemiljø ser og stopper mobbing.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Vennskap og fellesskap i barnehagen – barn som medborgere.
Martinsen, Marianne Torve
(2018)
Læringsmiljøprosjektet - Mobbing og andre krenkelser i barnehagen.
Grini, Nina; Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Systemarbeid i PPT - hvordan veilede barnehager og skoler på interaksjoner mellom barn og voksne
Martinsen, Marianne Torve; Løkken, Ingrid Midteide
(2017)
Barns trivsel er voksnes ansvar.Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen.
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Forebygge, håndtere og stoppe krenkelser og mobbing
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Barn, rom og relasjoner.Hvordan kan personalet legge til rette for et fysisk læringsmiljø som fremmer, støtter og verner om lek og samspill for alle barn?
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Barn, rom og relasjoner. Hvordan kan personalet legge til rette for et fysisk læringsmiljø som fremmer, støtter og verner om lek og samspill for alle barn?
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Utvikling av gode læringsmiljø i barnehagen
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Læringsmiljøprosjektet i barnehage. Barns trivsel er voksnes ansvar.
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Implementering av ny rammeplan.Hva betyr arbeid med krenkelser og mobbing i barnehagen?
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Læringsmiljøprosjektet for barnehage. Barns trivsel er voksnes ansvar.
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Barnehagens læringsmiljø. Implementering av rammeplanen sett i lys av barnehagens læringsmiljø
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Veiledning fra et systemperspektiv. Hvordan veilede på interaksjoner?
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Forebygge og håndtere mobbing og andre krenkelser i barnehagen.
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Erfaringer med ekstern vurdering i pilot nasjonalt Læringsmiljøprosjekt
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Implementering av ny rammeplan. Hva betyr arbeid med krenkelser og mobbing i barnehagen?
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Barn, rom og relasjoner. Hvordan kan personalet legge til rette for et fysisk læringsmiljø som fremmer, støtter og verner om lek og samspill for alle barn?
Martinsen, Marianne Torve
(2017)
Barnehagens læringsmiljø. Iimplementering av rammeplanen sett i lys av barnehagens læringsmiljø
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Mobbing i barnehagen. Personalets ansvar og rolle med fokus på forebyggende mobbeatferd
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Strukturelle forutsetninger for barns lek i barnehagen. Hvordan kan barnehagens fysiske miljø hemme eller fremme barns lek?
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Det fysiske læringsmiljøet – organisering og strukturering av barn, tid og rom.
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Structural conditions for the development of children’s social competence in Norwegians kindergarten
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Helhetlig arbeid med gode barnehagemiljø i norsk kontekst
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Mobbing i barnehagen. Personalets ansvar og rolle med fokus på forebyggende mobbeatferd.
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Mobbing i barnehagen. Personalets ansvar og rolle med fokus på forebyggende mobbeatferd.
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Det fysiske læringsmiljøet i barnehagen. Barn, tid og rom.
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Mobbing i barnehagen. Personalets ansvar og rolle med fokus på forebyggende mobbeatferd
Martinsen, Marianne Torve
(2016)
Mobbing i barnehagen.Personalets ansvar og rolle med fokus på forebyggende mobbeatferd
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2015)
Kindergarten leaders assessments of the staffs relational competence in Norwegian kindergartens.
Martinsen, Marianne Torve
(2015)
Structural conditions for children's play in kindergarten
Martinsen, Marianne Torve; Moser, Thomas
(2015)
Barnehagens uterom som lekearena
Barnehagefolk
ISSN 1500-6905.
Hefte 1.
s.38-45.
Løkken, Ingrid Midteide; Martinsen, Marianne Torve
(2014)
How "Punisment and reward" is expressed in kindergarten teacher’s behavior practices.
Martinsen, Marianne Torve
(2014)
Barnehagelæreres vurdering av egne uteområder.
Martinsen, Marianne Torve
(2014)
Lekens strukturelle vilkår
Martinsen, Marianne Torve; Melaas, Terje
(2011)
Childcare center everyday for the youngest children: selected quality indicators for one- and two- year-olds
Moser, Thomas; Martinsen, Marianne Torve
(2011)
De yngste barns barnehage - en studie av kvalitetsaspekter i tilbudet for ett- og toåringer
Martinsen, Marianne Torve; Moser, Thomas
(2010)
Barnehagens rom og barnas hverdag. En undersøkelse om organiseringen av barn, rom og tid
Martinsen, Marianne Torve; Moser, Thomas
(2010)
The outdoor environment in Norwegian kindergartens as pedagogical space for toddlers´ play, learning and development
Moser, Thomas; Martinsen, Marianne Torve
(2009)
Organisering av rom og tid for de minste barna i barnehagen
Moser, Thomas; Martinsen, Marianne Torve; Janson, Harald; Nærde, Ane
(2009)
Barnehagen som arena for sosial utvikling
Første steg
ISSN 1504-1891.
Hefte 1.
s.24-27.