Hopp til hovedinnhold

Ragnhild Lenes

Universitetslektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-359
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Lenes, Ragnhild; McClelland, Megan M.; ten Braak, Dieuwer; Idsøe, Thormod; Størksen, Ingunn

      (2020)

      Direct and indirect pathways from children’s early self-regulation to academic achievement in fifth grade in Norway

      Early Childhood Research Quarterly

      ISSN 0885-2006.

      Volum 53.

      s.612-624.

      DOI: 10.1016/j.ecresq.2020.07.005

    • Lenes, Ragnhild; Gonzales, Christopher R.; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan

      (2020)

      Children`s Self-regulation in Norway and the United States: The Role of Mother`s education and Child Gender across Cultural Contexts

      Frontiers in Psychology

      ISSN 1664-1078.

      Volum 11.

      DOI: 10.3389/fpsyg.2020.566208

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild

      (2018)

      Mestring, lek og læring

      Cappelen Damm Akademisk

      s.192-212.

  • Bøker og kapitler
    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2019)

      Lekbaserat Lärande

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2018)

      Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet

    • Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2016)

      Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet

  • Formidling
    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2019)

      Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment

      CESifo working papers

      ISSN 1617-9595.

      Hefte 7775.

      s.1-41.

    • ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn

      (2019)

      How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2017)

      The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway

    • Lenes, Ragnhild

      (2017)

      Lekbasert læring - språk

    • Lenes, Ragnhild

      (2016)

      Språkstimulering i førskolealder. Skriftspråkutvikling

    • Lenes, Ragnhild

      (2016)

      Språkutvikling i førskolealder. Dialogisk lesing i barnehagen

    • Lenes, Ragnhild

      (2016)

      Språkstimulering i førskolealder. Dialogisk lesing i praksis

    • Lenes, Ragnhild

      (2016)

      Influence of gender and mother`s education on vocabulary, phonological awareness and math among Norwegian children across kindergarten and first grade

    • Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2015)

      Playful learning på norsk

      Første steg

      ISSN 1504-1891.

      Hefte 4.

      s.43-47.

    • Lenes, Ragnhild

      (2015)

      Språkutvikling i førskolealder

    • Lenes, Ragnhild

      (2015)

      Språkstimulering i førskolealder. Dialogisk lesing

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway