Hopp til hovedinnhold
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Donolato, Enrica; Melby-Lervåg, Monica

      (2020)

      Is bilingualism related to a cognitive advantage in children? A systematic review and meta-analysis

      Psychological bulletin

      ISSN 0033-2909.

      DOI: 10.1037/bul0000301

    • Lenes, Ragnhild; McClelland, Megan M.; ten Braak, Dieuwer; Idsøe, Thormod; Størksen, Ingunn

      (2020)

      Direct and indirect pathways from children’s early self-regulation to academic achievement in fifth grade in Norway

      Early Childhood Research Quarterly

      ISSN 0885-2006.

      Volum 53.

      s.612-624.

      DOI: 10.1016/j.ecresq.2020.07.005

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod; McClelland, Megan

      (2019)

      Bidirectionality in self-regulation and academic skills in play-based early childhood education

      Journal of Applied Developmental Psychology

      ISSN 0193-3973.

      Volum 65.

      s.1-11.

      DOI: 10.1016/j.appdev.2019.101064

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild

      (2018)

      Mestring, lek og læring

      Cappelen Damm Akademisk

      s.192-212.

    • ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane

      (2018)

      Domain-specific effects of attentional and behavioral control in early literacy and numeracy development

      Learning and Individual Differences

      ISSN 1041-6080.

      Volum 68.

      s.61-71.

      DOI: 10.1016/j.lindif.2018.10.001

  • Bøker og kapitler
    • ten Braak, Dieuwer

      (2020)

      Early Childhood Executive Function, Literacy, and Mathematics: Direction of Effects and Domain-Specificity Across the Transition to School

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2019)

      Lekbaserat Lärande

    • Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2018)

      Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet

    • Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari

      (2016)

      Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet

  • Formidling
    • ten Braak, Dieuwer; Wiken Sandgrind, Silje

      (2020)

      Finner sammenheng mellom selvregulering og matematiske ferdigheter

    • ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn

      (2019)

      How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2019)

      Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment

      CESifo working papers

      ISSN 1617-9595.

      Hefte 7775.

      s.1-41.

    • Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Melby-Lervåg, Monica

      (2019)

      Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse.

    • ten Braak, Dieuwer

      (2018)

      Den viktige selvreguleringen

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • ten Braak, Dieuwer

      (2018)

      Livsmestring og selvregulering: hvordan god selvregulering hjelper barn til å mestre hverdagen og livet

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State

    • Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Melby-Lervåg, Monica

      (2018)

      Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; ten Braak, Dieuwer

      (2018)

      Leke eller lære i barnehagen?

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Alvestad, Marit; ten Braak, Dieuwer

      (2018)

      Fri lek eller læring i barnehagen?

    • ten Braak, Dieuwer

      (2018)

      Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2.

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2018)

      Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet T3 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring

    • ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane

      (2018)

      The Role of Attentional and Behavioral Control in Early Literacy and Numeracy Development

    • ten Braak, Dieuwer

      (2018)

      Selvregulering i barnehagen

    • Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan

      (2018)

      Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2018)

      Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T2 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring

    • Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2017)

      The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring prosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.

    • ten Braak, Dieuwer

      (2017)

      From Kindergarten to First Grade: Associations between the Development of Self-regulation and Academic Skills

    • ten Braak, Dieuwer

      (2017)

      Selvregulering; utvikling i tidlig alder.

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.

    • ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane

      (2017)

      Developmental Pathways to Reading and Math: the Role of Attentional and Behavioral Control

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Rege, Mari

      (2017)

      Agderprosjektet

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Mosvold, Reidar

      (2017)

      Psychometric properties, reliability and validity of the Ani BananiMath Task

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod

      (2017)

      Examining developmental pathways between self-regulation and academic skills in Norway

    • ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan

      (2016)

      From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills

    • Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2016)

      Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring

    • Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan

      (2016)

      From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills

    • Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn

      (2015)

      Playful learning på norsk

      Første steg

      ISSN 1504-1891.

      Hefte 4.

      s.43-47.

    • ten Braak, Dieuwer

      (2015)

      Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2

    • ten Braak, Dieuwer

      (2015)

      Selvregulering; utvikling i tidlig alder

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway