Dieuwer Ten Braak
Førsteamanuensis
Kunnskapssenter for utdanning
Førsteamanuensis
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Donolato, Enrica; Melby-Lervåg, Monica
(2020)
Is bilingualism related to a cognitive advantage in children? A systematic review and meta-analysis
Psychological bulletin
ISSN 0033-2909.
DOI: 10.1037/bul0000301
Lenes, Ragnhild; McClelland, Megan M.; ten Braak, Dieuwer; Idsøe, Thormod; Størksen, Ingunn
(2020)
Direct and indirect pathways from children’s early self-regulation to academic achievement in fifth grade in Norway
Early Childhood Research Quarterly
ISSN 0885-2006.
Volum 53.
s.612-624.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod; McClelland, Megan
(2019)
Bidirectionality in self-regulation and academic skills in play-based early childhood education
Journal of Applied Developmental Psychology
ISSN 0193-3973.
Volum 65.
s.1-11.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild
(2018)
Mestring, lek og læring
Cappelen Damm Akademisk
s.192-212.
ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane
(2018)
Domain-specific effects of attentional and behavioral control in early literacy and numeracy development
Learning and Individual Differences
ISSN 1041-6080.
Volum 68.
s.61-71.
ten Braak, Dieuwer
(2020)
Early Childhood Executive Function, Literacy, and Mathematics: Direction of Effects and Domain-Specificity Across the Transition to School
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2019)
Lekbaserat Lärande
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2018)
Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet
Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2016)
Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet
ten Braak, Dieuwer; Wiken Sandgrind, Silje
(2020)
Finner sammenheng mellom selvregulering og matematiske ferdigheter
ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn
(2019)
How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2019)
Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment
CESifo working papers
ISSN 1617-9595.
Hefte 7775.
s.1-41.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Melby-Lervåg, Monica
(2019)
Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse.
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Den viktige selvreguleringen
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Livsmestring og selvregulering: hvordan god selvregulering hjelper barn til å mestre hverdagen og livet
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Melby-Lervåg, Monica
(2018)
Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?
Reikerås, Elin Kirsti Lie; ten Braak, Dieuwer
(2018)
Leke eller lære i barnehagen?
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Alvestad, Marit; ten Braak, Dieuwer
(2018)
Fri lek eller læring i barnehagen?
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet T3 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring
ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane
(2018)
The Role of Attentional and Behavioral Control in Early Literacy and Numeracy Development
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Selvregulering i barnehagen
Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan
(2018)
Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T2 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring
Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2017)
The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring prosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
ten Braak, Dieuwer
(2017)
From Kindergarten to First Grade: Associations between the Development of Self-regulation and Academic Skills
ten Braak, Dieuwer
(2017)
Selvregulering; utvikling i tidlig alder.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane
(2017)
Developmental Pathways to Reading and Math: the Role of Attentional and Behavioral Control
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Rege, Mari
(2017)
Agderprosjektet
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Mosvold, Reidar
(2017)
Psychometric properties, reliability and validity of the Ani BananiMath Task
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod
(2017)
Examining developmental pathways between self-regulation and academic skills in Norway
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills
Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2016)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring
Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills
Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2015)
Playful learning på norsk
Første steg
ISSN 1504-1891.
Hefte 4.
s.43-47.
ten Braak, Dieuwer
(2015)
Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2
ten Braak, Dieuwer
(2015)
Selvregulering; utvikling i tidlig alder