Hopp til hovedinnhold
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; O'Higgins Norman, James; Roland, Erling Georg

      (2019)

      Teacher authority in long-lasting cases of bullying: A Qualitative study from Norway and Ireland

      International Journal of Environmental Research and Public Health

      ISSN 1661-7827.

      Volum 16.

      Hefte 7.

      DOI: 10.3390/ijerph16071163

    • Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Sosiale medier, digital mobbing og konsekvenser i skolen

      Fagbokforlaget

      s.147-167.

    • Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?

      Cappelen Damm Akademisk

      s.206-228.

    • Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?

      Cappelen Damm Akademisk

      s.187-210.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2019)

      "All the Time, Every Day, 24/7": A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-Term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland

      International Journal of Bullying Prevention

      ISSN 2523-3653.

      DOI: 10.1007/s42380-019-00024-8

    • Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger

      (2018)

      "Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse

      Fagbokforlaget

      s.139-156.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2016)

      Emotional Problems in Traditional and Cyber Victimization

      Journal of School Violence

      ISSN 1538-8220.

      Volum 15.

      Hefte 1.

      s.114-131.

      DOI: 10.1080/15388220.2014.996718

  • Bøker og kapitler
    • Sjursø, Ida Risanger

      (2010)

      Lytt til meg. En studie av innvandrerbarns sosiokulturelle og psykologiske tilpasning før og etter overgangen fra en innføringsinstitusjon til bostedsskole

  • Formidling
    • Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Ikke ta fra dem mobilen på skolen!

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Sjursø, Ida Risanger; Finne, Johannes Nilsson

      (2020)

      De yngste må bli minnet på at vennene fortsatt er der.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 1

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 2

    • Sjursø, Ida Risanger; Roland, Erling Georg; Fandrem, Hildegunn

      (2019)

      A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Victim’s perceived social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2018)

      Victims's percieved social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn

      (2015)

      Hvor mange liv må gå tapt?

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2014)

      Offeret har aldri noe sted å flykte

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2014)

      Possible emotional consequenses for traditional and cyber victimization

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn

      (2013)

      Fokus på forebygging av digital mobbing i Europa – jevnaldrenes betydning

      Respektnettet

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2012)

      Hva er digital mobbing?

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

      s.5-5.

    • Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute

      (2012)

      Nettmøte om mobbing

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2012)

      Hva er mobbing?

    • Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute

      (2012)

      Hva gjør oss til mobbere?

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2012)

      Traditional versus cyber - vitimization and emotional problems

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn

      (2011)

      Immigrant children's adaptation before and after transition from an introduction institution to a local school

  • Kunstnerisk produksjon
    • Fredriksen, Torunn Helene; Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Læringsmiljø i skole og barnehage: Episode 1: Konsekvenser av mobbing

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway