Ida Risanger Sjursø
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; O'Higgins Norman, James; Roland, Erling Georg
(2019)
Teacher authority in long-lasting cases of bullying: A Qualitative study from Norway and Ireland
International Journal of Environmental Research and Public Health
ISSN 1661-7827.
Volum 16.
Hefte 7.
Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Sjursø, Ida Risanger
(2019)
Sosiale medier, digital mobbing og konsekvenser i skolen
Fagbokforlaget
s.147-167.
Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2019)
Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?
Cappelen Damm Akademisk
s.206-228.
Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2019)
Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?
Cappelen Damm Akademisk
s.187-210.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2019)
"All the Time, Every Day, 24/7": A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-Term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland
International Journal of Bullying Prevention
ISSN 2523-3653.
Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger
(2018)
"Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse
Fagbokforlaget
s.139-156.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2016)
Emotional Problems in Traditional and Cyber Victimization
Journal of School Violence
ISSN 1538-8220.
Volum 15.
Hefte 1.
s.114-131.
Sjursø, Ida Risanger
(2010)
Lytt til meg. En studie av innvandrerbarns sosiokulturelle og psykologiske tilpasning før og etter overgangen fra en innføringsinstitusjon til bostedsskole
Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Ikke ta fra dem mobilen på skolen!
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Sjursø, Ida Risanger; Finne, Johannes Nilsson
(2020)
De yngste må bli minnet på at vennene fortsatt er der.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 1
Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 2
Sjursø, Ida Risanger; Roland, Erling Georg; Fandrem, Hildegunn
(2019)
A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2018)
Victim’s perceived social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland.
Sjursø, Ida Risanger
(2018)
Victims's percieved social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn
(2015)
Hvor mange liv må gå tapt?
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Sjursø, Ida Risanger
(2014)
Offeret har aldri noe sted å flykte
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2014)
Possible emotional consequenses for traditional and cyber victimization
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn
(2013)
Fokus på forebygging av digital mobbing i Europa – jevnaldrenes betydning
Respektnettet
Sjursø, Ida Risanger
(2012)
Hva er digital mobbing?
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
s.5-5.
Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute
(2012)
Nettmøte om mobbing
Sjursø, Ida Risanger
(2012)
Hva er mobbing?
Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute
(2012)
Hva gjør oss til mobbere?
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2012)
Traditional versus cyber - vitimization and emotional problems
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn
(2011)
Immigrant children's adaptation before and after transition from an introduction institution to a local school
Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Digital mobbing
Fredriksen, Torunn Helene; Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Læringsmiljø i skole og barnehage: Episode 1: Konsekvenser av mobbing