Hopp til hovedinnhold

Liv Jorunn Byrkjedal-Sørby

Universitetslektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-348
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      Orden og atferd i videregående skole: – er karakterer hensiktsmessige?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 105.

      Hefte 2.

      s.156-171.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2021-02-05

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Øverland, Klara

      (2019)

      Elever som viser sterke emosjonelle reaksjoner på prestasjonskrav i skolen. I: Stress og mestring i skolen.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245032857.

      s.97-124.

    • Roland, Pål; Øverland, Klara; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2016)

      Alvorlige atferdsvansker - forskning og tiltak relatert til skolekonteksten. I: Psykisk helse i skolen.

      Universitetsforlaget

      ISBN 9788215026015.

      s.156-175.

  • Bøker og kapitler
    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin

      (2019)

      Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland.

      ISBN 978-82-7578-062-9.

  • Formidling
    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      Trenger vi karakter i orden og oppførsel?.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Lunde, Svanaug

      (2020)

      Tilskuerrollen.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Gusfre, Kari Stamland

      (2019)

      The Schools Internal Resource Team against bullying.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Helgøy, Guttorm Hermann

      (2019)

      Innsatsteam mot mobbing.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2019)

      Sosial kompetanse.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2019)

      Elever som viser problematferd i skolen.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2019)

      Hva er utfordringene når skolen skal arbeide med «negativ språkbruk»? Sett ut fra et organisasjonsutviklingsperspektiv..

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Grønnestad, Kjetil; Bergin, Alf

      (2018)

      Ta mobbebrillene på.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Øverland, Klara

      (2018)

      Livsmestring for sårbare barn.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2015)

      Programbasert forebygging og problemløsning.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2015)

      læringsstøtte og spørsmålsekvenseer.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2015)

      Klasseledelse med vekt på læringsstøtte.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2014)

      Ungdomstrinn i utvikling, Klasseledelse.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2014)

      Praktisk og variert undervisning.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2014)

      Oppfølgingskurs i klasseledelse, Respekt og Zero.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Størksen, Svein Bjørn

      (2012)

      Hjem-skole samarbeid.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2011)

      Læringsmiljø- klasseledelse og relasjonsbygging.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2011)

      Arbeid med traumatiserte barn og unge.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Elever med atferdsproblemer.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Aggresjon og sosial kompetanse.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Klasseledelse.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Vil avdekka mobbinga.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2009)

      Klasseledelse.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2009)

      Klasseledelse.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway