Margunn Mossige

Dosent i lesevitenskap

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
OD B-2496

Bio

Eg har mange års erfaring som lærar i vidaregående skole, og eg dreg med meg kunnskap og erfaringar derfrå inn i akademia. For der første er det viktig for meg at kunnskap frå skoleforsking kjem fram til elevane. Derfor har eg i mange år arbeidd med formidling gjennom mellom anna som bokforfattar, lærarsatsinga NyGiv og ikkje minst som prosjektleiar i Språkløyper-strategien. For det andre ser eg ser det er viktig at skolane får til eit godt profesjonsfagleg utviklingsarbeid for at kunnskapen skal bli teken i bruk. Eg bidreg så godt eg kan til det gjennom dei to regionale ordningane Kompetanseløftet og  DEKOM, både på kommune- og skolenivå - i grunnskolen og i vidaregåande skole. 

Mine tema er lesing og skriving, lese- og skrivevanskar og skoleutvikling. For tida forskar eg på skriveteknologi og dysleksi i det nordiske prosjektet Text Performers. Eg underviser også om lese- og skrivevanskar i lærarutdanninga. 

Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Mossige, Margunn

      (2020)

      Lese- og skrivevansker. Teori og tiltak..

      Pedlex Norsk Skoleinformasjon.

      ISBN 978-82-8372-193-5.

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      The national strategi for language, reading and writing 2016 - 2019. I: Successful approaches to raising attainment and tackling unequity. CIDREE Yearbool 2016.

      ISBN 978-1-5262-0628-2.

      s.120-135.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

    • Mossige, Margunn; Birkedal, Inga Kjerstin; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Billington, Mary Genevieve

      (2016)

      En stadig pågående prosess. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.8-13.

    • Birkedal, Inga Kjerstin; Mossige, Margunn

      (2016)

      Spørreundersøkelse 3 - deltakerne i utviklingsarbeidet. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.35-42.

    • Fuglestad, Unni ; Mossige, Margunn

      (2016)

      Utfordringer og veien videre. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.48-53.

    • Mossige, Margunn

      (2014)

      Tredeling av skriveprosessen for bedre underveisvurdering Presentasjon av Skrivetrappa og et undervisningsopplegg hvor veiledning settes i system. I: Vurdering av skriving.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245017243.

      s.29-39.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Skrivetrappa. Et elevhefte som lærer og elev bruker sammen ved underveisvurdering av skriving.

      ISBN 978-82-7649-069-5.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Skrivetrappa. Eit elevhefte som lærar og elev brukar saman ved undervegsvurdering av skriving.

      ISBN 978-82-7649-070-1.

    • Mossige, Margunn; Hoem, Toril Frafjord; Blå, Berit Hope; Bøyesen, Liv; Pettersen, Karin Dahlberg; Dahlin, Liv Klakegg; Engen, Liv; Engen, Liv; Heber, Ellen; Helgevold, Lise; Maagerø, Eva; Maagerø, Eva; Skaftun, Atle; Skaftun, Atle; Skjelbred, Dagrun; Skjelbred, Dagrun; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 9788276490688.

    • Mossige, Margunn; Bøyesen, Liv

      (2009)

      Mangfold i språk og tekst Leseopplæring i et flerspråklig perspektiv.

    • Røskeland, Marianne; Skaathun, Astrid; Mossige, Margunn

      (2007)

      Fleire vegar mot mål. Lese- og skrivevanskar i vidaregåande skole.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202269913.

      Hefte 1.

  • Formidling
    • Mossige, Margunn

      (2024)

      Tale-til-tekst og annen skriveteknologi - en god støtte eller en utfordring for skriveren med dysleksi?.

      Konferanse for dysleksivennlige skoler;

      2024-02-06.

    • Wagner, Åse Kari H.; Mossige, Margunn; Hoem, Toril Frafjord

      (2024)

      PIRLS 2021 - Norske tiåringers leseprestasjoner i en omskiftelig tid .

      Nasjonal konferanse om lesing;

      2024-03-18 - 2024-03-19.

    • Mossige, Margunn

      (2024)

      Kva kan PIRLS fortelje oss om elevar med svake leseprestasjonar og undervisninga dei møter?.

      Leseferdigheter i endring. Hva forteller PIRLS om norske elevers lesing?;

      2024-04-12 - .

    • Mossige, Margunn

      (2023)

      Lesing på Lundehaugen. Lesekultur og close reading.

      Planleggingsdag;

      2023-01-24 - .

    • Mossige, Margunn; Strand, Olaug; Berge, Ingeborg Margrete

      (2023)

      Close Reading Lærersvar høsten -22.

      Planleggingsdag;

      2023-03-02 - .

    • Mossige, Margunn; Strand, Olaug

      (2023)

      Close Reading for å gjera elevane til sjølvstendige lesarar.

      Nasjonal konferanse om lesing;

      2023-03-27 - 2023-03-28.

    • Mossige, Margunn

      (2023)

      Nettressurs for profesjonsfaglig utvikling.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 2.

      s.36-40.

    • Strand, Olaug; Mossige, Margunn

      (2023)

      Tekstnær lesing - for å gjøre elevene til selvstendige lesere av komplekse tekster..

      Fagnettverksdag;

      2023-11-14.

    • Strand, Olaug; Mossige, Margunn; Berge, Ingeborg Margrete

      (2023)

      Close Reading in Norwegian schools​. New perspectives on reading comprehension in high school education..

      Forskermøte UWE Bristol ;

      2023-11-20 - 2023-11-23.

    • Mossige, Margunn

      (2023)

      Tekstnær lesing - for å gjøre elevene til selvstendige lesere av komplekse tekster..

      Fagnettverk DEKOM;

      2023-12-04.

    • Strand, Olaug; Mossige, Margunn

      (2022)

      Close Reading - tilbakemeldingar, tekstbaserte spørsmål, annotering og diskusjon.

      Planleggingsdag;

      2022-02-01.

    • Mossige, Margunn; Erik, Arendal; Kongsskov, Laura; Svendsen, Helle Bundgaard

      (2022)

      Hvordan imøtekommer eksisterende nordisk lese- og skriveteknologi behovene til en skriver med dysleksi? - en undersøkelse av funksjoner som støtter transkripsjon og korreksjon i tekstproduksjon.

      Skriv!Les!;

      2022-04-11.

    • Mossige, Margunn

      (2022)

      Text Performers i Språkløyper.

      Lærer og forskersamling i Text Performers;

      2022-04-25 - .

    • Mossige, Margunn; Strand, Olaug

      (2022)

      Oppsummering av tilbakemeldingar Close reading.

      Planleggingsdag;

      2022-09-12.

    • Mossige, Margunn; Strand, Olaug

      (2022)

      Close Reading i Dekomp.

      Presentasjon;

      2022-03-10.

    • Mossige, Margunn

      (2022)

      Stemmestyrt skriving i praksis.

      Lærermøte;

      2022-02-22.

    • Mossige, Margunn

      (2022)

      God begynneropplæring i lesing .

      Utvidet skoleledernettverk ;

      2022-03-17.

    • Mossige, Margunn

      (2022)

      På vei til en leseplan.

      Planleggingsdag;

      2022-08-15.

    • Mossige, Margunn

      (2022)

      Hvordan tilrettelegger vi undervisningen med hensyn til elever som strever med å skrive?.

      Planleggingsdag;

      2022-08-12.

    • Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning

      (2021)

      Skal teknologien styre? Eit kritisk blikk på skrivestøtte for elevar med dysleksi..

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 1.

      s.43-47.

    • Mossige, Margunn

      (2021)

      Vurdering for og som læring.

      Kjernenettverk Dekom ;

      2021-03-03 - .

    • Mossige, Margunn; van Schaik, Fiona

      (2021)

      Hvordan få til profesjonsfaglig utvikling?.

      Utvidet nettverk BS3 ;

      2021-04-13 - .

    • Mossige, Margunn; Strand, Olaug

      (2021)

      Akademisk lesing og skriving– eit samarbeidsprosjekt mellom Lundeneset vgs. og Lesesenteret ved UiS H2021-V2022.

      Planleggingsdag;

      2021-08-12 - .

    • Mossige, Margunn; Berge, Ingeborg Margrete

      (2020)

      "Fagfornyelsen selvregulering og strategisk læring".

      Planleggingsdag;

      2020-01-16.

    • Mossige, Margunn

      (2020)

      Valgfrihet og lokale tilpasninger sikret relevans. Om bruk av Språkløyper i videregående skole..

      Skolelederen.

      ISSN 0802-2062.

      Hefte 2.

      s.16-17.

    • Mossige, Margunn

      (2020)

      Elever på studieforberedende liker å lære å lese.

    • Mossige, Margunn

      (2020)

      Text performers: ein studie av opplæring i bruk av skriveteknologi for elevar med store skrivevanskar.

      STIL seminar;

      2020-09-10 - 2020-09-11.

    • Mossige, Margunn; Refvik, Linda

      (2019)

      Språkløyper - strategi for kompetanseutvikling.

      Viden om Literacy.

      ISSN 2246-6517.

      Hefte 26.

      s.108-113.

    • Svendsen, Helle Bundgaard; Mossige, Margunn; Refvik, Linda

      (2019)

      Innføring av lese- og skriveteknologi i et inkluderingsperspektiv.

      Skriv!Les!;

      2019-05-07 - 2019-05-09.

    • Mossige, Margunn

      (2019)

      Fra elev til student.

      Planleggingsdag;

      2019-08-15.

    • Mossige, Margunn

      (2019)

      Å lære ord og begreper.

      Skypeforedrag med workshop;

      2019-08-13.

    • Mossige, Margunn

      (2019)

      Lesing & skriving & fagfornyelsen.

      Utviklingsarbeid;

      2019-10-29.

    • Mossige, Margunn; Berge, Ingeborg Margrete

      (2019)

      Å lære fag er å lære ord og begreper .

      Planleggingsdag;

      2019-03-04.

    • Mossige, Margunn

      (2019)

      Språkløyper - en ressurs for kollektiv læring.

      Fagkonferanse;

      2019-09-04.

    • Mossige, Margunn

      (2019)

      Skriveundervisning med fokus på prosess.

      Dekom- arrangement;

      2019-11-15.

    • Mossige, Margunn; Rongved, Elisabeth

      (2018)

      Hva snakker vi om når vi snakker om digitalisering i skolen?.

    • Mossige, Margunn

      (2017)

      Kan vi bli bedre enn Finland?.

      Møte i Rotary;

      2017-01-24 - .

    • Mossige, Margunn; Gilje, Trine Mathiesen

      (2017)

      Fravær og frafall, høna og egget.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Gilje, Trine Mathiesen; Mossige, Margunn

      (2017)

      Ulik undervisning er likebehandling.

      Utdanning.

      ISSN 1502-9778.

      Hefte 9.

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning; Skaftun, Atle

      (2017)

      Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?.

      Skriv!Les!;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Mossige, Margunn

      (2017)

      Å arbeide med det vanskelege naturfagspråket.

      Naturfag.

      ISSN 1504-4564.

      Hefte 2.

      s.24-26.

    • Birkedal, Inga Kjerstin; Billington, Mary Genevieve; Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Mossige, Margunn

      (2017)

      Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.

      Skriv/Les konferansen ;

      2017-05-09 - 2017-05-11.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      5 grunner til at videregående skoler bør delta i Språkløyper.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Faglærarar har også ansvar for leseopplæringa i vidaregåande skole.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Hva er Språkløyper?.

      Oppstartsamlinger Språkløyper;

      2016-04-25 - 2016-05-05.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Å ta i bruk Språkløyper i kommunen.

      Informasjonsmøter;

      2016-04-21 - 2016-05-12.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Underveisvurdering av Språkløyper.

      Fagseminar;

      2016-06-15.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Språkløyper.

    • Mossige, Margunn

      (2016)

      Innledning. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

      s.3-7.

    • Mossige, Margunn

      (2015)

      Fagovergripende og fagspesifikk lesing.

      Program for bedre gjennomføring;

      2015-11-19 - .

    • Mossige, Margunn; Berge, Ingeborg Margrete

      (2015)

      Lesing mot skriftlig eksamen i norsk Vg3.

      Program for bedre gjennomføring;

      2015-11-19 - 2015-12-03.

    • Mossige, Margunn; Scarbocci, Paolo Haaland

      (2015)

      Lesing og selvregulering i tverrfaglig prosjektarbeid i Medier og kommunikasjon.

      FYR;

      2015-11-30 - 2015-12-02.

    • Mossige, Margunn

      (2015)

      Jakten på den selvregulerte elev.

      Planleggingsdag;

      2015-04-08 - .

    • Mossige, Margunn

      (2015)

      Læring og selvregulering - lærere og elever i samspill.

      Rogalandskonferansen 2015;

      2015-03-10.

    • Mossige, Margunn; Berge, Ingeborg Margrete

      (2015)

      FYR for lærerutdannere.

      FYR for UH-sektoren;

      2015-10-22 - 2015-10-23.

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.

      (2015)

      Språkløyper: Et helhetlig løft for språk, lesing og skriving 2016 - 2019.

    • Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Mossige, Margunn; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      The Need to Read.

      Conference on Writing Research 2014;

      2014-08-27 - 2014-08-29.

    • Rønneberg, Vibeke; Mossige, Margunn; Johansson, Christer; Torrance, Mark; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Dyslexic students writing with and without visual feedback.

      British Dyslexia Assosiation;

      2014-03-27 - 2014-03-29.

    • Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning

      (2014)

      Struggling with writing; The impact of dyslexia and other language based disorders on writing and composing text. Towards a technological writing aid designed along the needs/cognitive profile of the dyslexic student.

      British Dyslexia Association 9th International Conference ;

      2014-03-27 - .

    • Mossige, Margunn

      (2014)

      Selvregulering - en utfordring både for lærer og elev i større selvstendige arbeider. Fra et tverrfaglig prosjekt om propaganda i Vg3 medier og kommunikasjon..

    • Mossige, Margunn; Skjæveland, Kristine Gilje; Berge, Ingeborg Margrete

      (2014)

      Bedre tekstkompetanse i vgo – hvordan og hvorfor? Systematisk arbeid med tekst ved hjelp av eksempler fra praksis..

      Lærerskolering: Lesing og skriving som grunnleggende ferdighet;

      2014-10-16 - 2014-10-17.

    • Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning

      (2013)

      Writing fluency: Which strategies for writing fluency do dyslexic young adults report under different conditions?.

      Skriv! Les!;

      2013-05-06 - 2013-05-08.

    • Mossige, Margunn; Berge, Ingeborg Margrete

      (2013)

      Lesestrategier for å bli en bedre leser - også på eksamen.

      Ny GIV for påbygg;

      2013-01-15 - 2013-01-17.

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Med tanke på eksamen - strategier for lesing og skriving i norsk i videregående skole.

      Sørlandske lærerstevne;

      2013-10-18 - .

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Lesing på eksamen - og før eksamen i norsk i videregående.

      God praksis - på ungdomstrinnet og i videregående skole;

      2013-03-18 - 2013-03-19.

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Frå literacy til vurdering.

      Planleggingsdag;

      2013-04-02 - .

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Skrivetrapp for underveisvurdering.

      Ny GIV for påbygg;

      2013-01-15 - 2013-01-16.

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Ny GIV i overordna perspektiv.

      Erfaringsdaling Ny GIV;

      2013-01-10 - .

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Kort om god respons/ underveisvurdering av elevtekster.

      Lesing og læring i ungdomsskole og videregående skole;

      2013-04-08 - 2013-10-22.

    • Mossige, Margunn

      (2013)

      Blir det Ny GIV og FYR?.

      Fagseminar for nasjonale sentra;

      2013-09-12 - 2013-09-13.

    • Mossige, Margunn; Kværnes, Siri Marte

      (2013)

      Målrettet lesing.

    • Rønneberg, Vibeke; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Husebø, Dag; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Staurseth, Hanne Egenæs

      (2013)

      Faglig lesing - lesing i fagene.

      Nasjonal konferanse ;

      2013-03-18 - 2013-03-19.

    • Rønneberg, Vibeke; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Johansson, Christer; Torrance, Mark

      (2013)

      Writing Fluency - can "blind" writing enhance writing fluency for dyslectic writers?.

      Skriv!Les!;

      2013-05-06 - 2013-05-08.

    • Natvik, Miriam Emilie Garvik; Mossige, Margunn

      (2012)

      Inferenstrening. Å lære å konstruere samanheng i ein tekst.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 2.

      s.66-69.

    • Skjæveland, Kristine Gilje; Mossige, Margunn

      (2012)

      Læringsstrategier i flere fag. Praktiske eksempler for ungdomstrinnet og videregående skole.

    • Mossige, Margunn

      (2012)

      Prinsipper for god undervisning som bør gjenspeiles i lærngsressursene: Elevmateriell og veiledningsmateriell.

      Fagseminar for læremiddelutviklere;

      2012-04-18 - .

    • Mossige, Margunn

      (2012)

      Skrivetrappa - et verktøy for lærerens vurdering på ungdomstrinnet.

      Hva har du lært på skolen i dag? / NY GIV;

      2012-03-27 - 2012-12-11.

    • Mossige, Margunn

      (2012)

      Lesestrategier i praksis og teori.

      Ny GIV og kurs som bygger på Ny GIV;

      2012-08-03 - 2012-12-10.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Skrivetrappa.

      Ny GIV - lærerskolering;

      2011-01-31 - 2011-12-14.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Lesestrategiar i praksis og teori.

      Ny GIV. Lærerskolering;

      2011-10-03 - 2011-12-14.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Lesing i alle fag med tolking av kartleggingsprøvar for 11. trinn.

      Kursdag;

      2011-08-26.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Lese- og skrivevansker.

      Ny GIV - lærerskolering;

      2011-01-31 - 2011-02-16.

    • Mossige, Margunn; Skjæveland, Kristine Gilje

      (2011)

      Lesing og læringsstrategier.

      Ny GIV - lærerskolering;

      2011-01-31 - 2011-02-16.

    • Mossige, Margunn; Heber, Ellen

      (2011)

      Kartlegging i lesing på 11. trinn - og hva så?.

      Kursdag;

      2011-04-29.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Lesing og leseutfordringer på ungdomstrinnet og i videregående skole.

      Kursdag Aust-Agder;

      2011-04-29.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Lesenavigasjon.

      Fagmøte ;

      2011-08-26.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Yrkesliv og lesing.

      Voksne og lesing;

      2011-03-24.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Hva vil det si å lese, og hva gjør vi når vi forstår?.

      Voksne og lesing;

      2011-03-24.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Hvordan hjelpe svake lesere?.

      Voksne og lesing;

      2011-03-24.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Læringsstrategier - for voksne.

      Faglipedagogisk studium for lærere som underviser voksne i lesing og skriving som grunnleggende ferdighet;

      2011-02-28 - 2011-03-01.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Tekst - for voksne som strever med lesing.

      Faglipedagogisk studium for lærere som underviser voksne i lesing og skriving som grunnleggende ferdighet;

      2011-03-01.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Lesing og literacy - teori og didaktikk.

      Faglipedagogisk studium for lærere som underviser voksne i lesing og skriving som grunnleggende ferdighet;

      2011-11-15 - 2011-11-16.

    • Mossige, Margunn

      (2011)

      Læringsstrategier. Hva ligger bak? Hvorfor er de effektive?.

      Lær å lære. Selvregulert læring.;

      2011-02-03 - 2011-09-28.

    • Mossige, Margunn; Christersson, Cesilie Helberg

      (2010)

      Kan vi gi elever på femte trinn læreboka og be dem lese den på egenhånd?.

      Spesialpedagogikk.

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 4.

      s.58-63.

    • Mossige, Margunn; Gjestsen, Åse Kathrine Berge

      (2010)

      Fagbok i bruk.

      Lesing er...;

      2010-05-01.

    • Mossige, Margunn; Gjestsen, Åse Kathrine Berge

      (2010)

      Fagbok i bruk - del 2.

      Lesing er...;

      2010-01-02.

    • Mossige, Margunn

      (2010)

      Fagbok i bruk.

      Lesing er...;

      2010-10-20.

    • Mossige, Margunn

      (2010)

      Lesing er.... grunnleggende ferdighet.

      Lesing er...;

      2010-10-19 - 2010-12-08.

    • Mossige, Margunn

      (2010)

      Når lesinga blir ekstra vanskelig - tiltak og kompensatoriske hjelpemidler.

      Lesing er...;

      2010-10-19 - 2010-12-08.

    • Mossige, Margunn

      (2010)

      Lese- og skrivevansker hos voksne. Teori og praktiske undervisningsopplegg.

      utenTitteltekst;

      2010-10-22.

    • Mossige, Margunn

      (2010)

      Hva lærere i alle fag i videregående skole bør vite om lesing.

      utenTitteltekst;

      2010-09-22 - 2010-09-26.

    • Mossige, Margunn

      (2010)

      Hva lærere i alle fag i videregående skole bør vite om lesing.

      Lesestrategier i yrkesfag og allmenne i videregående skole;

      2010-03-22 - 2010-04-27.

    • Mangen, Anne; Mossige, Margunn

      (2009)

      Hva skal vi med læreboka?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Mossige, Margunn

      (2009)

      Tekstanalyse som grunnlag for veiledning i skriving hos eldre elever og voksne med skrivevansker.

      Spesialpedagogikk.

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 6.

      s.32-41.

    • Mossige, Margunn

      (2009)

      Lesestrategier for eldre elever.

      Koz me txt;

      2009-01-13 - 2009-01-14.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Mossige, Margunn; Refvik, Linda; Muren, Solfrid S

      (2020)

      Lese- og skrivevansker.

    • Mossige, Margunn; Refvik, Linda

      (2019)

      Leseflyt.

    • Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Mossige, Margunn; Alfsvåg, Trude; Mathiesen Gilje, Trine; Meland, Anne Maren

      (2018)

      Språkløyper- Elever med stort læringspotensial.

    • Mossige, Margunn; Gilje, Trine Mathiesen

      (2018)

      Studieforberedt - kompetanseutviklingspakke i Språkløyper.

    • Mossige, Margunn

      (2018)

      Språkløyper.

    • Wahl, Hilde Terese; Brenne, Hilde; Midtgård Johansen, Jarle; Vikebø, Hilde; Mossige, Margunn

      (2017)

      Språkvansker (barnetrinnet).

    • Mossige, Margunn; Håland, Anne

      (2017)

      Å støtta elevane si skriving.

    • Mossige, Margunn; Ur Sæbø, Johanne

      (2017)

      Elever med IOP i de fleste fag.

    • Mossige, Margunn; Bentsen, Edle Inga

      (2017)

      Lese- og skrivevansker på 1. og 2. årstrinn.

    • Mossige, Margunn; Færevaag, Margaret Klepstad; Refvik, Linda; Bjerkan, Kirsten Meyer

      (2017)

      Språkvansker (barnehage).

    • Berge, Ingeborg Margrete; Mossige, Margunn; Skjæveland, Kristine Gilje

      (2016)

      "Å arbeide med læringsstrategier i yrkesfag" - Språkløyper.no.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Mossige, Margunn

      (2011)

      Drama, lesing og elevaktiv læring.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway