Hopp til hovedinnhold
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Oracy in year one: a blind spot in Norwegian language and literacy education?

      L1-Educational Studies in Language and Literature

      ISSN 1567-6617.

      Volum 19.

      s.1-20.

      DOI: 10.17239/L1ESLL-2019.19.01.09

    • Strand, Olaug; Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål

      (2017)

      Flerspråklige elevers leseresultater

      Universitetsforlaget

      s.75-95.

      DOI: 10.18261/9788215030258-2017-5

    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.; Aasen, Arne Johannes

      (2015)

      Fagovergripende og fagspesifikke kompetanser i fremtidens skole – en besøkelsestid for norskfaget?

      Norsklæreren

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 2.

      s.50-60.

    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.; Reikerås, Elin Kristi Lie

      (2014)

      Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen

      Fagbokforlaget

      s.65-90.

    • Wagner, Åse Kari H.; Walgermo, Bente Rigmor

      (2014)

      Flerspråklige barns språk- og leseutvikling

      Gyldendal Akademisk

      s.98-114.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Flerspråklighet er en stor og udiskutabel ressurs – men barnehagens og skolens ansvar er primært norsk

      Første steg

      ISSN 1504-1891.

      Volum 3.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      Barn med flere språk

      s.122-130.

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen; Oxborough, Gunn Helen Ofstad

      (2011)

      Lesefrø. Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i barnehagen

      Cappelen Damm Akademisk

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Hoel, Trude; Oxborough, Gunn Helen Ofstad

      (2010)

      Før lesing blir vrient. Arbeid med språkstimulering i fire Lesefrø-barnehager

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Det fins ikke lenger gode unnskyldninger for dårlige leseferdigheter blant minoritetselever

      Norsk tidsskrift for logopedi

      ISSN 0332-7256.

      Volum 2.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Les noms de lieux issus de l'implantation scandinave : le cas des noms en -tuit

      Publications du CRAHM

      s.241-252.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Approaching the skill of writing

      Elsevier

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Uppstad, Per Henning

      (2005)

      Minoritetsspråklige 10-åringers leseferdigheter i norsk skole (PIRLS 2001)

      ?

      Hefte 3.

      s.5-10.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Trier e' det sama så eg blir i august!: Navnet som utgangspunkt for kulturarbeid og språkutviklende aktiviteter

      s.112-118.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Vikingenes møte med Frankrike

      s.80-88.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Les noms de lieux scandinaves en Normandie à travers l'exemple des noms en -tuit et en -beuf

      ?

      Volum 37.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2000)

      Svar fra doktoranden, Åse Kari Hansen

      ?

      s.106-115.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2000)

      Forskningsdisiplinen onomastikk i undervisningsfaget nordisk – problemer og muligheter

      Nordica Bergensia

      ISSN 0804-5372.

      Volum 22.

      s.104-124.

    • Akselberg, Gunnstein; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2000)

      Norge [Namnekrønike for Noreg 1999]

      Namn och bygd

      ISSN 0077-2704.

      Volum 88.

      s.148-155.

    • Akselberg, Gunnstein; Wagner, Åse Kari Hansen

      (1999)

      Nordisk namnforskning 1998. 2.5. Norge

      Namn och bygd

      ISSN 0077-2704.

      Volum 87.

      s.122-130.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Nicolaisen, W.F.H.

      (1998)

      Noms de lieu normands d'origine scandinave: Quelles dimensions et perspectives offre l'étude des noms de lieu dans le domaine plurilinguistique?

      ?

      Volum 2.

      s.163-168.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Akselberg, Gunnstein; Nes, Oddvar

      (1997)

      Språkkontakt i gammalt koloniområde. Om ei gruppe av normanniske namn på -<I>tuit</I>

      ?

      Volum 14.

      s.21-38.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (1996)

      Språkkontakt i gammalt koloniområde

      s.28-41.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (1996)

      Navneforskning og nasjonsbygging. 1800-tallets forskning på nordiske språkminner i Normandie

      s.61-70.

  • Bøker og kapitler
    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Rongved, Elisabeth

      (2016)

      The national strategi for language, reading and writing 2016 - 2019

      s.120-135.

    • Hoel, Trude; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Læsefrø : sprogstimulering gennem læseaktiviteter i daginstitutioner

      Dansk Psykologisk Forlag

    • ESPENAKK, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      TRAS: Observasjon av språk i daglig samspill

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Strömqvist, Sven; Uppstad, Per Henning

      (2010)

      Den flerspråkiga människan. En grundbok om skriftspråklärande

    • Håland, Anne; Helgevold, Lise; Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen; Mangen, Anne

      (2008)

      Lesing er...

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Strömqvist, Sven; Uppstad, Per Henning

      (2008)

      Det flerspråklige mennesket En grunnbok om skriftspråklæring

      Fagbokforlaget

    • Særheim, Inge; Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Busetnadsnamn på -stadir: Rapport frå NORNAs 33.symposium på Utestein kloster 7. - 9. mai 2004

    • Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Grove, Hans; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2004)

      TRAS - Tidig registrering av språkutveckling. Handbok och schema

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2004)

      Hvordan leser minoritetsspråklige elever i Norge? En studie av minoritetsspråklige og majoritetsspråklige 10-åringers leseresultater og bakgrunnsfaktorer i den norske delen av PIRLS 2001

    • Solheim, Ragnar Gees; Tønnessen, Finn Egil; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Culturally balanced assessment of reading (c-bar)

    • Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Grove, Hans; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      TRAS: Tidlig registrering af sprogudvikling – en håndbog om sprog og sprogudvikling + TRAS – Tidlig registrering af sprogudvikling (registreringsskjema). Oversatt av Inge Post og Jan Katlev i samarbeid med Helen Nielsen

    • Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Grove, Hans; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      TRAS : Tidlig registrering av språkutvikling : Håndbok og registreringsskjema

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2000)

      Språkkontakt i gammelt koloniområde : en studie av normannerbosetningens stedsnavn, med særlig vekt på navnegruppa -tuit

  • Formidling
    • Hoel, Trude; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Wagner, Åse Kari H.

      (2020)

      Skolestart: Se til barnehagen!

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Håland, Anne; Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Hvordan utnytter norske 2.- trinnslærere potensialet i veileda lesing?

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Apprentissage de la lecture/écriture/oralité (littératie) pour les débutants (CP, CE1) en Norvège

    • Wagner, Åse Kari H.; Johanne Birgitte, Hovig

      (2019)

      PIRLS 2021, Progress in International Reading Literacy Study

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Two Teachers in the class: Le RCT et l´étude de cas

    • Wagner, Åse Kari H.; Ofstad, Gunn Helen

      (2019)

      LA TRANSITION DU JARDIN D'ENFANTS A L'ELEMENTAIRE EN NORVEGE. LANGUAGE ET LITTERATIE.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Two Teachers in the Class: Le RCT et l'étude de cas

    • Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Rammer for muntlighet i småskolen

    • Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2019)

      Conditons for orality in primary school

    • Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.

      (2018)

      Oracy in year one: A blind spot in Norwegian language and literacy education?

    • Strand, Olaug; Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål

      (2017)

      Flerspråklige elevers leseresultater i PIRLS 2016

    • Wagner, Åse Kari H.; Foldnes, Njål; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      På sporet - effekt av tidlig innsats for andrespråkselever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Færevaag, Margaret Klepstad; Bjerkan, Kirsten Meyer; Refvik, Linda; Wagner, Åse Kari H.

      (2017)

      Språkvansker (barnehage)

    • Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning

      (2017)

      På sporet – effekt av tidlig innsats for minoritetsspråklige elever med risiko for å utvikle lese- og skrivevansker.

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning; Skaftun, Atle

      (2017)

      Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?

    • Uppstad, Per Henning; Foldnes, Njål; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari H.

      (2016)

      Effect of early intervention for minority children at-risk for reading difficulties

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2015)

      Barns språkutvikling

    • Wagner, Åse Kari H.; Toft, Trond Egil

      (2015)

      Byråkratikrøll fra Giske

      Utdanningsnytt.no

    • Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.

      (2015)

      Språkløyper: Et helhetlig løft for språk, lesing og skriving 2016 - 2019

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2014)

      Hvordan videreutvikle dagens grunnleggende ferdigheter?

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2014)

      De nasjonale sentrenes tilleggsoppdrag for PPT.

    • Wagner, Åse Kari H.; Stangeland, Elisabeth Brekke

      (2014)

      Presentasjon av forskningsarbeid med utgangspunkt i språklig utvikling: 1) Flerspråklige barn, 2) Gutter og jenter, 3) Barn med svake vs barn med sterke språkferdigheter.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2014)

      Hvordan kan Lesesenteret støtte PP-tjenesten?

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2013)

      Barn med flere språk - utfordringer og tiltak. Fordypningskurs i regi av Stavangerprosjektet

    • Wagner, Åse Kari H.; Solheim, Oddny Judith; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning

      (2013)

      På sporet-prosjektet

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari H.

      (2013)

      Nei, ikke hold igjen!

    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.

      (2013)

      flerspråklige og enspråklige barn. Språklig og sosial fungering i barnehagen

    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.

      (2013)

      Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen

    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.

      (2013)

      Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen

    • Stangeland, Elisabeth Brekke; Wagner, Åse Kari H.; Reikerås, Elin Kristi Lie

      (2013)

      Enspråklige og flerspråklige barns språklige og sosiale fungering i barnehagen

    • Lundetræ, Kjersti; Wagner, Åse Kari H.

      (2013)

      Kamp om å få bli med

    • Frost, Jørgen; Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Stigen og edderkoppen – om det å kunne bygge bro mellom teoretiske oppfatninger av læring og utvikling

      nettbasert www.forebygging.no

    • Wagner, Åse Kari H.; Frost, Jørgen

      (2012)

      Faren ved å kaste stein i glasshus

      Dagbladet

      ISSN 0805-3766.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Det lærende barnet: 4-5-åringen. Språkutvikling – og observasjon med TRAS

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Viktigheten av å stimulere flerspråklige barns norsk

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      TRAS – og nyere forsknings- og utviklingsprosjekt. TRAS og flerspråklige barn

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Barn og unge med flere språk. Utfordringer og tiltak

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Lesesenterets ressurser og forskning

    • Wagner, Åse Kari H.; Toft, Trond Egil

      (2012)

      Å ikke prioritere norsk i barnehagen er uansvarlig

    • Reikerås, Elin Kristi Lie; Toft, Trond Egil; Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Barn leker og teller

      VG : Verdens gang

      ISSN 0805-5203.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      TRAS og flerspråklige barn

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2012)

      Barn med flere språk

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari H.; Begnum, Anne Charlotte

      (2011)

      Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn

    • Wagner, Åse Kari H.; Hoel, Trude

      (2011)

      Språkstimulering gjennom høgtlesingsaktiviteter - i barnehager med stor andel flerspråklige barn. Lesefrø-prosjektet

      s.133-138.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      Ordproduksjon

      s.90-97.

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      Førskolebarns språklige utvikling (4,5 år)

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      Barnet og språket

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      TRAS: Bakgrunn, innhold og erfaringer

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      TRAS og tilpasninger til ulike språk

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      Lesesenterets arbeid på barnehagefeltet

    • Wagner, Åse Kari H.

      (2011)

      Lesesenterets flerkulturelle perspektiv

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Le projet de Lesefrø: Comment stimuler la langue chez les enfants ? à partir de la lecture.Foredrag for Fredskorpsdelegasjon fra Madagaskar

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Språkutvikling i førskolealder

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Løge, Inger Kristine

      (2010)

      Multilingual children in the Stavanger project

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Flerspråklige barn i Stavanger-prosjektet

    • Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Er kartlegging av barns språk farlig?

      Utdanning

      ISSN 1502-9778.

      Volum 13.

      Hefte 13.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Kaltvedt, Elsa

      (2010)

      Stavangerprosjektet Det lærende barnet. Fagmøte for foreldre i Stavanger-prosjektet

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Førskolebarns språklige utvikling. 4-åringene. Stavangerprosjektet

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Barn med flere språk. Stavangerprosjekt-kurs

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Førskolebarns språklige utvikling. 4-åringene. Stavanger-prosjektkurs

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      TRAS. Tidlig registrering av språkutvikling

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen; Oxborough, Gunn Helen Ofstad

      (2010)

      Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn ? sett i lys av lesestimuleringsprosjektet Lesefrø

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Barns språkutvikling: Sammenhenger mellom språkutvikling i tidlig alder og seinere lesing og læring i skolen

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Hoel, Trude; Oxborough, Gunn Helen Ofstad

      (2010)

      Lesefrø. Del 2: Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i småbarnsavdelingen

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Innslag om språkstimulering voksne innvandrere

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Adoptivbarn og språk Fagmøte for medlemmer av Adopsjonsforum

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Hvordan stimulere til god språkutvikling ? for både Kari og Mohammed? (Gjesteforelesning v Fagdag for nyutdannede lærere.)

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Andreassen, Anne Brit

      (2010)

      Språk og lesing. Foredrag i anledning statsråd Kristin Halvorsens besøk ved Lesesenteret

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Hoel, Trude

      (2010)

      Lesefrø. Del 1: Språkstimulering gjennom leseaktiviteter i småbarnsavdelingen

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Effekten av språkstimulering i barnehager med stor andel minoritetsspråklige barn ? sett i lys av lesestimuleringsprosjektet Lesefrø

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Språkstimulering og lesing i barnehagen

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Språkstimulering og lesing i barnehagen

    • Hoel, Trude; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2010)

      Språkstimulering og lesing i barnehagen

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Kultur for lesing i barnehager med stor andel minoritetsspråklige

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Førskolebarns språklige utvikling - 3-4 år

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Barn og unge med flere språk, og lesing når norsk ikke er morsmålet

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Førskolebarns språklige utvikling. 3-4 år

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Lesing når norsk ikke er morsmålet

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Kultur for lesing i barnehagen. Om Lesefrø

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Kultur for lesing i barnehager med stor andel minoritetsspråklige

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Adopterte barn og språk

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Joie de lire - Comment dévélopper la langue maternelle chez les enfants à l'école

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Lesefrø-seminar 2. (Kveldsseminar for Lesefrø-barnehagene og samarbeidsbibliotekene.)

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Joie de lire - Comment dévélopper la langue maternelle chez les enfants à l'école

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Førskolebarns språklige utvikling - 3-4 år

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Barn og unge med flere språk, og lesing når norsk ikke er morsmålet. Halvdagskurs for lærere i Klepp

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Lesefrø-seminar 2. (Kveldsseminar for Lesefrø-barnehagene og samarbeidsbibliotekene.)

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Språkstimulering, fortelling og høgtlesing. Om prosjektene BOKTRAS og LESEFRØ. Foredrag ved fagdag for øvingslærere

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Kultur for lesing i barnehagen. Om prosjektene BOKTRAS og LESEFRØ

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Lesefrø ? Boka som språkstimulerende aktivitet i barnehager med stor andel minoritetsspråklige

      ?

      Volum 17.

      s.3-8.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Om noen av de barna som vi bør være spesielt oppmerksomme på når det gjelder språkutvikling

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Utenlandsadopterte barn og språklig mestring. Foredrag ved Logopediens dag

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      L'importance de la langue maternelle dans l'enseignement

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Lesefrø-seminar 2. (Kveldsseminar for Lesefrø-barnehagene og samarbeidsbibliotekene.)

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2009)

      Kultur for lesing i barnehagen. Om prosjektene BOKTRAS og LESEFRØ

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Språkstimulering gjennom leseaktiviteter

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Språkstimulering gjennom leseaktiviteter

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Wagner, David-Alexandre

      (2008)

      God morgen Norge - Innslag om adopsjon og spørsmål fra barn

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Uppstad, Per Henning

      (2008)

      Det flerspråklige mennesket

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Hva skjer når barn får nytt morsmål?

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Utenlandsadopterte barn og språk

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Barn med flere språk

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Lesefrø

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Adoptivbarn og språk

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Kultur for lesing i barnehagen

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2008)

      Kultur for lesing i barnehagen

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Hoel, Trude

      (2006)

      TRAS og barns språkutvikling

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Språk og språkutvikling hos minoritetsspråklige barn

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Språk 4: Språk og språkutvikling hos minoritetsspråklige barn

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Hva er TRAS, og hvorfor er det viktig å observere og stimulere førskolebarns språkutvikling?

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Språk og språkutvikling hos minoritetsspråklige barn

    • Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      The doubling of consonants in a text-writing task

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Røskeland, Marianne

      (2006)

      Tror du dine egne øyne?

    • Røskeland, Marianne; Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Røskeland, Marianne

      (2006)

      Tror du dine egne øyne

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen; Solheim, Oddny Judith; Røskeland, Marianne

      (2006)

      Tror du dine egne øyne?

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Minoritetsspråklige elever som faller mellom mange stoler Joron Pihls Etnisk mangfold i skolen : Det sakkyndige blikket

      ?

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2006)

      Tospråklige barnehagebarn

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Adoptivbarn - språk, lesing, læring

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Minoritetsspråklige elever og lesing – med bakgrunn i PIRLS 2001

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Hvorfor leser ikke minoritetsspråklige 10-åringer bedre?

      ?

      Volum 1.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Tidlig registrering av språkutvikling (TRAS)

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2005)

      Tanker om mulige prosjekter vedrørende TRAS og minoritetsspråklige barn

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2004)

      Språk og lesing: Arv er langt fra alt!

      ?

      Volum 2.

    • Akselberg, Gunnstein; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Nordisk namnforskning 2002: Litteraturkrönika: Norge

      Namn och bygd

      ISSN 0077-2704.

      Volum 91.

      s.120-127.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Språk og lesing: Arv er langt fra alt!

      Adopsjonsforum

      ISSN 0802-7617.

      Volum 5.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Bilingual literacy: narrative performance in bilingual students

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Peder Gammeltoft: The place-name element bólsta&#273;r in the North Atlantic area

      ?

      Volum 37.

      s.113-119.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2003)

      Språk og lesing: Arv er langt fra alt!

      Adopsjonsforum

      ISSN 0802-7617.

      Volum 5.

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Uppstad, Per Henning

      (2003)

      ScriptLog – a new approach to Writing Processes

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Tospråklige: Læringsfortrinnet som blir en byrde?

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Språkkompetanse, lesing og skriving hos personer med norsk som andrespråk

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Språkets verdi i et flerkulturelt samfunn

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Språkets verdi i et flerkulturelt samfunn

      ?

      Hefte 1.

      s.1-3.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2002)

      Nordisk namnforskning 2001: Litteraturkrönika: Norge

      ?

      Volum 90.

      s.146-153.

    • Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2001)

      TRAS - Tidlig registrering av språkutvikling

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2001)

      Tospråklige elever og leseferdighet: Et forskningsprosjekt i tilknytning til leseundersøkelsen PIRLS

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (2001)

      Å vokse opp med to språk

    • Wagner, Åse Kari Hansen; Akselberg, Gunnstein

      (2001)

      Nordisk namnforskning 2000: Litteraturkrönika: Norge

      ?

      Volum 89.

      s.127-136.

    • Uppstad, Per Henning; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2001)

      Norsk som andrespråk og andrespråksperspektivet i norskfaget

    • Akselberg, Gunnstein; Wagner, Åse Kari Hansen

      (2000)

      Nordisk namnforskning 1999. 2. Litteraturkrönika, 2.5 Norge

      Namn och bygd

      ISSN 0077-2704.

      s.148-155.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (1998)

      Analyse av stedsnavn i gammelt språkkontaktområde. En metodediskusjon

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (1998)

      Lucien Musset. Nordica et Normannica. Recueil d'études sur la Scandinavie ancienne et médiévale, les expéditions des Vikings et la fondation de la Normandie [...]

      Namn och bygd

      ISSN 0077-2704.

      Volum 86.

      s.173-176.

    • Wagner, Åse Kari Hansen

      (1996)

      Forskningsfaget navnegransking

  • Kunstnerisk produksjon
    • Wagner, Åse Kari H.

      (2017)

      Film: Lese- og skrivevansker: Fins det risikotegn vi kan se etter allerede i barnehagealder?

    • Færevåg, Margaret Klepstad; Wagner, Åse Kari H.; Bjerkan, Kirsten Meyer; Rege, Elisabeth

      (2017)

      Språkvansker i barnehagen

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway