Hopp til hovedinnhold
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Vatne, Bente; Søndenå, Kari

      (2020)

      Subjectivity and change in process of supervision.

      Dialogic Pedagogy: An International Online Journal

      ISSN 2325-3290.

      Volum 2020.

      Hefte 8.

      s.45-59.

      DOI: 10.5195/DPJ.2020.304

    • Marlow, Mira Aurora; Søndenå, Kari

      (2019)

      Sosialpedagogikk i lys av endrede historiske og kulturelle vilkår --- tid for fornyelse. I: Sosialpedagogiske perspektiver.

      Universitetsforlaget

      ISBN 9788215033501.

      s.16-26.

    • Søndenå, Kari

      (2018)

      Sosialpedagogiske refleksjonar - å tenke saman med Paul Natorp, Hannah Arendt og Mikael Bakhtin. I: Sosialpedagogikkens mangfold.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245023169.

      s.135-153.

    • Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail

      (2017)

      Pre-teksten sin rolle i rettleiing av nyutdanna profesjonsutøvarar - ei kronotopisk analyse.

      UNIPED

      ISSN 1500-4538.

      Volum 40.

      Hefte 4.

      s.374-385.

      DOI: 10.18261/issn.1893-8981-2017-04-08

    • Bjerkholt, Eva; Ødegård, Elin; Søndenå, Kari; Hjardemaal, Finn R.

      (2014)

      Hvordan kan veiledningssamtaler åpne for kritisk tenkning?.

      UNIPED

      ISSN 1500-4538.

      Volum 37.

      Hefte 4.

      s.19-31.

      DOI: 10.3402/uniped.v37.23814

    • Søndenå, Kari; Solberg, Mariann

      (2013)

      Danningsfundert rettleiing – utvida tenking og kraftfulle refleksjonar. I: Pedagogisk veiledning.

      Gyldendal Akademisk

      ISBN 978-82-05-44709-7.

      s.42-53.

    • Søndenå, Kari

      (2009)

      Absolutt veiledning : om ontologisk kvalitet og elastisk refleksjon. I: Veiledningskvalitet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-01374-9.

      s.17-29.

    • Brekke, Mary; Søndenå, Kari

      (2008)

      Teacher Education Didactics in the North - en introduksjon av hovedprosjekt og første fase. I: Ulikheter i erfart lærerliv - sett med nordiske studentøyne.

      Eureka forlag

      ISBN 9788273891266.

    • Søndenå, Kari

      (2007)

      Reflektionen, dialogen och demokratiet. I: Handledning i pedagogiskt arbete.

      Studentlitteratur AB

    • Søndenå, Kari

      (2007)

      Reflektion och handledning i lärarutbildningens praktik. I: Reflektion och praktik i läraryrket.

      Studentlitteratur AB

    • Søndenå, Kari

      (2006)

      Teksten arbeider - om forsøket på å skrive levd - i levande live. I: Brekke, M (red): Å begripe teksten - om grep og begrep i tekstanalyse.

      Cappelen Damm Høyskoleforlaget

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Tradition and trancendence Nordic Journal of Teaching and Learning ... for Practitioners and Researchers.

      ?

      Volum 12.

      Hefte 1.

      s.5-24.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Doktorgrad i Göteborg.

      Barnehagefolk

      ISSN 1500-6905.

      Volum 18.

      Hefte 2.

      s.19-21.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Ad paedagogum - didaktisk refleksjon som dialog mellom fortid og framtid.

      s.9-12.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Veiledning i lærerutdanning? Alle kan jo det!.

      ?

      Volum 3.

  • Bøker og kapitler
    • George, Elizabeth Onyedikachi

      (2020)

      ‘Voices’ of Professionals Working with Internally Displaced Children in Nigeria.

    • Bjørknes, Linda Elisabeth; Delås, Grethe Marit; Gradovski, Mikhail; Haaland, Joakim Jiri; Lone, Arvid; Paulsen, Erik; Søndenå, Kari

      (2018)

      Sosialpedagogikkens mangfold.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245023169.

    • Søndenå, Kari

      (2013)

      Danningens oppmerksomhet - om ansvar for vår felles verden. I: Til barnas beste : veier til omsorg og lek, læring og danning.

      Gyldendal Akademisk

      ISBN 978-82-05-42555-2.

      s.172-196.

    • Brekke, Mary; Søndenå, Kari

      (2009)

      Veiledningskvalitet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-01374-9.

    • Brekke, Mary; Bjarnadottir, Ragnhildur; Nielsen, Pauli; Søndenå, Kari; Nielsen, Pauli

      (2008)

      Læreraliv sum nordurlendsk lesandi siggja tad.

      ISBN 9789991881805.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Kraftfull refleksjon i lærarutdanninga.

      Abstrakt forlag

      ISBN 8279350594.

    • Søndenå, Kari

      (2003)

      Tradition and transcendence - a consideration of the need for elvises and madonnas in higher education.

      ISBN 9513913805.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Tradisjon og Transcendens - ein fenomenologisk studie av refleksjon i norsk førskulelærarutdanning.

      Acta Universitatis Gothoburgensis

      ISBN 9173464279.

      Hefte 175.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Ad paedagogum - didaktisk refleksjon som dialog mellom fortid og framtid.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Ein gong førskulelærar- alltid førskulelærar?.

    • Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar; Søndenå, Kari; Øie, Anne

      (1991)

      Pedagogisk veiledning i barnehagen. Rapport om planlegging og avviklingen av Barne- og Familiedepartementets første kurs for kursledere..

  • Formidling
    • Vatne, Bente; Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail

      (2019)

      Staging subjectivity in bachelor thesis.

    • Vatne, Bente; Søndenå, Kari; Gradovski, Mikhail

      (2018)

      Students' professional agency in Early Childhood Teacher Education (ECTE)..

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari; Lee, Anne

      (2017)

      A new approach to understanding quality in supervision.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari; Lee, Anne

      (2017)

      Developing Doctoral Supervision: Evaluaring av Veilederutviklingskurset ved UiA, NORD, og UiS, og "Train the trainers" pilot ved UiS.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari

      (2017)

      Analysis of Ethical Challenges in Supervision of PhD candidates using the Concept of Chronotope.

    • Gradovski, Mikhail; Søndenå, Kari

      (2015)

      Aesthetical object and meaning-making activity behind the creation of pre- and post-texts in the mentoring practice.

    • Bjerkholt, Eva; Hjardemaal, Finn R.; Søndenå, Kari; Ødegård, Elin; Jordell, Karl Øyvind

      (2013)

      How to understand the phenomenon of a common metaphore for two different fields as supervision and life word research interview.

    • Søndenå, Kari; Kimerud, Anne Torill; Jørgensen, Åse Elisabeth; Vala, Heidi Østland; Hansen, Wibekke

      (2012)

      Rousseau med mål og mening 300 år etter - Er historien bare til pynt?.

    • Søndenå, Kari

      (2011)

      Rom for danning?.

    • Søndenå, Kari; allern, marit

      (2010)

      Quality enchanchement in University teaching as means of curricula reforms?.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Reflection in professional work.

    • Østerhaug, Reidar S.; Søndenå, Kari

      (2010)

      Social Pedagogy - a core subject through bachelor, master and PhD studies at the University of Stavanger, Norway.

    • Allern, Marit; Søndenå, Kari

      (2010)

      Quality Enhancement in University Teaching as Means of Curricula Reforms?.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Subjektskaping.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Det profesjonelle objekt i sosialpedagogikken, profesjon og faglig utvikling.

    • Østerhaug, Reidar S.; Søndenå, Kari

      (2010)

      Social Pedagogy - a core subject through Bachelor, Master and PhD studies at the University of Stavanger, Norway.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Go visiting Hannah Arendt.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Ethics and Democracy in Professional Work.

    • Søndenå, Kari

      (2010)

      Refleksjon og skriving.

    • Worum, Kirsten Sivertsen; Søndenå, Kari

      (2009)

      Dialog om refleksjon i veiledning.

    • Søndenå, Kari

      (2006)

      I Sokrates sine fotespor - filosofering med barn.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Søndenå, Kari

      (2006)

      Kollektiv refleksjon. Om "skravl" som grunnlag for demokratisk personalsamarbeid.

      Barnehagefolk

      ISSN 1500-6905.

      Hefte 1.

    • Søndenå, Kari

      (2005)

      mentorverksemd.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Fn-konvensjonens barnerettigheter sett utifrå eit dobbeltperspektiv på barn.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Educational nausea and didactic immanence in teacher education.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      Learning minus Lived Body - Some one and Some Thing at Risk.

    • Søndenå, Kari

      (2004)

      FN-konvensjonens barnerettigheter sett utifrå eit dobbeltperspektiv på barn.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Kompleksiteten i kjønn i utdanning og yrke.

    • Søndenå, Kari

      (2002)

      Kunnskapens tre og UiS.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Søndenå, Kari

      (1999)

      Refleksofi i førskulelærarutdanninga - forskjellige refleksjonsoppfatningar sine ulike konsekvensar.

    • Søndenå, Kari

      (1998)

      Foredrag på konferanser i mai/september.

    • Søndenå, Kari

      (1998)

      Deltagelse i paneldebatt om pedagogisk veiledning.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Bokanmeldelse: "Den Integrerende Baggrund. Kompleksitet og integrasjon i pedagogisk arbejde med børn." av Daniella Ceccher.

      Pedagogisk Bokorm

      ISSN 0800-2681.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Samtale med utgangspunkt i situasjonen som nytilflytta hjemmeværende småbarnsmor på Svalbard.

    • Søndenå, Kari

      (1996)

      Bokanmeldelse:"Mangfoldets pedagogiske muligheter: en metode for utvikling av barns evne til å forstå omverdenen" av Elisabet Doverborg og Ingrid Pramling.

      Pedagogisk Bokorm

      ISSN 0800-2681.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway