Anne Elisabeth Dahle
Ekstern
Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking
Ekstern
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Dahle, Anne Elisabeth
(2022)
Relations between reading skill level in fifth grade and functional language skills at toddler age.
European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X.
Gunnerud, Hilde Lowell; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Dahle, Anne Elisabeth
(2018)
The influence of home language on dual language toddlers’ comprehension in Norwegian.
European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X.
Volum 26.
Hefte 6.
s.833-854.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine
(2018)
Co-existing weak language skills and weak social skills in 33-months-old Norwegian children referred to the School Psychology Service for Language difficulties or social difficulties.
European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X.
Volum 26.
Hefte 6.
s.909-926.
Dahle, Anne Elisabeth; Knivsberg, Ann-Mari
(2014)
Internalizing, externalizing and attention problems in dyslexia.
Scandinavian Journal of Disability Research
ISSN 1501-7419.
Volum 16.
Hefte 2.
s.179-193.
Dahle, Anne Elisabeth; Knivsberg, Ann-Mari
(2012)
Problematferd ved alvorlig og moderat dysleksi. I: Skriv! Les!.
Akademika forlag
ISBN 978-82-519-2870-0.
s.255-269.
Dahle, Anne Elisabeth
(2011)
Sliter med mer enn dysleksi.
UniverS : magasin for Universitetet i Stavanger
Hefte 3.
Knivsberg, Ann-Mari; Dahle, Anne Elisabeth; Andreassen, Anne Brit
(2010)
Dysleksi - men ikke "bare" det - fokus på tilleggsvansker av atfersmessig art.
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Volum 75.
Hefte 4.
s.38-45.
Dahle, Anne Elisabeth; Knivsberg, Ann-Mari; Andreassen, Anne Brit
(2010)
Coexisting problem behaviour in severe dyslexia.
Journal of Research in Special Educational Needs
ISSN 1471-3802.
Dahle, Anne Elisabeth
(2003)
Ordlesing fundamentet for god leseferdighet. I: Lese- og skriveutvikling Fokus på grunnleggende ferdigheter.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2002)
Hva betyr fonologiske og ortografiske ferdigheter for leseferdighet i 2. klasse?. I: Høgskolen i Stavanger, Spespedtorget (se nettadresse).
Dahle, Anne Elisabeth
(2001)
Leseboka i endring med fokus på lærerrollen.
?
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Egil
(2001)
Leseopplæring i grunnskolen Lærerutdanningens ansvar.
?
Dahle, Anne Elisabeth; Nøttaasen Gabrielsen, Nina; Skaathun, Astrid
(2016)
Når skriftspråket blir utfordrende. Utvikling, kartlegging og tiltak på begynnertrinnene.
ISBN 978-82-7649-082-4.
Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Dysleksi og svake regneferdigheter. I: Dysleksivennlig skole.
ISBN 978-82-90503-12-8.
s.152-155.
Dahle, Anne Elisabeth
(2011)
Problematferd ved dysleksi. Svake regneferdigheter ved dysleksi.
ISBN 978-82-7644-470-4.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2009)
Obligatorisk kartleggingsprøve. Kartlegging av leseferdighet 1. årstrinn.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2009)
Obligatorisk kartleggingsprøve. Kartlegging av leseferdigheit. 1. årssteget Del 1: Lærarrettleiing.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2009)
Idéhefte. Kartlegging av leseferdigheit 1. og 2. årssteget.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid; Begnum, Anne Charlotte
(2009)
Rapport til Utdanningsdirektoratet "Kartlegging av leseferdighet" 1. årstrinn, våren 2009.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2009)
Obligatorisk kartleggingsprøve. Kartlegging av leseferdigheit 1. årssteget.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid; Begnum, Anne Charlotte
(2009)
Rapport til Utdanningsdirektoratet "Kartlegging av leseferdighet" 2. årstrinn, våren 2009.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2009)
Idéhefte. Kartleggign av leseferdighet. 1. og 2. årstrinn.
Dahle, Anne Elisabeth
(2009)
Word decoding skills, mathematical skills and AD/HD problems. I: Proceedings of the 4th Nordic Research Conference on Special Needs Education in Mathematics.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2009)
Obligatorisk kartleggingsprøve. Kartlegging av leseferdighet. 1. årstrinn. Del 1: Lærerveiledning.
Dahle, Anne Elisabeth; Skaathun, Astrid; Gabrielsen, Nina Nøttaasen
(2008)
Obligatorisk kartleggingsprøve Kartlegging av lesedugleik på 2. årssteget, del 2.
Dahle, Anne Elisabeth; Skaathun, Astrid; Gabrielsen, Nina Nøttaasen
(2008)
Obligatorisk kartleggingsprøve Kartelgging av leseferdighet på 2. årstrinn, del 2 Idéhefte.
Dahle, Anne Elisabeth
(2008)
Word decoding skills mathematical skills and AD/HD-problems. I: British Dyslexia assosiation Dyslexia: making Links.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2007)
Revisjon av Kartlegging i løesing. 2. klasse. Delrapport.
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Nina Nøttaasen; Skaathun, Astrid
(2007)
Revisjon av Kartlegging i lesing. 2. klasse. Delrapport.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2004)
Leseutvikling og leseferdighet i 4. klasse med fokus på effektiv trening for svake lesere.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2003)
Forskningsrapport Solaprosjektet 2002-2003: Leseutvikling og leseferdighet i 3. klasse med fokus på svake leseres utvikling.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2002)
Forskningsrapport Solaprosjektet 2001-2002: Lese- og skriveopplæring: Kartlegging og vurdering av leseferdighet i 2. klasse.
Austad, Ingolv; Dahle, Anne Elisabeth
(2001)
Evaluering av signalprosjektet Troll i ord.
Dahle, Anne Elisabeth
(2000)
Norsk leseopplæring fra 1974 til 2000, en positiv utvikling?.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine; Joner, Maya Dybvig
(2018)
Språklig og sosial kompetanse hos barn med språklige utfordringer.
Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Buch-Iversen, Ida
(2018)
Betydningen av ordavkoding og vokabular for leseforståelse på 5. trinn.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine
(2017)
Sammenheng mellom språkvansker og sosiale vansker hos barn som er meldt til Pedagogisk Psykologisk Tjeneste (PPT) i barnehagealder.
Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Buch-Iversen, Ida
(2017)
Ferdigheter i ordavkoding og vokabular hos 10 år gamle svake, middels og sterke lesere.
Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Buch-Iversen, Ida
(2017)
Ferdigheter i ordavkoding og vokabularhos 10 år gamle svake, middels og sterke lesere.
Dahle, Anne Elisabeth; Buch-Iversen, Ida; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2017)
Ordavkoding og vokabular hos 10 år gamle svake, middels og sterke lesere.
Dahle, Anne Elisabeth; Buch-Iversen, Ida; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2017)
Ordavkoding og vokabular hos 10 år gamle svake, middels og sterke lesere.
Bentsen, Edle Inga; Dahle, Anne Elisabeth
(2016)
Bokstavprøve.
Dahle, Anne Elisabeth; Bentsen, Edle Inga
(2016)
Tidlig kartlegging og kartleggingsprøvers kvalitet.
Dahle, Anne Elisabeth; Bentsen, Edle Inga
(2016)
Vurdering og oppfølging av kartleggingsresultater.
Dahle, Anne Elisabeth; Bentsen, Edle Inga
(2016)
Obligatoriske kartleggingsprøver i lesing for 1. til 3. trinn.
Gjestsen, Åse Kathrine; Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Stavestrategier hos barn på 2. trinn som både har svak ordavkoding og svak staveferdighet .
Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Obligatoriske kartleggingsprøver for 1., 2. og 3. trinn.
Helgevold, Lise; Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Erfaring ved implementering av observasjons- og veiledeningsmateriellet Leselos.
Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Kartlegging av lese- og regneferdighet, Stavangerprosjektet.
Gjestsen, Åse Kathrine; Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Stavestrategier hos barn på 2. trinn som både har svak ordavkoding og svak staveferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine
(2015)
Barn som henvises til PPT i barnehagealder- Hvordan var deres språklige og sosiale kompetanse ved 2 år og 9 måneder? .
Halsne, Elly; Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Kartlegging av språk i tidlig alder.
Aven, Lene; Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Hva mestrer de svakeste staverne? Staveferdigheter og stavefeil blant 2. trinnselever med svake staveresultater. .
Gjestsen, Åse Kathrine; Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Kartlegging med nasjonale prøver i lesing og regning.
Dahle, Anne Elisabeth
(2015)
Bruk av obligatoriske kartleggingsprøver i lesing.
Gunnerud, Hilde Lowell; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk.
Gunnerud, Hilde; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine
(2015)
Barn henvist PPT i barnehagealder- Hvordan var deres språklige og sosiale kompetanse ved 2 år og 9 måneder? .
Gunnerud, Hilde Lowell; Dahle, Anne Elisabeth; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hjemmespråkets betydning for flerspråklige barns utvikling av språkforståelse på norsk..
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine
(2014)
Språklig og sosial kompetanse hos 2 ½ åringer som er henvist til PPT.
Reikerås, Elin Kristi Lie; Dahle, Anne Elisabeth
(2014)
Stavanger prosjektet - Det lærende barnet. Om prosjektet og skolenes bidrag.
Dahle, Anne Elisabeth; Løge, Inger Kristine
(2014)
Children at risk relaation between language difficulties and social interaction difficulties.
Dahle, Anne Elisabeth
(2013)
Kartlegging av leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2013)
Elever med lese- og skrivevansker.
Dahle, Anne Elisabeth
(2013)
Kartlegging av leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2013)
Elever med lese- og skrivevansker.
Reikerås, Elin Kristi Lie; Dahle, Anne Elisabeth; Bjørg, Jølbo
(2013)
Stavangerprosjektet-Det lærende barnet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2013)
Vanlige tilleggsvansker ved dysleksi.
Dahle, Anne Elisabeth
(2013)
Stavangerprosjektet: Skoledelen Risikoprosjektet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Språk-, lese- og skriveutvikling.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Kartleggingsprøver på 1. 2. og 3. trinn.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Psykiske problemer ved dysleksi.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Vurdering av orddiktater, Hvilken informasjon kan en enkel orddiktat gi?, Casestudie.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Vurdering av orddiktater, Hvilken iinformasjon kan en enkel ordlesingsoppgave gi?, Casestudie.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Intervensjon ved dysleksi.
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Volum 09.
s.34-44.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
kartleggingsprøvene på 1. og 2. trinn som pedagogisk verktøy.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Kartlegging, screening, Kartlegging av elever med vansker, Ortografiske ferdigheter, Foreldreperspektivet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Språk-, lese- og skriveutvikling.
Dahle, Anne Elisabeth
(2012)
Kartlegging ,screening, Kartlegging av elever med vansker, Ortografiske ferdigheter.
Knivsberg, Ann-Mari; Dahle, Anne Elisabeth
(2011)
Stavangerprosjektet Det lærende barnet. Et samarbeidsprosjekt mellom Universitetet i Stavanger og Stavanger kommune.
Dahle, Anne Elisabeth
(2011)
Alvorlig dysleksi og problematferd.
Rom for læring
ISSN 1891-5922.
Volum 3.
Dahle, Anne Elisabeth; Knivsberg, Ann-Mari
(2011)
Problematferd ved alvorlig og ved moderat grad av dysleksi.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkel ordlesingsoppgave gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Organisering av spesialundervisning.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Organisering av spesialundervisning.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkle orddiktat gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av ortografiske ferdigheter i dialog med eleven.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkle orddiktat gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av lese- og skriveferdigheter til elever som strever.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Organisering av spesialundervisning.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av lese- og skriveferdigheter til elever som strever.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av ortografiske ferdigheter i dialog med eleven.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av lese- og skriveferdigheter til elever som strever.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkle orddiktat gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Organisering av spesialundervisning.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av ortografiske ferdigheter i dialog med eleven.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkle orddiktat gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av ortografiske ferdigheter i dialog med eleven.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkel ordlesingsoppgave gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkel ordlesingsoppgave gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Hvilken informasjon kan en enkel ordlesingsoppgave gi?.
Dahle, Anne Elisabeth
(2010)
Kartlegging av lese- og skriveferdigheter til elever som strever.
Dahle, Anne Elisabeth
(2009)
Jenters og gutters leseferdigheter.
Dahle, Anne Elisabeth
(2009)
Jenters og gutters leseferdighet.
Dahle, Anne Elisabeth
(2008)
Word decoding skills, mathematical skills and AD/HD-problems.
Dahle, Anne Elisabeth; Stuestøl, Liv Caroline
(2007)
Leseopplæring og leseutvikling.
Dahle, Anne Elisabeth
(2007)
Word decoding skills, mathematical skills and AD/HD problems.
Dahle, Anne Elisabeth
(2007)
Word decoding skills, mathematical skills and AD/HD problems.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Symptomer på vansker i staving.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
En skolehistorie.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Kartlegging av ortografiske ferdigheter.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Oppfølging av lese- og skrivevansker.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Dysleksi.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Dysleksi.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
En skolehistorie.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Symptomer på vansker i staving.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Kartlegging av ortografiske ferdigheter.
Dahle, Anne Elisabeth
(2006)
Oppfølging av elever med lese- og skrivevansker.
Dahle, Anne Elisabeth
(2005)
Symptomer på vansker i skriving Analyse av feilskriving ved ordskriving.
Dahle, Anne Elisabeth
(2004)
Utfrodringer knyttet til den første leseopplæringen.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2004)
Intensivt treningsopplegg for svake lesere gir effekt!.
?
Volum 1.
s.5-6.
Dahle, Anne Elisabeth
(2002)
Det viktige begynnerleseverket.
?
s.67-69.
Dahle, Anne Elisabeth
(2001)
Hva er god begynneropplæring i lesing?.
?
Dahle, Anne Elisabeth; Gabrielsen, Egil
(2001)
Kan nyutdannede lærere lære elevene å lese?.
?
Dahle, Anne Elisabeth
(2001)
Leseboka i et historisk perspektiv, med fokus på lærerrollen.
Dahle, Anne Elisabeth
(2001)
Lærebokas plass i leseopplæringen.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2004)
Kartlegging av lese- og skrivevansker.
Oftedal, Marit Petersen; Dahle, Anne Elisabeth
(2004)
Forebygging av lese- og skrivevansker.