Hopp til hovedinnhold

Åse Dagmar Knaben

Ekstern sensor

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for barnehagelærerutdanning
HL K-264
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Knaben, Åse Dagmar; Abrahamsen, Gerd Randi

      (2021)

      Mannlige pedagogiske lederes syn på sin profesjonelle identitet og yrkesrolle i barnehagen .

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 105.

      Hefte 2.

      s.118-130.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2021-02-02

    • Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

      (2021)

      Untapped Potential for Professional Learning and Development: Kindergarten as a Learning Organization.

      International Journal of Early Childhood

      ISSN 0020-7187.

      s.1-16.

      DOI: 10.1007/s13158-021-00303-w

    • Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

      (2021)

      Barnehagen - en lærende organisasjon? Styreres forståelser av en lærende organisasjon og kjennetegn ved en lærende barnehage.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 105.

      Hefte 4.

      s.397-408.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2021-04-04

    • Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Tungland, Inger Benny Espedal; Alvestad, Marit

      (2020)

      Pedagogy and interdisciplinarity: Research on the reformed kindergarten teacher education (KTE) in Norway.

      Cogent Education

      ISSN 2331-186X.

      Volum 6.

      Hefte 1.

      s.1-14.

      DOI: 10.1080/2331186X.2019.1707519

    • Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

      (2019)

      Pendling mellom utdanning og arbeid. Hvordan former barnehagelærerutdanningen deltidsstudenter som yrkesutøvere?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 103.

      Hefte 02-03.

      s.96-107.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2019-02-03-09

    • Knaben, Åse Dagmar; Abrahamsen, Gerd Randi

      (2017)

      Pedagogiske lederes yrkesstabilitet.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 101.

      Hefte 4.

      s.352-363.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2017-04-07

    • Alvestad, Marit; Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Berner, Karin

      (2017)

      Barns fortellinger om lek i barnehagen i en tid preget av moderne medier.

      Norsk pedagogisk tidsskrift

      ISSN 0029-2052.

      Volum 101.

      Hefte 1.

      s.31-44.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2017-01-04

    • Knaben, Åse Dagmar

      (2017)

      Barnehagelærerstudenters begynnende profesjonelle identitetsutvikling. I: Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-02680-0.

      s.171-184.

  • Bøker og kapitler
    • Jernes, Margrethe; Meland, Aud Torill; Knaben, Åse Dagmar; Martinsen, Marianne Torve; Brathagen, Kjersti

      (2015)

      Rapport fra SAK-prosjekt i region Sørvest.

    • Knaben, Åse Dagmar

      (2010)

      Identity Formation of Women in Leadership Positions in Corporate America: Three Journeys to Top Leadership Positions.

  • Formidling
    • Sageidet, Barbara Maria; Byrkjeland, Hallgjerd; Hempel, Kari Guttormsen; Knaben, Åse Dagmar

      (2021)

      Perspectives on ‘children and belonging’ in Stavanger, Norway.

    • Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Espedal Tungland, Inger Benny; Alvestad, Marit

      (2020)

      Pedagogikk og tverrfaglighet: forskning på den reformerte barnehagelærerutdanningen (BLU) i Norge.

    • Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Tungland, Inger Benny Espedal; Alvestad, Marit

      (2017)

      Pedagogy in the Knowledge Areas in the New Norwegian Preschool Teacher Education.

    • Alvestad, Marit; Knaben, Åse Dagmar

      (2013)

      "Leken er barnas liv - en måte å være på" - Førskolelærere om lek i barnehagen.

    • Knaben, Åse Dagmar

      (2013)

      En case om sårbarhet, det personlige i det profesjonelle.- et psykososialt perspektiv.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway