Hopp til hovedinnhold

Åsmund Hennig

Førsteamanuensis

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG O-260
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Hennig, Åsmund; Eriksen, Kristin

      (2021)

      Opplevelse og utforsking : Litterære samtaler i praksis.

      Gyldendal Akademisk

      ISBN 9788205546349.

    • Hennig, Åsmund

      (2020)

      Litterær faglighet i en samtale om Roy Jacobsens novelle ”Brønnen”. Formativ vurdering av en litterær samtale gjennomført av elever på tiende trinn.

      Learning Tech -Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi

      ISSN 2445-7981.

      Hefte 7.

      s.130-153.

      DOI: 10.7146/lt.v5i7.114856

    • Hennig, Åsmund

      (2020)

      Utforskende dialoger om to ungdomsromaner.

      Nordic Journal of Literacy Research

      ISSN 2464-1596.

      Volum 6.

      Hefte 3.

      s.136-151.

    • Hennig, Åsmund

      (2019)

      Leselyst i klasserommet : om trusler og redningsaksjoner.

      Gyldendal Akademisk

      ISBN 9788205519121.

    • Hennig, Åsmund

      (2019)

      Lydopptak av litterære samtaler – litteraturdidaktiske muligheter og utfordringer. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-03160-6.

      s.213-238.

      DOI: 10.18261/9788215031606-2019-11

    • Hennig, Åsmund

      (2018)

      Siri Pettersens Odinsbarn som flerkulturell litteratur. I: Fantastisk litteratur for barn og unge.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-450-2296-4.

      s.63-76.

    • Hennig, Åsmund

      (2018)

      Overganger i Roy Jakobsens novelle "Brønnen". I: Norsk litterær årbok 2018.

      Det Norske Samlaget

      ISBN 9788252195644.

      s.312-334.

    • Hennig, Åsmund

      (2018)

      Reven får stemme : animasjonsfilm som uttrykk for litterær kompetanse og faglighet. I: Multimodalitet i skole- og fritidstekstar.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022889.

      s.181-195.

    • Hennig, Åsmund

      (2012)

      Multimodal makt og frihet: Personframstillinger i Gummi-Tarzan (1975).

      Barnelitterært forskningstidsskrift

      ISSN 2000-7493.

      Volum 3.

      DOI: 10.3402/blft.v3i0.20083

    • Hennig, Åsmund

      (2005)

      Noveller, historier og skisser. I: Den litterære Hamsun.

      Fagbokforlaget

      s.77-103.

    • Hennig, Åsmund

      (2005)

      "Se slike historier skal man fortælle" : Knut Hamsuns noveller - ni analyser.

      Cappelen Damm Høyskoleforlaget

      ISBN 8276341896.

    • Hennig, Åsmund

      (1999)

      «På turné». I: Hamsun i Tromsø II: Rapport fra den 2. internasjonale Hamsun-konferanse 1999.

  • Bøker og kapitler
    • Hennig, Åsmund

      (2012)

      Effektive lesere snakker sammen: Innføring i litterære samtaler.

      Gyldendal Akademisk

      ISBN 978-82-05-42385-5.

    • Hennig, Åsmund

      (2010)

      Litterær forståelse: Innføring i litteraturdidaktikk.

      Gyldendal Akademisk

      ISBN 978-82-05-38265-7.

    • Rogne, Magne; Hennig, Åsmund

      (2006)

      Å lykkes med norsk i lærerutdanningen.

      ISBN 8204118147.

    • Hennig, Åsmund

      (2003)

      Knut Hamsuns noveller : ni analyser.

      ISBN 8249701976.

    • Hennig, Åsmund

      (1996)

      Knut Hamsuns kortprosaforfatterskap : litterære analyser av et utvalg noveller.

  • Formidling
    • Hennig, Åsmund

      (2006)

      Sartre i og om litteraturen.

    • Hennig, Åsmund

      (2005)

      Hamsun sirklet inn og spilt ut: Tre bilder av Ringen sluttet.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway