Hopp til hovedinnhold

Åsmund Lillevik Gjære

Førsteamanuensis

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG O-209
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Gjære, Åsmund Lillevik; Freiman, Viktor

      (2022)

      Expanding a collective zone of proximal development: Investigating the potential of Zankov’s lesson with elementary students analyzing numerical equalities. I: Mathematics as the Science of Patterns: Making the Invisible Visible to Students Through Teaching.

      Information Age Publishing

      ISBN 978-1-64802-744-4.

      s.151-182.

    • Hovtun, Gaute; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik; Jakobsen, Arne; Kristensen, Morten Søyland

      (2021)

      Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education : a Norwegian case study. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021.

      ISBN 9789198402438.

      s.137-144.

    • Gjære, Åsmund Lillevik; Blank, Natalia

      (2019)

      Teaching Mathematics Developmentally: Experiences from Norway.

      For the Learning of Mathematics

      ISSN 0228-0671.

      Volum 39.

      Hefte 3.

      s.28-33.

  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Djupnelæring i matematikk - Kva kan det vere, og kva er konsekvensane for KfK?.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Dialogbasert undervisning.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Kjerneelementer med fokus på resonnering og argumentasjon, representasjon og kommunikasjon .

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Kvifor dialogbasert undervisning? Teoretiske perspektiv.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2020)

      DragonBox og «mattebøker uten matte».

      Utdanningsnytt.no

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2018)

      Teacher education in Norway - reform and current trends.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2018)

      Developmental education in primary school mathematics - Implementation of a Russian curriculum in Norwegian schools.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2017)

      A developmental approach to primary school mathematics: The Zankov model.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway