Cecilie Evertsen
Universitetslektor i pedagogikk
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Universitetslektor i pedagogikk
Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kucirkova, Natalia
(2023)
Gains and challenges with the Classroom Assessment Scoring System in a social pedagogical tradition.Frontiers in Education.
ISSN 2504-284X.
Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Stallard, Paul Nigel; Evertsen, Cecilie
(2023)
Emosjonsregulering i læringsmiljøet: Hva, hvorfor og hvordan?. I: Sosial og emosjonell kompetanse i skolen.
Gyldendal Norsk Forlag A/S.
ISBN 9788205577930.
s.52-79.
Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Kucirkova, Natalia
(2022)
Professionals’ Perceptions of the Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional community and development. Professionals’ Perceptions of the Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional community and development.European Early Childhood Education Research Journal.
ISSN 1350-293X.
Kucirkova, Natalia; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Studsrød, Ingunn; Jensen, Ida Bruheim; Størksen, Ingunn
(2020)
Lessons for child-computer interaction studies following the research challenges during the Covid-19 pandemic. Lessons for child-computer interaction studies following the research challenges during the Covid-19 pandemic.International Journal of Child-Computer Interaction.
ISSN 2212-8689.
Volum 26.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytning - det nære samspillets kraft. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.86-108.
Roland, Pål; Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Utfordringer, flyt og spenning i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.173-191.
Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Psykisk helse i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.59-85.
Jakobsen Hjelmen, Leni Vibeke
(2017)
Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen..
Universitetet i Stavanger.
Jamour, Laneh
(2017)
Utryg tilknytning hos børn i børnehagen..
Universitetet i Stavanger.
Evertsen, Cecilie; Tveitereid, Kirsti; Plischewski, Henning; Hancock, Charlotte; Størksen, Ingunn
(2015)
På leit etter læringsmiljøet i barnehagen - en synteserapport fra Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger.
Universitetet i Stavanger.
Evertsen, Cecilie
(2013)
Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering. Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering.Universitetet i Stavanger.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Robuste oppvekstmiljø..
Utdanning for Helsesykepleier UiS;
2023-02-08.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Helsefremmende oppvekstmiljø..
Fordypning i småbarnspedagogikk IBU, UIS,;
2023-02-24.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Relasjoners betydning for barns utvikling av robusthet.
Master i Helsesykepleier UiS;
2023-11-10.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Samspillets betydning for barn psykologiske robusthet..
Nordisk Marte Meo kongress;
2023-06-01.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Dagens syn på barneoppdragelse gjør barna mindre robuste, mener psykolog. Dette er de tre vanligste feilene foreldre gjør..
Evertsen, Cecilie
(2023)
CLASS i Norge..
Ledersamling Rekom Rogaland;
2023-06-30.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Livsmestring.
Læringsmiljøprosjektet Pulje 7;
2023-09-21.
Evertsen, Cecilie; Vestad, Lene; Øverland, Klara
(2023)
Tvinger vi fortsatt fisker til å klatre i trær?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Hvordan påvirker krenkelser barns utvikling av robusthet?.
Schizofrenidagene 2023 Småbarnsdagen;
2023-11-07.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Samspillets betydning for barns utvikling av robusthet.
Sterk Marte Meo ;
2023-11-17.
Evertsen, Cecilie
(2023)
Robuste oppvekstmiljø.
Tidlig innsats Oppvekstseminar;
2023-10-05.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Barn og unges psykiske helse..
LO Konferansen 2022: Morgendagens oppvekst.;
2022-08-13.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Livsmestring i barnehage og skole. .
Inkluderende barnehage og skole ;
2022-09-14.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Robuste oppvekstmiljø..
Helsesykepleier kongressen 2022;
2022-09-15.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Samspillets betydning for barns utvikling..
Fagdag for nettverk i stavangerbarnehagene;
2022-11-17.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Robuste oppvekstmiljø for barn og unge..
Oppvekstleder samling;
2022-10-06.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Relasjoners betydning Livsmestring i barnehage og skole.
Skolemøte i Rogaland 2022;
2022-11-18.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional ECEC community and development .
Stavanger- Oxford Doctoral Conversations series;
2022-11-29.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Olavs foreldre har lagt vekk mobilene – det kan gi gutten store fordeler..
Evertsen, Cecilie
(2022)
Ekspert svarer: Er smokk og bleier greit på stor avdeling?.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Dette er feilen som går igjen, ifølge forskeren..
Evertsen, Cecilie
(2022)
Her blir de ansatte i barnehagen observert på jobb: – Trodde de skulle synes det var litt ukomfortabelt.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Seks uker etter fødsel var Mariela gravid igjen: – Et sjokk..
Evertsen, Cecilie
(2022)
Opplevde massiv respons:-Hadde ikke sett for oss dette..
Evertsen, Cecilie
(2022)
Overganger. Muligheter og utfordringer..
Videreutdanning i pedagogikk..;
2022-04-20.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Interaksjonskvalitet.
Inkluderende barnehage og skole samling (pulje 5);
2022-04-05.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Overgang mellom barnehage og skole..
Fagkveld : bydel Bogafjell.;
2022-05-09.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Hvordan skape robuste barn og unge? .
Helsesykepleiernes fylkessamling Rogaland;
2022-04-28.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Dette er spesielt viktig ved barnehagestart..
Evertsen, Cecilie
(2022)
Barnehage- og skolestart: her er ekspertens beste tips .
Evertsen, Cecilie; Gunnarsdottir, Hulda Mjöll; Lotte, Hansgaard; Enoksen, Elisabeth
(2022)
Kan vi snakke om Forandringsfabrikken?.Psykologisk.no.
Evertsen, Cecilie
(2022)
Relasjoners betydning og barn og unges utvikling..
Fagseminar for oppvekstsektor;
2022-05-05.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..
Evertsen, Cecilie
(2021)
Livsmestring hos barn og unge. .
Læringsmiljøprosjektet pulje 5.;
2021-10-26.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara
(2021)
På tide med felles innsats for barn i krisetider!.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Positivt klima for barn og unge. Forskningen bak de betydningsfulle tingene i hverdagen..
Fagdag for CLASS observatører.;
2021-06-15.
Hansen, Joakim Evensen; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.
Størksen, Ingunn; Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Barnehagestart kan være tøft for mange ettåringer.Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.30-30.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Livsmestring hos barn og unge..
Praksislærerdagen;
2021-10-06.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Forskningsdagene på UiS..
Evertsen, Cecilie
(2021)
Familiefred for enhver pris? Forfattersamtale med Vigdis Hjorth..
Forskningsdagene UiS;
2021-09-23.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Familiekonflikt, med Vigdis Hjorth..
Evertsen, Cecilie
(2021)
Livsmestring: robuste barn- å bli emosjonelt sterk. .
Fagseminar Livsmestring;
2021-11-12.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Positivt klima- samspillskvalitet i barnehagen. .
Utviklings støttende barnehage- USB. ;
2021-11-12.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Betydningen av trygg tilknytning for barn og unge..
Forelesning: Master i spesialpedagogikk ved UiS;
2021-08-24.
Evertsen, Cecilie
(2021)
Velferdsuniversitet: Livsmestring..Velferdsuniversitetet UiS;
2021-04-30.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Sårbare barn. Hvem er de, egentlig? .
Fagseminar ;
2021-05-11.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Overganger i barns liv- muligheter & utfordringer. .
Foreldreseminar: Overgang fra barnehage til skole. ;
2021-05-05.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Foreldresamarbeid- sårbare barn og familier. .
Fagsamling i USB. ;
2021-04-29.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Kapasitetsbygging i organisasjonen- med fokus på motivasjon..
Fagsamling for tilretteleggere i USB. ;
2021-04-27.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
18-åring mener barnehagen ga henne mye: – Det la et meget godt grunnlag for meg..
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Robuste barn og unge- å bli emosjonelt sterk!.
Digitalt Oppvektsseminar Bjerkreim;
2021-04-22.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Kapasitetsutvikling i barnehagen. Å lete etter gull i krisetid. .
Utviklings støttende barnehage i Sandnes kommune;
2021-04-25.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..
maria, strand; Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Kvalitet i barnehagen..
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Læring for livet. Kvalitet i barnehagen. .
Evertsen, Cecilie
(2020)
Stavanger kommune bør ikke velge store grupper for de yngste barnehagebarna.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- robust psykisk helse. .
Spesial pedagogikk Masterprogram;
2020-09-09.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Why quality matter- ECEC. SSTEW i Stavanger.
VIBA Stavanger kommune;
2020-10-29.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Why quality matter- ECEC. SSTEW in Stavanger..
VIBA Stavanger kommune;
2020-10-15.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Å skape- sammen. .
Utviklings støttende barnehage- USB. ;
2020-10-22.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Å skape-sammen. .
Utviklings støttende barnehage- USB. ;
2020-10-21.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- Robust psykisk helse hos barn og unge..
Læringsmiljøprosjektet Utdanningsdirektoratet, Pulje 4. ;
2020-09-01.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Evaluering av CLASS i ECEC (Norge). .
Rund bord presentasjon- Barnehageforskningskonferanse – Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer;
2020-10-29.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Tiltknytningens kraft..
Undervisning MUT 2020;
2020-01-28.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara
(2020)
Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..
Kronikk Stavanger Aftenblad;
2020-04-24.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Sosioemosjonell utvikling hos barn (0-5 år)..
Utviklings støttende barnehage;
2020-06-11.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Hvorfor er kvalitet i barnehagen viktig? SSTEW i norsk kontekst..
VIBA Stavanger kommune;
2020-02-19.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Kvalitet i barnehagen. Hvorfor er høy kvalitet viktig for barns utvikling?.
Utviklings støttende barnehage;
2020-08-14.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- robusthet hos barn og unge..
«inkluderende barnehage- og skolemiljø» i pulje 4 ;
2020-08-14.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- Psyskisk helse hos barn og unge..
Mot til å se. Evne til å handle.;
2020-01-28.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara
(2020)
Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn
(2020)
Hvem er de sårbare barna?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Tidlig innsats- små barn i risko..
Undervisning;
2019-05-14.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Overgang fra barnehage til skole..
Fagseminar;
2019-05-22.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Fagseminar;
2019-05-28.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Overganger- hvordan skape robusthet hos barn..
Undervisning;
2019-06-14.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Utdanningsdirektoratets konferanse;
2019-09-24.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Organisasjonskapsitet- hvordan holde tak i utviklingen..
Sandnes kompetansepakke USB;
2019-10-04.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Oppvekst samling i Gjesdal;
2019-08-16.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Aschaougsorlagets fagdag;
2019-09-25.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Sandens helsestasjon ;
2019-08-26.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Fagdag for Jærskolen;
2019-08-15.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Hvordan fremme robusthet hos barn og unge?.
Skolemøte i Rogaland;
2019-11-15.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Robusthet- tidlig innsats..
Utviklingstøttende barnehage i Sandnes;
2019-11-06.
Evertsen, Cecilie
(2019)
Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..
Evertsen, Cecilie
(2019)
Å stå for någe.PsykkOpp- skoledagen 2019. .
Evertsen, Cecilie
(2019)
Å stå for någe. PsykkOpp- skoledagen 2019. .
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Tidlig innsats, og dens betydning i barnehagen..
Utviklings støttende barnehage;
2019-11-06.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Bytt ut #stjerneformet agurk med #øyekontakt og #klem!.
Kronikk Stavanger Aftenblad;
2019-08-04.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring, den betydningsfulle starten..
Læringsmiljøprosjektet Utdanningsdirektoratet.;
2019-10-28.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring- den betydningsfulle starten..
Mobbeombud utdanning;
2019-10-23.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
SSTEW i Stavangerbarnehagen..
VIBA Stavanger kommune;
2019-11-11.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Samspillsobservasjon i barnehage og skole..
Seminar;
2019-05-22.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring. Knall og fall når barn og unge formes..
Fagseminar for BUPA, Stavanger universitets sykehus;
2019-06-04.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge..
Oppvekstsamling i Randaberg;
2019-08-15.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Samspillsobservsjon som metode..
Frogner kompetansepakke;
2019-08-28.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Tilknytning.
Undervisning;
2019-05-02.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring og stress.
Frogner kompetansepakke;
2019-03-26.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring når ungdommer strever.
Hiimsmoen seminar;
2019-01-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Inkluderende barnehage og skolemiljø.;
2019-04-03.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Mobbing i barnehagen.
Inkluderende barnehage og skolemiljø.;
2019-04-03.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring for de yngste.
Stavanger helsestasjon fagdag;
2019-02-05.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Tilknytning.
Undervisning MUT 202. Master i spesialpedagogikk ved Uis;
2019-01-29.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Småbarnspedagogikk- små barn i risiko.
Undervisning;
2019-01-10 - 2019-01-11.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- barn og unges psykiske helse.
Stavanger barnehagens fagdag;
2019-04-23.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- hvordan skape en robust psykisk helse.
Oppvekst samling i Sokendal;
2019-04-10.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- hvordan fremme en robust psykisk helse.
Stavanger barnehagens fagdag;
2019-01-02.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Mobbing i barnehagen.
Mobbe- og læringombuds utdanning;
2019-03-20.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Samspillsobservasjon .
Frogner kompetansepakke;
2019-05-09.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- barn og unges psykiske helse.
Oppvekstforum Sandnes kommune;
2019-04-11.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring hos barn og unge.
Læringsmiljøprosjektet ;
2019-10-22.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livskraft- Å stå for någe!.
PsykOpp. Schizofrenidagene;
2019-11-04.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Robust psykisk helse og livsmestring.
Grunnkursdagene for barnehageansatte, Stavanger kommune;
2019-01-02.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
De voksnes ansvar med begynnende mobbeatferd..
Vi I Sola Pulje 3;
2018-01-10.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytning. Det nære samspillet..
Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;
2018-01-16.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknynting. Når barnet begynner i barnehagen..
Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;
2018-01-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Forebygging av mobbing i barnehagen..
Vi I Sola Pulje 3;
2018-10-16.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Fra Teori til praksis..
Fet Kommune fagdager;
2018-05-23.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Hvordan fremme en god psykisk helse hos barn og unge?.
Oppvekstkonferansen 2018. Mestring og mot hos barn og unge når livet er vanskelig;
2018-06-04.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningens kraft..
Undervisning. Mastergrad Spesialpedagogikk;
2018-02-07.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko- barnehagens rolle..
Etterutdanning i småbarnspedagogikk;
2018-02-28.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Spedbarnets interpersonlige verden. .
E-NSP100-1 18V Småbarnspedagogikk;
2018-01-30.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Forebygging, samarbeid og endringsprosesser i barnehagen..
Undervisning i Etterutdannings i småbarnspedagogikk;
2018-10-25.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Mobbeatferd i barnehagen.
Fagsamling for Mobbe-, elev og lærlingombud.;
2018-09-03.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Spedbarnets interpersonlige verden. Utviklingspsykologi..
Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;
2018-09-12.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningens kraft- den voksnes rolle i barnehagen..
Fylkesmannen i Vestfold;
2018-09-14.
Evertsen, Cecilie
(2018)
Forsker: - små grupper i barnehagen er best..
Evertsen, Cecilie
(2018)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2018)
TIDLIG SKOLESTART: «5 OG ET HALVT ÅR – KLAR FOR SKOLE, ADHD OG RITALIN?.
Debatt Schizofrenidagene på KÅKÅ;
2018-09-24.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Den voksnes rollle for barns utvikling av selvregulering..
Fagdag for barnehageansatte i FET Kommune;
2018-03-12.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen. 2. konferanse: Sammenheng- for barnets beste..
Konferanse. Sammenheng- for barnets beste.;
2018-03-07.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Livsmestring i barnehagen.
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning konferanse 2018;
2018-08-29.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Robust psykisk helse hos barn og unge..
Oppvekstledersamling Time kommune;
2018-12-16.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Utfordring, spenning og flyt i barnehagen..
Kompetanseutviklingsseminar, Bydel Frogner.;
2018-12-12.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..
Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;
2018-04-12.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..
Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;
2018-04-10.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..
Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;
2018-04-11.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..
Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;
2018-04-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytning i barnehagen. Den voksnes rolle..
Fagsamling;
2018-08-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Husk emosjonell tilgjengelighet..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Små grupper i barnehagen er best..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tvinger vi fisker til å klatre i trær?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen..
Sammenheng- for barnets beste.;
2018-01-24.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Hvordan fremme en robust psykisk helse blant barn og unge?.
Oppvekstleder forum, Rogaland.;
2018-11-15.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedagogikk: Å begynne i barnehagen..
Skolemøte Rogaland 2018;
2018-11-16.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbaserte barnehager. Barndomspsykologi..
Undervisning. Etterutdanning i småbarnspedagogikk;
2018-09-13.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Livsmestring og psykisk helse- Den voksnes rolle..
Tverrfaglige barnehage team;
2018-08-29.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningens kraft - den voksnes rolle i barnehagen..
Kompetansepakke for Flykesmannen i Vestfold;
2018-09-07.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Hvordan fortså mobbing i barnehagen?.
Inkluderende barnehage og skole, samling Vest Agder.;
2018-03-21.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Den voksnes rolle i utviklingen av barns selvreguelring..
Jåttå barnehage;
2018-02-05.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Voksnes betydning for barns psykiske helse og forebygging av mobbing i barnehagen.
Interkommunal kursdag for barnehager på Haugalandet;
2018-03-01.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedaogikk. Den voksnes rolle i barnehagen..
Kompetansepakke for Flykesmannen i Vestfold;
2018-04-26.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko..
Undervisning. Fordypningsemnet, Småbarnspedagogikk.;
2018-04-17.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Relasjoners betydninng for barns utvikling og læring..
Fylkeskonferanse Vestfold;
2017-09-29.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Fra teori til praksis. Forebygging av mobbeatferd i barnehagen..
Vi I Sola. ;
2017-11-08.
Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn
(2017)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Barnehager er ikke så bra som du tror..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
"Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt borte".
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Debatt:Stressede små. Tidlig barnehagestart.Schizofrenidagene 2017 på KÅKÅ..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Livsmestring i barnehagen.
Fylkesmannen i Rogaland- Saksbehandlersamling, Barnehagemyndighet.;
2017-11-20.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Gammeldags omsorg er neppe et stavanger problem alene..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Fra teori til praksis - den inkluderende barnehage og skole..
Fylkesmannen i Nordland - inkluderende barnehage og skole.;
2017-11-14.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Å være liten i barnehagen..
www.læringsmiljøsenteret.no.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Trygghet – en forutsetning for livsmestring og utvikling.
www.læringsmiljøsenteret.no.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Den Tilknytningsbaserte Barnehage. Det nære samspillet-læringsmiljøets grunnleggende fundament..
Fylkeskonferanse- Østfold barnehagene.;
2017-04-21.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Begynnende mobbeatferd..
Fylkesmannen i Rogaland- fagsamling;
2017-05-19.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Aggresjonsteori- og krenkende atferd i barnehagen..
Vi I Sola. ;
2017-01-11.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Tidlig identifisering av mobbeatferd..
Fagsamling ;
2017-08-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk. Etablering av Trygg base..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2017-02-22.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Barns sosiale utvikling- Barnehagelærerens rolle..
Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;
2017-09-28.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Mobbeatferd i barnehagen..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Kritisk til spedbarn i barnehagen..
Evertsen, Cecilie
(2017)
Begynnende mobbeatferd- Forebygging og Tiltak..
Vi I Sola. ;
2017-09-12.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk. Sampillets betydning..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2017-02-23.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Relasjoner- grunnleggende for gode læringsmiljø i barnehagen..
Utdanningsforbundet- konferanse;
2017-10-10.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk- barn i risiko..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2017-02-21.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk- Tidlig innsats..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2017-01-27.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Samspillsutfordringer i de første leveår..
Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;
2017-08-31.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Tilvenning i barnehagen..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Kritisk til spedbarn i barnehagen..
Evertsen, Cecilie
(2017)
LEDER: Vekk med gammeldags omsorg.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Aftenbladet mener: Tilgangen på kos og trøst må være god.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Barnehager til kamp mot mobbing.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Barnehagene er ikke så bra som du tror.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Barnehagesjefen lover et godt tilbud til de minste.
Evertsen, Cecilie
(2017)
«Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt litt borte».
Evertsen, Cecilie
(2017)
Kritisk til barnehage for novemberbarn.
Evertsen, Cecilie
(2017)
La det ta tid..
Evertsen, Cecilie
(2017)
Tre dager tilvenning i barnehage er ikke nok, mener universitetslektor.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Stadig flere barnehager tilbyr mykere barnehagestart.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Kort eller lang barnehagetilvenning? - Viktigst å ta hensyn til det enkelte barns behov, sier erfaren styrer.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2017)
Stressede små. Tidlig barnehagestart..
Debatt Schizofrenidagene på KÅKÅ;
2017-06-06.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Læringsmiljøet i Barnehagen.
Fylkeskonferanse;
2016-05-23.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Aggresjonsutvikling i barnehagealder..
Fagdag for Pedagogiske ledere i Sadnes kommune;
2016-06-07.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Begynnende mobbeatferd. Tidlig intervensjon og tiltak i barnehagen..
Fagdag i Vi I Sola;
2016-11-07.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Relasjoners betydning for barns emosjonelle utvikling.
Fagdag i spesialpedagogikk ved Høgskolen Stord/Haugesund;
2016-10-09.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Læringsmiljøet i Barnehagen.
Fylkeskonferanse;
2016-04-14.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Aggresjons utvikling og begynnende mobbeatferd i barnehagen. Tiltak og forebyggende arbeid..
Fagdag for barnehagesektoren i Time kommune;
2016-11-09.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Samspillsvanker i de første leveår..
Undervisning Barnehagelærerutdanningen BULL;
2016-08-28.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Utrygg tilknytning- tiltak..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2016-04-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Småbarn- utrygg tilknynting fortsetter..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2016-04-12.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Småbarn i risiko..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2016-04-10.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Småbarn- utrygg tilknyntingsstil..
Undervisning NSP 100_2 Småbarnspedagogikk;
2016-04-11.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Begynnende mobbeatferd i barnehagen- De voksnes ansvar..
Vi I Sola. ;
2015-11-30.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Småbarns behov for trygge og gode samspill i barnehagen..
Barnehagekonferanse i Alta Kommune;
2015-10-21.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Læringsmiljøet i barnehagen- Nyere forskning..
Nasjonal nettverkskonferanse for PPT-ledere;
2015-09-23.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Aggresjon i barnehagealder. Begynnende mobbeatfed- forebyggende arbeid og tiltak..
Vi i Sola- Fagdag for PPT ledelsen og barnehagestyrere i Sola kommune;
2015-11-17.
Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn
(2015)
På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen..
Fremlegging av synteserapport;
2015-10-14.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Mobbing i barnehagen..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
De yngste i barnehagen..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Samspill og tilknynting i barnehage og skole..
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2015)
Rellasjoners betydning for barns utvikling og vekst..