Dieuwer Ten Braak
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis
Munthe, Elaine; Bergene, Ann Cecilie; ten Braak, Dieuwer; Furenes, May Irene; Keles, Serap; Ruud, Erik; Wollscheid, Sabine; Gilje, Trine Mathiesen
(2022)
Systematisk kunnskapsoppsummering utdanningssektoren.
Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052.
Volum 106.
Hefte 2.
s.131-144.
DOI: 10.18261/npt.106.2.5
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; Megan M., McClelland; Ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2021)
The Effects of a Structured Curriculum on Preschool Effectiveness: A Field Experiment.
The Journal of human resources
ISSN 0022-166X.
ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Purpura, David J.; Schmitt, Sara A.; Størksen, Ingunn
(2021)
Why do early mathematics skills predict later mathematics and reading achievement? The role of executive function.
Journal of Experimental Child Psychology
ISSN 0022-0965.
Volum 214.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2021)
Psychometric properties of the Ani Banani Math Test.
European Journal of Developmental Psychology
ISSN 1740-5629.
Volum 18.
Hefte 4.
s.610-628.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Donolato, Enrica; Melby-Lervåg, Monica
(2020)
Is bilingualism related to a cognitive advantage in children? A systematic review and meta-analysis.
Psychological bulletin
ISSN 0033-2909.
DOI: 10.1037/bul0000301
Lenes, Ragnhild; McClelland, Megan M.; ten Braak, Dieuwer; Idsøe, Thormod; Størksen, Ingunn
(2020)
Direct and indirect pathways from children’s early self-regulation to academic achievement in fifth grade in Norway.
Early Childhood Research Quarterly
ISSN 0885-2006.
Volum 53.
s.612-624.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod; McClelland, Megan
(2019)
Bidirectionality in self-regulation and academic skills in play-based early childhood education.
Journal of Applied Developmental Psychology
ISSN 0193-3973.
Volum 65.
s.1-11.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild
(2018)
Mestring, lek og læring. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.192-212.
ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane
(2018)
Domain-specific effects of attentional and behavioral control in early literacy and numeracy development.
Learning and Individual Differences
ISSN 1041-6080.
Volum 68.
s.61-71.
ten Braak, Dieuwer
(2020)
Early Childhood Executive Function, Literacy, and Mathematics: Direction of Effects and Domain-Specificity Across the Transition to School.
ISBN 978-82-7644-950-1.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2020)
Legebaseret læring: et forskningsbaseret førskoleoplæg.
ISBN 9788723541338.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2019)
Lekbaserat Lärande.
ISBN 9789178230594.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2018)
Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.
ISBN 978-82-492-1963-6.
Størksen, Ingunn; Ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari
(2016)
Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.
ISBN 9788249218523.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild
(2022)
Paper presentation: The Playful Learning Curriculum for 5-Year-Olds: A Randomized Controlled Trial.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild
(2022)
I-poster: The Playful Learning Curriculum for 5-year-olds: a Randomised Controlled Trial (doi: 10.3102/IP.22.1881843) .
Wagner, Åse Kari H.; Lundetræ, Kjersti; ten Braak, Dieuwer; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Har vi egentlig et "gutteproblem"?.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2021)
Ani Banani Math Test.
ten Braak, Dieuwer
(2021)
Muligheter og utfordringer i datainnsamling med barn.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer
(2021)
Små barn tester mattekunnskaper på nettbrett med apekatten Ani Banani.
Keles, Serap; Ten Braak, Dieuwer; Munthe, Elaine
(2021)
Inclusion of children with special education needs in Nordic countries: A scoping review.
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer
(2021)
The Agder project - development and testing.
ten Braak, Dieuwer; Wiken Sandgrind, Silje
(2020)
Finner sammenheng mellom selvregulering og matematiske ferdigheter.
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Melby-Lervåg, Monica
(2019)
Har flerspråklighet en kognitiv fordel? Foreløpige resultater fra en meta-analyse..
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2019)
Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment.
CESifo Working Papers
ISSN 1617-9595.
Hefte 7775.
s.1-41.
ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn
(2019)
How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement.
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Den viktige selvreguleringen.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Alvestad, Marit; ten Braak, Dieuwer
(2018)
Fri lek eller læring i barnehagen?.
Reikerås, Elin Kirsti Lie; ten Braak, Dieuwer
(2018)
Leke eller lære i barnehagen?.
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State .
Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Hundeland, Per Sigurd; Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Kalil, Ariel; McClelland, Megan
(2018)
Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State.
Solli, Ingeborg Foldøy; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State.
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State .
Gunnerud, Hilde Lowell; ten Braak, Dieuwer; Melby-Lervåg, Monica
(2018)
Gir det en kognitiv fordel å være flerspråklig?.
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2..
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Selvregulering i barnehagen.
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State .
ten Braak, Dieuwer
(2018)
Livsmestring og selvregulering: hvordan god selvregulering hjelper barn til å mestre hverdagen og livet.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring T2 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane
(2018)
The Role of Attentional and Behavioral Control in Early Literacy and Numeracy Development .
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2018)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet T3 - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
ten Braak, Dieuwer
(2017)
Selvregulering; utvikling i tidlig alder..
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Idsøe, Thormod
(2017)
Examining developmental pathways between self-regulation and academic skills in Norway.
Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2017)
The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Mosvold, Reidar
(2017)
Psychometric properties, reliability and validity of the Ani BananiMath Task.
ten Braak, Dieuwer; Kleemans, Tijs; Størksen, Ingunn; Verhoeven, Ludo; Segers, Eliane
(2017)
Developmental Pathways to Reading and Math: the Role of Attentional and Behavioral Control.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring. .
ten Braak, Dieuwer
(2017)
From Kindergarten to First Grade: Associations between the Development of Self-regulation and Academic Skills.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2017)
Opplæring i kartlegging i Lekbasert Læring prosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring. .
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; Rege, Mari
(2017)
Agderprosjektet.
Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan
(2016)
From Kindergarten to First grade in Norway: Direction of the Developmental Pathways Between Self-regulation and Academic Skills.
Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2016)
Opplæring i kartlegging i Agderprosjektet - bakgrunn, forberedelse og gjennomføring.
Lenes, Ragnhild; Ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2015)
Playful learning på norsk.
Første steg
ISSN 1504-1891.
Hefte 4.
s.43-47.
ten Braak, Dieuwer
(2015)
Selvregulering; utvikling i tidlig alder.
ten Braak, Dieuwer
(2015)
Selvregulering: utvikling i tidlig alder 2.
ten Braak, Dieuwer; Størksen, Ingunn
(2012)
The Ani Banani Math Test and the Agder project.