Hopp til hovedinnhold
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Laudal, Thomas; Marnburg, Einar

      (2014)

      Betydningen av etikk og samfunnsansvar for HRM. I: HMS, etikk og internasjonale perspektiver.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 978-82-02-45142-4.

      s.572-601.

    • Furunes, Trude; Mykletun, Reidar J.; Marnburg, Einar

      (2012)

      Current Research in Hospitality and Tourism.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-1410-5.

    • Stene, Morten; Marnburg, Einar

      (2011)

      Forskning Trøndelag 2011.

      Tapir Akademisk Forlag.

      ISBN 978-82-519-2824-3.

    • Larsen, Svein; Øgaard, Torvald; Marnburg, Einar

      (2009)

      Working under the luxury gaze - Work experiences of crew members in an international 5 stars + cruise line.

      ISBN 978-82-91713-51-9.

    • Hallin, Carina Antonia; Marnburg, Einar

      (2002)

      En rapport om udvikling af lokalt tilpasset kompetencehævningsprogrammer.

    • Marnburg, Einar

      (2001)

      Den selvutviklende virksomhet. Idepilarer i lærende organisasjoner.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 8200453480.

    • Marnburg, Einar

      (1998)

      Nancy M. Dixon's organisatoriske læring : hovedpunkter med kommentarer.

      ISBN 82-7456-095-7.

      Hefte 44.

    • Marnburg, Einar

      (1997)

      Bedriftskonsultasjon : arbeidshefte.

      ISBN 82-518-3590-9.

    • Marnburg, Einar

      (1997)

      Etikk i næringslivet : en teoretisk og empirisk studie av individets, organisasjonens og utdanningens betydning for atferd i etiske konfliktsituasjoner.

      ISBN 82-471-0149-1.

      Hefte 1997:11:00.

    • Marnburg, Einar

      (1997)

      Bedriftskonsultasjon.

      ISBN 82-518-3589-5.

    • Gran, Steinar; Marnburg, Einar

      (1993)

      Entreprenørskap & bedriftsutvikling : et forprosjekt.

      Hefte 21.

  • Formidling
    • Larsen, Svein; Wolff, Katharina; Øgaard, Torvald; Doran, Rouven; Marnburg, Einar

      (2022)

      Social Comparison in Tourists.

      30th Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research;

      2022-09-27 - 2022-09-29.

    • Larsen, Svein; Øgaard, Torvald; Marnburg, Einar

      (2022)

      Flere landturister, færre cruiseturister!.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Marnburg, Einar

      (2018)

      Kinesiske turister i Norge.

    • Øgaard, Torvald; Troye, Sigurd Villads; Doran, Rouven; Larsen, Svein; Marnburg, Einar

      (2016)

      Multilevel analysis of hospitality and tourism.

      CAUTHE 2016;

      2016-02-08 - 2016-02-11.

    • Øgaard, Torvald; Doran, Rouven; Larsen, Svein; Marnburg, Einar

      (2015)

      Multilevel analysis in hospitality and tourism research: A didactic example.

      24th Nordic Symposium in Hospitality and Tourism Research;

      2015-10-01 - 2015-10-03.

    • Øgaard, Torvald; Gjerald, Olga; Larsen, Svein; Marnburg, Einar

      (2014)

      Employees’ organizational practice perceptions in the hospitality industry:.

      23rd Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research;

      2014-10-01 - 2014-10-04.

    • Øgaard, Torvald; Gjerald, Olga; Larsen, Svein; Marnburg, Einar

      (2014)

      Value-based management of tourism- and hospitality organizations: Are perceptions of culture related to job outcomes?.

      23rd Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research;

      2014-10-01 - 2014-10-04.

    • Marnburg, Einar; Larsen, Svein; Øgaard, Torvald

      (2011)

      Do cruise employees appreciate growth mindset supervisors? - Exploring the cruise line work environmen.

      EuroChrie Research Conferance ;

      2011-10-19 - 2011-10-22.

    • Marnburg, Einar; Eide, Dorthe

      (2011)

      Impacts of guide licensing systems.

      20th Nordic Symposium o Tourism and Hospitality Research;

      2011-09-23 - 2011-09-25.

    • Larsen, Svein; Øgaard, Torvald; Brun, Wibecke; Marnburg, Einar

      (2011)

      Cruise line passengers' expenditures.

      CAUTHE;

      2011-02-08 - 2011-02-11.

    • Marnburg, Einar

      (2011)

      Publiseringsseminar.

      Seminar;

      2011-03-14.

    • Marnburg, Einar

      (2011)

      Belutningrasjonaler.

      Gjesteforelesning;

      2011-11-25.

    • Marnburg, Einar

      (2010)

      HMS og ledelse.

      utenTitteltekst;

      2010-03-03.

    • Øgaard, Torvald; Larsen, Svein; Marnburg, Einar

      (2010)

      Culture perceptions and job outcomes in cruise lines: Are culture perceptions that important?.

      CAUTHE;

      2010-02-08 - 2010-02-12.

    • Marnburg, Einar

      (2010)

      Internasjonal publisering ? hvordan få det til?.

      utenTitteltekst;

      2010-10-20.

    • Marnburg, Einar; Larsen, Svein; Øgaard, Torvald

      (2010)

      Implicit theories of human nature ? concequences for service management in thee cruise industry.

      China-Norway Research Seminary on Tourism, Hospitality and Service Management;

      2010-11-20.

    • Larsen, Svein; Marnburg, Einar; Øgaard, Torvald

      (2010)

      Crew experiences and job commitment in the cruise industry.

      CAUTHE;

      2010-02-08 - 2010-02-12.

    • Marnburg, Einar

      (2010)

      Organisasjonslæring.

      utenTitteltekst;

      2010-09-08.

    • Marnburg, Einar

      (2010)

      Internasjonal publisering ? hvordan få det til?.

      utenTitteltekst;

      2010-11-03.

    • Marnburg, Einar

      (2010)

      Ledere og ledelse.

      utenTitteltekst;

      2010-11-03.

    • Larsen, Svein; Marnburg, Einar; Øgaard, Torvald

      (2010)

      Crew experiences and job commitment in the cruise industry.

      CAUTHE 2010;

      2010-02-08 - 2010-02-12.

    • Marnburg, Einar; Larsen, Svein; Svarva, Brynjar Ole; Øgaard, Torvald

      (2010)

      Do growth mindset supervisors create a better work environment? - Exploring the cruise line work environment.

      CAUTHE 2010;

      2010-02-08 - 2010-02-12.

    • Øgaard, Torvald; Larsen, Svein; Marnburg, Einar

      (2010)

      Culture perceptions and job outcomes in cruise lines: Are culture perceptions that important?.

      CAUTHE 2010;

      2010-02-08 - 2010-02-12.

    • Vasset, Frøydis; Marnburg, Einar; Furunes, Trude

      (2010)

      Employees' perceptions of justice in performance appraisals.

      Nursing management.

      ISSN 1354-5760.

      Volum 17.

      Hefte 2.

      s.30-34.

    • Marnburg, Einar

      (2008)

      Editorial: Strategy in Hospitality Management.

      Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism.

      ISSN 1502-2250.

      Volum 8.

      Hefte 3.

      s.189-194.

      DOI: 10.1080/15022250802532435

    • Hallin, Carina Antonia; Øgaard, Torvald; Marnburg, Einar

      (2007)

      Differences in confidence-accuracy calibration performance between employees and executives in the hotel industry.

      The 16th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research;

      2007-09-27 - 2007-09-30.

    • Marnburg, Einar

      (2006)

      Ledelsen av UiS.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Marnburg, Einar

      (2006)

      What reviewers look for - the art of criticize without killing the author.

      13th Nordic Tourism Symposium, pre-conference "How to review a journal manuscript";

      2006-10-19 - 2006-10-22.

    • Marnburg, Einar

      (2006)

      Leadership and the excellent manager: What new has the leadership research brought? How can hotel managers be transformational leaders that pursue innovations?.

      utenTitteltekst;

      2006-06-06 - 2006-06-07.

    • Marnburg, Einar

      (2006)

      Etikk i skjæringspunktet mellom veiledning og rekruttering.

      utenTitteltekst;

      2006-10-02.

    • Marnburg, Einar

      (2006)

      Knowledge management in the hospitality industry: Why is it a strategic force, what difficulties do the hospitality managers face?.

      Conferance of International Hospitality Management;

      2006-06-06 - 2006-06-07.

    • Marnburg, Einar

      (2006)

      Etisk dialog med ansatte og kunder.

    • Øgaard, Torvald; Gjerald, Olga; Marnburg, Einar; Mathisen, Gro Ellen; Larsen, Svein; Løvli, Kim H; Torstensen, Terje

      (2006)

      Travellers` choice of package tours: The role of (un)conscious information processing and decision making.

      The 15th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research;

      2006-10-19 - 2006-10-22.

    • Marnburg, Einar

      (2005)

      Etikk og verdiorientering.

      utenTitteltekst;

      2005-04-08.

    • Marnburg, Einar

      (2005)

      STUDENTS? CONCEPTUALIZATION OF MANAGERS? MORAL ORDEALS.

      CAUTHE;

      2005-02-02 - 2005-02-05.

    • Marnburg, Einar

      (2005)

      Risiko & organisasjonsomstilling: Om de mange veier som aldri fører til det forestilte Rom.

      Praktisk økonomi & finans.

      ISSN 1501-0074.

      Volum 4.

      Hefte 4.

      s.25-34.

    • Marnburg, Einar

      (2005)

      Etikk, profesjon og ledelse.

      utenTitteltekst;

      2005-03-23.

    • Hallin, Carina Antonia; Marnburg, Einar

      (2005)

      Front Personnel's Amazing Strategic Knowledge? Tracking a Curious Research Idea.

      Council for Australian University Tourism and Hospitality Education (CAUTHE)2005. Sharing Tourism Knowledge;

      2005-02-01 - 2005-02-05.

    • Marnburg, Einar

      (2005)

      Etiske retningslinjer. Hvorfor virker de ikke?.

      utenTitteltekst;

      2005-11-23.

    • Marnburg, Einar

      (2005)

      Research at the Norwegian School of Hotel Management.

      utenTitteltekst;

      2005-05-26 - 2005-05-30.

    • Marnburg, Einar

      (2004)

      Framtidens ideelle leder. Slik unge kommende ledere ser det.

      Åpen fagdag, Høgskolen i Stavanger;

      2004-11-24.

    • Marnburg, Einar

      (2004)

      Den selvutviklende virksomhet.

      utenTitteltekst;

      2004-11-12.

    • Marnburg, Einar

      (2004)

      Hospitality and tourism students’ fear of moral difficult situations as future managers.

      13th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research;

      2004-11-05 - 2004-11-07.

    • Marnburg, Einar

      (2004)

      Business ethics. A practical approach.

      utenTitteltekst;

      2004-04-30 - 2004-05-05.

    • Marnburg, Einar; Øgaard, Torvald; Larsen, Svein

      (2003)

      Unwrapping sides of the franchisee incentives: The effects of contractual status on self-efficacy, system commitment and system conformity.

      12th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research;

      2003-10-04 - 2003-10-06.

    • Marnburg, Einar; Mykletun, Reidar J.

      (2002)

      Book review: Norman Douglas, Naigare Douglas and Ros Derett (eds.): Special interest tourism. John Wiley & Sons, Australia, Milton Australia, 2001. 473 pages. Book review: Norman Douglas, Naigare Douglas and Ros Derett (eds.): Special interest tourism. John Wiley & Sons, Australia, Milton Australia, 2001. 473 pages.

      Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism.

      ISSN 1502-2250.

      Volum 2.

      Hefte 1.

      s.79-81.

    • Marnburg, Einar

      (2002)

      Tilrettelegging for organisatorisk endring Åpen konferanse aarangert av AOF stavanger og AOF Trondheim.

      Bedriften som læringsarena;

      2002-10-11 - 2002-10-12.

    • Marnburg, Einar

      (2001)

      Etikk i praksis.

      utenTitteltekst;

      2001-10-10.

    • Marnburg, Einar

      (2001)

      Målstyring i Den Selvutviklende Virksomhet.

      Målstyring v/ Senter for drift og vedlikehold, Høgskolen i Stavanger;

      2001-06-15.

    • Marnburg, Einar

      (2001)

      Tacit strategic knowledge in service industries: Discussion of occurrence, conceptualization and methodological issues.

      Årskonferanse AIREP (Association of Research in Economic Psychology;

      2001-09-10 - 2001-09-13.

    • Marnburg, Einar

      (2001)

      Etisk resonnering i en næringslivsetisk kontekst.

      Etikk og arbeidsmiljø, v/ Rogalandsforskning;

      2001-02-22.

    • Marnburg, Einar; Jenssen, Dag; Steeves, Peter H.

      (2001)

      Ethical Reasoning and Attitude: A Discussion of Teaching Perspectives in Business Ethics.

      The Eight Annual International Conference Promoting Business Ethics, De Paul University, Institute for Business and Professi nal Ethics.;

      2001-10-26.

    • Saxi, Hans Petter; Eide, Dorthe; Rødvei, Per Harald; Marnburg, Einar; Marnburg, Einar

      (2000)

      Hvordan fungerer organisasjoner? - To introduksjoner på norsk.

      Nordiske organisasjonsstudier.

      ISSN 1501-8237.

      Hefte feb.00.

      s.107-115.

    • Eide, Dorthe; Marnburg, Einar; Marnburg, Einar; Saxi, Hans Petter; Rødvei, Per Harald

      (2000)

      Hvordan fungerer organisasjoner? : to introduksjoner på norsk.

      Nordiske organisasjonsstudier.

      ISSN 1501-8237.

      Volum 2.

      Hefte 2.

      s.107-115.

    • Marnburg, Einar; Lockwood, Andrew

      (1999)

      The Behavioural Effects of Corporate Ethical Codes: Empirical Findings and Discussion.

      IAHMS/CHME/EuriCHRIE Conference;

    • Marnburg, Einar

      (1999)

      The Questionable Use of Moral Development Theory in Studies of Business Ethics: discussion and Empirical findings.

      utenTitteltekst;

    • Marnburg, Einar

      (1997)

      Fra idé til produkt. I: Bedriftskonsultasjon.

      ISBN 82-518-3589-5.

      s.323-353.

    • Marnburg, Einar

      (1997)

      Regnskapsføring og etikk : flere skriftlige retningslinjer hjelper ikke!.

      ?.

      Volum 17.

      Hefte 3.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway