Ksenia Solheim
Førsteamanuensis i pedagogikk
Institutt for barnehagelærerutdanning
Førsteamanuensis i pedagogikk
Solheim, Ksenia; Roland, Pål
(2020)
Læreres kollektive og individuelle utvikling av klasseromsinteraksjoner. I: Ledelse i klasserommet : undervisningskvalitet fra teori til praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202643782.
s.166-182.
Solheim, Ksenia
(2019)
Teachers’ Aspirations to Improve their Classroom Interaction.International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER).
ISSN 1694-2493.
Volum 18.
Hefte 6.
s.147-169.
Solheim, Ksenia; Roland, Pål; Ertesvåg, Sigrun K.
(2018)
Teachers’ perceptions of their collective and individual learning regarding classroom interaction.Educational Research.
ISSN 0013-1881.
Volum 60.
Hefte 4.
s.459-477.
Solheim, Ksenia; Ertesvåg, Sigrun K.; Berg, Grete Dalhaug
(2018)
How teachers can improve their classroom interaction with students: New findings from teachers themselves.Journal of educational change.
ISSN 1389-2843.
Granone, Francesca; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Sæbø, Janken Camilla; Solheim, Ksenia; Kaltvedt, Elsa Helen; Ree, Marianne; Esmaeeli, Sara; Furskog-Risa, Christina; Joner, Maya Dybvig
(2022)
Tidlig innsats, tidlig i livet-En sammenstilling og analyse av eksisterende kunnskap og forskning om de 1000 første dagene i et individs liv, inklusive livet i magen.Solheim, Ksenia
(2022)
Early childhood and emotional intelligence..
Seminar for foreldre i barnehagen.;
2022-10-18 - .
Granone, Francesca; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Solheim, Ksenia
(2022)
Tidlig innsats, tidlig i livet - En sammenstilling og analyse av eksisterende kunnskap og forskning om de 1000 første dagene i et individs liv, inklusive livet i magen. .
Høstkonferansen;
2022-10-19.
Solheim, Ksenia
(2022)
The Circle of Security .
Seminar for barnehagelærere. ;
2022-04-19.
Solheim, Ksenia
(2019)
Teachers' aspirations to improve their classroom interaction skills.
ICSEI;
2019-01-08 - 2019-01-12.
Solheim, Ksenia; Roland, Pål; Ertesvåg, Sigrun K.
(2018)
Teachers' collective and individual learning in classroom interactions..
ICSEI ;
2018-01-08 - 2018-01-12.
Solheim, Ksenia
(2017)
Teachers' perceptions on collective and individual learning in classroom interaction..
Forskning seminar;
2017-09-13 - .
Solheim, Ksenia
(2016)
Secondary school teachers' reports on classroom management learning..
ICSEI ;
2016-01-06 - 2016-01-09.
Solheim, Ksenia
(2015)
Teacher learning in classroom management..
Ungdomtrinn i utvikling;
2015-10-20 - 2015-10-21.
Solheim, Ksenia
(2015)
Teachers' reports on classroom interaction learning.
Student forelesning ;
2015-10-13 - .